8 Reacties

3 jaar geleden

Ik eet alles wat ik normaal ook eet :) dus ook met kruiden, peulvruchten etc. Ik heb juist gehoord dat hoe meer je nu eet, hoe groter de kans is dat ze straks ook meer eet qua vaste voeding. Mocht je het idee hebben dat ze wel ergens op reageert, kun je altijd een tijdje bijhouden wat je eet, en als het erger wordt even kijken of je het aan een bepaald iets kan linken.

3 jaar geleden

Jup. Ik ben er achter gekomen dat ik salami en knoflook niet kan eten. Ik drink veel limo met spa rood en dat doe ik gewoon wel daar merk ik niet veel verschil van bij haar. T is soms wel even zoeken. Maar de dag dat ik een pizza salami op had of een andere keer met op brood salami had ze veel meer last van krampjes🙈

3 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster zei dat als je dat altijd al at, dat het dan weinig uitmaakt. Maar dat je niet ineens extreme dingen moet gaan eten die je niet at… maar doe er mee wat je wilt haha

3 jaar geleden

Ik houd nergens rekening mee. Volgens de kraamzorg krijgt je bv wel de smaak mee van wat je eet, maar is het achterhaalt dat het krampjes veroorzaakt. Je kindje zal ook wel eens krampjes krijgen nadat je aardappeld hebt gegeten

3 jaar geleden

Reactie op BijDeMolen

Ik eet alles wat ik normaal ook eet :) dus ook met kruiden, peulvruchten et ...
Hier hetzelfde!

3 jaar geleden

Yep. Kindje 1 bewust mee bezig. Kindje 2 niet meer over nagedacht en nu kindje 3 idem dito. Ik eet waar ik zin in heb haha

3 jaar geleden

Ik heb zelf meerdere voedselintoleranties (lactose, gluten, soja) dus die ik eet ik niet. Dat ga ik in samenspraak met een lactatie diëtist wel een keer gecontroleerd toevoegen aan mijn dieet straks. Verder laat ik ui en knoflook staan omdat ik heb gemerkt dat ze daar last van heeft.

3 jaar geleden

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/borstvoeding-geven/eten-tijdens-de-borstvoeding.aspx Mooi overzicht op de website van het voedingscentrum. Daar houd ik me aan, verder wel gewoon spa rood etc.