7 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb m alleen gebruikt als ik moest werken vanaf een week of 28. Had veel last van harde buiken als ik veel moest lopen en het druk had. (Verpleegkundige, Verpleegafdeling ziekenhuis). Daardoor goed tot 34 weken kunnen werken zonder aangepaste werkzaamheden. Buiten werk heb ik m niet gebruikt. Wordt ook afgeraden omdat anders je spieren en banden ‘slap’ worden.

4 jaar geleden

Net een besteld voor bij het hardlopen, dit gaat nog prima bij 15 weken maar wil het graag lang volhouden was wel benieuwd hoe het voelt :)

4 jaar geleden

Wat is nou een fijne buikband? Want ik zie best wel wat verschillende. Ik zag gewone, simpele katoenen buikbanden, maar ook een soort sport achtige banden. Ik heb geen idee waar ik naar moet kijken 🙈

4 jaar geleden

In dit artikel worden er 2 genoemd. Ik heb de bovenste gekocht https://www.runnersworld.com/nl/nieuws/a22734609/alles-wat-je-moet-weten-over-hardlopen-tijdens-de-zwangerschap/ ik denk niet dat er iets het beste is. Verschilt per persoon denk ik en lichaamsbouw. Ik kan ook weinig over de banden vinden dus het wordt uittesten denk ik

4 jaar geleden

Reactie op vmschr

Ik heb m alleen gebruikt als ik moest werken vanaf een week of 28. Had veel ...
Precies dit heb ik nu. Werk ook in de zorg.welke band gebruikte jij

4 jaar geleden

Ik had rond week 22 ook veel last van bandenpijn, maar het dragen van een band werd me afgeraden door de verloskundige omdat het je spieren te slap maakt en er kans is dat ze niet goed herstellen na de bevalling. De pijn trok na n paar weken weer weg gelukkig. Nu zijn er wel weer andere kwaaltjes ;-) Overleg in ieder geval met je verloskundige voordat je iets gaat kopen en dragen. Misschien is jouw situatie anders!

4 jaar geleden

Ik heb uiteindelijk geen band gebruikt en het is nu idd ook wel een stuk beter. Ik doe het ook rustiger aan waar mogelijk. Beetje frustrerend soms want ben een bezig bij maar merk wel dat t helpt.