23 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben ook een boxspring dus hebben in totaal ook 12 verhogers nodig. Wij gaan het met bier kratten doen en dan een plank er boven op voor de stevigheid dus dan staat de poot en het wandbord bij elkaar op een krat. Ook voor het eerst dus ben ik ook benieuwd of het lukt🙈
4 jaar geleden
Wij hadden een nieuw matras en toevallig de oude nog liggen en die hebben wij gestapeld op elkaar 😂. Nu komen we uit op 80cm, zonder klossen te gebruiken.
4 jaar geleden
Wij hebben voor de buitenste poten wel de klossen gebruikt. De binnenste poten stonden te dicht bij elkaar voor de klossen dus daarvoor hebben we balk onder de poten geplaatst. Maar wij hebben geen wandbord. Ons bed moest 7cm omhoog.
4 jaar geleden
Wij hebben ook een los matras ivm niet kunnen plaatsen van klossen. Sowieso vind ik een hoog bed niet fijn. Het extra matras gebruiken we straks alleen voor de verloskundige of kraamverzorgende voor onderzoek e.d. Zo kunnen zij straks conform de arbowet werken en nadien zetten we het extra matras weer in de hoek tot de volgende controle. Kraamhulp heeft wel aangeven dat ze op het normale matras dan verder niet het beddengoed vervangen maar dat kan mijn partner prima doen.
4 jaar geleden
Wij hebben 14 klossen besteld op aanraden van de kraamzorg na uitleg van de boxspring met de wand borden. Moet goed komen ;)
4 jaar geleden
Reactie op WondertjeJuli22
Wij hadden een nieuw matras en toevallig de oude nog liggen en die hebben w ...
Wij ook 2 matrassen
4 jaar geleden
Wij hebben 12 klossen geleverd gekregen, waarvan we er 8 hebben gebruikt ivm onze aantal poten. Onze boxspring stond ook geschoven in het hoofdbord, deze hebben we van elkaar los moeten halen. Dus 2, 1 persoonsbedden zeg maar waar dan klossen onder staan en we hebben onze matras erop gedaan, dus uiteindelijk is het een 2 persoonsbed. Best stevig moet ik zeggen. Hoop dat dit je helpt, succes
4 jaar geleden
In een ander topic de tip gekregen om een luchtbedje te gebruiken voor de controles! Ik moet sws in het ziekenhuis bevallen dus ga dag doen en het bed niet verhogen. Vorige keer wel gedaan, ook in het zhuis bevallen, was niet nodig van die kraamverzorgster… heel ons bed half doorgezakt omdat de klossen er niet goed ondergingen.. dat ga ik niet nog een keer doen. Wie weet hebben mensen er iets aan 😊
4 jaar geleden
Reactie op WondertjeJuli22
Wij hadden een nieuw matras en toevallig de oude nog liggen en die hebben w ...
Haha hier ook zo gedaan😅
4 jaar geleden
Misschien even dubbelchecken bij je kraamhulp of verhogen wel nodig is. Ik heb dit gedaan omdat ik ook niet precies wist hoe ik onze boxspring het beste kon verhogen. Mijn kraamhulp gaf aan dat verhogen niet nodig is omdat ze niet lang is (rond 1.60m). Plus ze gaf aan dat in- en uit bed stappen voor mij dan alleen maar lastig zou worden (ben zelf ook maar 1.65m) en dat ze daarom het verhogen dus zeker zou afraden, ondanks de Arbo wet. Wie weet geldt dit voor meerdere dames hier? Je kunt t in ieder geval voor de zekerheid checken 👌🏻
4 jaar geleden
Reactie op NELE 90
Een stomme vraag misschien maar dat is dan enkel voor als je thuis bevalt? ...
Nooit? 😳 hier verbleef ik na de 1e bevalling een paar dagen in bed kon amper lopen. Alles gebeurde in de slaapkamer 😅 en als ik even ging douchen deed ze het bed verschonen :)
Hier staat het bed tegen de muur en laten we het hoofdboord tegen de muur staan en het voetboord gaat tijdelijk weg. De boxsprings gaan op kratten omhoog omdat van die verhongerd niet onder onze poten passen.