8 Reacties
4 jaar geleden
Ja! Ik heb 11 jaar geleden een borstverkleining gehad en 7 jaar geleden bevallen van een meisje. En ik kon wel borstvoeding geven heb het alleen toen niet doorgezet omdat ik na de bevalling niet meer kon plassen dus was de focus meer op t plassen dan op de borstvoeding .
Bij deze zwangerschap heb ik een lactatie kundige ingeschakeld mocht het niet lukken. Op dit moment ben ik 34+6 dagen zwanger en komt er al regelmatig een soort vaan vocht uit mijn tepel als ik er in knijp. Dus het lijkt er op dat het wel weer gaat werken. En wat je zegt. Bij elk persoon is het anders.. maar als ik jou was zou ik een lactatie kundige inschakelen en de nodige vragen stellen 😊👌
4 jaar geleden
Ik heb een borstverkleining gehad en ben nu zwanger van mijn eerste. Ik heb deze week een uitgebreide privé borstvoedingscursus van een lactatiedeskundige, waarschijnlijk ga ik proberen om prenataal te kolven met de hand. Denk inderdaad dat het bij iedereen anders werkt, kans schijnt wel groot te zijn dat je het niet geheel op borstvoeding red en dat bijvoeden eerder nodig is. Ik ga het proberen met de kennis van de lactatiedeskundige en als het niet lukt is het jammer. Zelf ook groot en gezond geworden zonder borstvoeding haha
4 jaar geleden
Super bedankt voor jullie reacties!! Ik heb inderdaad ook al een privé cursus gehad van een lactatiekundige en zij adviseerde om bij 37 weken onder de douche met de hand te proberen er een druppel uit te krijgen, om te zien of er überhaupt melk komt. Ik ben nu 35+5, dus ga dat ook zeker proberen. Maar was vooral heel erg benieuwd naar verhalen, want ik heb ze eigenlijk nog nooit gehoord.
Zelf ben ik ook groot en gezond geworden met de fles, mijn moeder heeft ook een borstverkleining gehad en in die tijd bleef er weinig gespaard in de borst. Bij mijn eerste heb ik ook alles met de fles gedaan, ik was veel te bang dat het niet zou lukken. Nu bij de tweede wil ik het toch gaan proberen. Maar het is fijn dat er meer meiden zijn die hier mee bezig zijn 😊
4 jaar geleden
Reactie op StefanieSe
Super bedankt voor jullie reacties!! Ik heb inderdaad ook al een privé curs ...
Ik heb afgelopen dinsdag de cursus gehad bij de lactatiedeskundige. Zij heeft toen het prenataal kolven bij mij voorgedaan en er kwamen al meerdere druppels uit! Moet indd ook tot week 37 wachten tot ik echt kan gaan kolven met de hand maar vond het toch al wel geruststellend. Ik ga het dus ook bewaren in spuitjes voor de eerste dagen.
4 jaar geleden
Reactie op eerste avontuur
Ik heb afgelopen dinsdag de cursus gehad bij de lactatiedeskundige. Zij hee ...
Wat super fijn! Dat geeft goede moed. En wat een goed idee om het te bewaren. Wie weet heb je het dan hard nodig. Heeft ze het kolven met de hand zelf gedaan? Het masseren van de borst, of met een handkolf? Als bij mij het masseren van de borst onder de douche niet lukt, wil ik het namelijk met een handkolf proberen.
4 jaar geleden
Reactie op StefanieSe
Wat super fijn! Dat geeft goede moed. En wat een goed idee om het te beware ...
Nee geen handkolf, echt met de hand zelf. Na een warme douche kan wel fijn zijn indd. Omdat de eerste melk zo plakkerig is is het lastig om het met een kolf te doen.
4 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd na het krijgen van onze zoon in feb'21. Het lukte niet goed genoeg en ben toen gestopt met het kolven en proberen het op gang te brengen. Omdat het wel iets op gang kwam was het een grote ellende om te stoppen.. zere borsten, harde knobbels, bijna een ontsteking erin. Als ik had geweten dat het zo'n ramp kon zijn wanneer het niet lukte, had ik het nooit geprobeerd.. bij mij was het ook 50/50 kans of het zou lukken of niet