Zoals de titel zegt, wij willen donderdag naar een buitenzwembad met onze peuter. De kleine van 11 weken gaat dan ook mee. Kan ik hem ook meenemen in het water?
Ik weet dat officieel advies is na 3 maanden zwemmen... dat is hij bijna en hij is aardig groot en kan zich goed op temperatuur houden. Maar buiten zwemmen is dan nog weer anders dan binnen....
Iemand al buiten gezwommen met een baby? Tips?
Baby's kunnen echt onderkoeld raken door te koud water, ook al kan hij z'n temperatuur goed houden. Daarom is het belangrijk dat het water warm genoeg is :) sowieso niet te lang in het water en meteen in een lekkere doek wikkelen als hij uit het water komt
Het gaat om de inentingen, die krijgen ze bij 3 mnd en dan mogen ze het water in. Maar zelfs in zwembad is het dan vaak nog te koud en zeggen ze Max 20-30 min dan echt Erik
Hee Inge, ik heb navraag gedaan bij het consultatiebureau omdat ik graag naar babyzwemmen wil. Het kan vanaf 8 weken het niks met de inentingen te maken, vanaf 3 maanden kunnen ze zich beter warm houden en daarom houden ze dat aan.
Zelf ben ik met 8 weken binnen gaan zwemmen het water was toen 22 graden en dat hield hij z'n 15min vol. Je merkt het snel genoeg als ze het niet meer leuk vinden, goed opletten of hij het niet te koud krijgt.
Met je baby zwemmen kan al vanaf 6 weken mits je kindje zijn temperatuur goed kan houden en het zwemwater boven de 30 graden is.
Buitenzwembaden zijn meestal rond de 26 graden, dus ik zou persoonlijk niet je kleintje mee het water innemen. Inentingen zijn geen pr茅.
Ik ben al meer dan 10 jaar zwemjuf en geef lessen van baby's tot volwassen 馃