Hey allemaal
Vraagje aan degene die ook borstvoeding geven. Wat doen jullie met de kleding als ze die hebben ondergespuugd?
Ik sta hier nu bijna dagelijks wassen te doen van maar een paar rompertjes, moet toch beter kunnen dacht ik....
Maar krijg de vlekken er anders niet meer uit.
Ik geef geen borstvoeding meer maar met de vlekken van het onderspugen spuit ik dasty ontvetter op, even in laten werken en dan uitspoelen onder de kraan als je niet een lullig wasje wilt draaien.
Als je een volle wasmand heb kan je het ook laten inwerken en dan met de was meedraaien en dan is het weer als nieuw 馃槆
Vieze kleren worden hier eerst ingesmeerd met ossengalzeep en als ik nog geen was ga draaien gaat het in een emmer al dan niet met koud water. Zowel spuug vlekken als poepvlekken.
Koud water ivm het dan niet stollen van de eiwitten
Hier staat standaard een emmer met wat vlekken duivel (voor het verwijderen van eiwitten), eens de emmer vol genoeg is kan het wasmachien aan. Of anders mee met de gewone was.
Borstvoeding vlekken komen door bilirubine, kleurstof in je bloed. Als je dat in de zon legt (nat) na het wassen, breekt het zonlicht de overige kleurstof af. Wordt weer stralend wit (geldt ook voor die gele BV poep, mocht dat ergens op komen 馃槈)