31 Reacties

4 jaar geleden

Ik denk dat het een heel goed idee is. Zonde om de gekregen spullen weer weg te moeten doen.

4 jaar geleden

In België is het gebruikelijk om een cadeautip te geven. Meestal hebben we een geboortelijst bij een babywinkel en een pamperrekening.

4 jaar geleden

Ik maak via lijstje.nl een wensen/ideeënlijst om idd te voorkomen veel spullen te krijgen waar ik niets mee doe. Iedereen die ik dit plan al verteld heb reageerd er super enthousiast op en vinden het ook erg fijn straks iets te geven waar we ook echt wat aan hebben

4 jaar geleden

Een kadotje is overbodig, mama en papa hebben de centen harder nodig 🤣kwam mijn vader mee 🤭 Maar je kan altijd een linkje naar lijstje.nl plaatsen met ideeën. Snap heel goed dat je stijl anders is als van andere 😅ik heb het zelfde probleem.

4 jaar geleden

Ik zou dit nooit doen. Vind het al heel lief als mensen wat meenemen, wat het ook is. Een kadootje is nooit verplicht. Ik vind vragen om een bon echt too much. Wij hebben ook vreselijke kado’s gekregen, jammer dan. You win some you loose some.

4 jaar geleden

Ik zou het nooit doen…

4 jaar geleden

Hahaha, ergens vind ik dit een heel goed idee. Ik heb nu al geen zin in al die cadeautjes die gaan komen die ik niet wil, zoals kleding. Klinkt misschien raar, maar ik heb geen zin in de standaard kraam cadeautjes 😅

4 jaar geleden

Ik maak via lijstje.nl een wensen/ideeënlijst om idd te voorkomen veel spul ...
Hoe communiceer je dat dan? Neem aan niet op het geboorte kaartje toch

4 jaar geleden

Ik vind het al superlief als er wat wordt meegenomen en waardeer dat enorm! dus ikzelf zal het er niet opzetten 😊

4 jaar geleden

Hoe communiceer je dat dan? Neem aan niet op het geboorte kaartje toch
Wel op het geboortekaartje. Klein cadeau symbooltje en dan de link erachter. Zo hebben een nichtje en een vriendin het ook gedaan. Eigenlijk gewoon op dezelfde manier zoals ik het ook bij de uitnodiging van de bruiloft gedaan heb

4 jaar geleden

In mijn ogen, echt een don't... 🤷 Ik vind het heel onbeleefd overkomen... Toen ons zoontje geboren was en mensen vroegen "wat kunnen we meebrengen?" "Wat heb je nog nodig?" "Wat voor kadotje wil je" of net wat in die trant... Was mijn antwoord.. ik zou het leuk vinden als je naar de kleine komt kijken. Als je iets wilt meebrengen is dat jouw keuze.

4 jaar geleden

Ik heb op geboortekaartje van m’n 2e niet eens gerefereerd naar bezoek. Er kwam ook vrij weinig bezoek, ik weet niet of dat kwam omdat het de 2e is of dat het ook kwam omdat we het op het kaartje niet benoemden. Ik vond het niet erg! Lekker tijd voor onszelf en wennen aan de nieuwe gezinssituatie:)

4 jaar geleden

Heel eerlijk, ik vind het eigenlijk een don’t. Het is tenslotte niet vanzelfsprekend dat mensen een cadeau meenemen maar een lieve extra. Dus eisen stellen aan wat ze dan kopen vind ik dan ook niet oké. Ik heb het wel al vaker op een geboortekaartje ziet staan, maar ik had dan als bezoek toch snel het idee dat ik alleen mocht langskomen voor het cadeau en niet zo zeer omdat ze het lief vonden dat ik überhaupt wilde komen kijken.

4 jaar geleden

Voor onze zoon in 2019 hadden we op een apart kaartje met uitnodiging voor een kraamfeest een linkje gezet naar het lijstje. Vind dat dit prima kan! Zonde om cadeaus te krijgen waar je niks aan hebt of niet mooi vind.

4 jaar geleden

Je zou iets kunnen zeggen in de trant van: we zijn al heel blij met je bezoekje, als je toch heel graag een kadootje meebrengt dan maak je ons blij met… of iets van ‘geheel vrijblijvend’ erbij zetten. Dan weten mensen dat ze ook zonder kadootje welkom zijn?

4 jaar geleden

Ik heb 2 geboortelijsten en een pamperrekening. Duidelijker kan ik het niet maken. Voornamelijk zelfstandigen geven liever een cadeau van een lijst.

4 jaar geleden

Ik vind het een heel dubbel iets. Aan de ene kant zegt mij eerste gedachte direct: don’t, want het gaat erom dat mensen naar je babytje komen kijken en het feit dat ze iets mee brengen is een extra. Aan de andere kant denk ik: Do, want het is zonde als mensen wat mee brengen je het misschien dubbel krijgt of nooit gebruikt. Al met al heel lastig😂

4 jaar geleden

Wij hebben ons aangemeld om mee te doen aan MommaLuv. Super mooi initiatief, waarmee je een Afrikaanse moeder in armoede, die rond dezelfde datum als jij is uitgerekend, kunt steunen! Dit doen wij er als cadeautip bij. https://www.mommaluv.nl/babyproject/

4 jaar geleden

Ik zou het echt gek vinden als iemand dit zou doe. Sowieso niet rekenen op de cadeautjes en als je iets krijgt wat je niet gebruikt geef je het toch later weer aan iemand anders? Op mij zou dit ondankbaar over komen

4 jaar geleden

Mijn eerste kinderen waren een tweeling en wij wilden heel graag cadeaubonnen zodat we spullen konden halen die we nodig hadden. We hadden er toen voor gekozen om een kraam feest te geven en op dat kaartje hadden we het er wel bij gezegd. Vond niemand raar en de meeste gaven aan dat ze het prettig vonden dat ze ons iets konden geven waar we wat aan hadden. Bij de rest van het kraambezoek gewoon gelaten en afgewacht. Nu bij de derde kan ik me er niet druk om maken. Alles is welkom 🤗