35 Reacties
3 jaar geleden
De kleine walvis.
Rupsje nooit genoeg.
Over een mol die wilde weten wie er op zn kop had gepoept.
Raad eens hoeveel ik van je hou?
Zijn een beetje de standaard boekjes maar wel leuk en lang(kort) genoeg.
3 jaar geleden
Eendje smeerpoets, dikke beren billen, mamasaurus, knuffel mij, ik wil mijn papa/mama. We hebben hier al een hele kast vol en ik ken ze ondertussen ook al bijna allemaal uit mijn hoofd 😅
3 jaar geleden
Ja hier ook elke maand naar de bib. Leuk om veel variatie te hebben (vooral voor mama 😉)
3 jaar geleden
Ik lees ook soms andere verhalen voor zoals nu een verzamelbundel met dierenverhalen van Toon Tellegen, gewoon omdat ik dat leuk vind en het naar taalverwerving niet zoveel uitmaakt wat je voorleest. Hij vindt het sowieso leuk om naar m’n stem te luisteren. Ergens tips voor voorlezen tegengekomen (denk website van blabloom webshop) en daar was een van de tips zelfs om gewoon je eigen roman voor te lezen aan je kinderen (excl mogelijke pikante of andere minder geschikte scènes 😂) om het voor jezelf ook wat leuk te houden.
3 jaar geleden
Laatst had ik bij de lidl een boek gekocht met 365 verhaaltjes, dus elke dag 1.
Afentoe zitten er wel wat lastige woordjes tussen voor een baby en een peuter, maar elkedag een ander klein kort verhaaltje.
Heb ook elkedag een beertje, maar die verhalen sluiten aan op elkaar dat vinden wij minder leuk.
3 jaar geleden
Hier zijn die 'interactieve' boekjes echt een hit. Gillen van plezier bij
- Bosdieren kijk en voel
- Kip waar ben je
- Knuffel me kleine tijger
En niet interactief maar vind m wel heel lief: Dichtbij jou waar ik het liefste ben
3 jaar geleden
leuk topic ik volg even mee.
veel is aan genoemd, wij hebben verder nog:
- Elmer heeft een nieuw vriendje
- het grote boek van Elmer
- het dikke boek van Elmer
- Hoe kom ik op de maan
hebben ook "ik zal wel een kindje lusten". Vind dit boek wel minder leuk dan bovenstaande boeken.
Ik ben ook nog op zoek naar boeken met een mooie boodschap/moraal (bijv je bent goed zoals je bent). vind bijvoorbeeld de mooiste vis van de zee heel mooi, maar niet dat het insinueert dat je pas vrienden krijgt als je spullen weggeeft. iemand nog tips?
3 jaar geleden
Reactie op Inny
Laatst had ik bij de lidl een boek gekocht met 365 verhaaltjes, dus elke da ...
Mag ik vragen hoe dat boekje heet? Ik had laatst ook een mooi boek gezien bij de lidl met voorleesverhalen, maar op de kaft stond een spelfout en ben toen meteen afgehaakt 🙈🤣
3 jaar geleden
Nog even een andere tip, niet om voor te lezen... maar onze dochter vindt deze zooooo geweldig. Ze weet zelf inmiddels ook de knopjes te vinden en kan er heel lang zoet mee zijn om de verschillende muziekjes af te spelen.