27 Reacties

één jaar geleden

Ik voel me precies hetzelfde. Behalve dat wij nooit een voorbeeldig kind hebben gehad hahaha dus het is voor ons al vanaf het begin zo. Wij zijn zelfs nu op onderzoek of het misschien iets fysieks is. Tegelijkertijd is ie ook de hele dag super vrolijk dus ik vraag het me af. Maar ik ben opppppppppp. We veranderen elke week van strategie en aanvalsplan. Niks heeft effect. Ze zeggen dat het na 6 maanden makkelijker wordt, dus dat is volgende week 😂. Heb al m’n vertrouwen daarin op dit moment.

één jaar geleden

Ik voel me precies hetzelfde. Behalve dat wij nooit een voorbeeldig kind he ...
Ik heb ook echt m’n hoop gevestigd op die 6 maanden grens.. veel zou dan makkelijker moeten worden idd maar ik durf er eigenlijk niet in te geloven. Ik denk ook als er bij 6 maanden niets veranderd ik toch eens moet kijken naar een slaapcoach oid.. ik weet het gewoon niet anders

één jaar geleden

Hier hetzelfde alleen ook nooit een voorbeeldig kindje gehad. Wij hebben ons er al bij neergelegd dat dit nog lang gaat duren, wil geen tijdstip vooruitdenken want dan is de teleurstelling alleen maar groter. Gelukkig om ons heen alleen maar kindjes met hetzelfde gedrag, van 2 maanden tot 1,5 jaar oud. Door het goed te verdelen, af en toe opa en oma als oppas en je vrije minuutjes goed te besteden houden wij het nog vol.

één jaar geleden

Hier hetzelfde sinds juli denk ik. We hebben van alles geprobeerd en zijn we sinds augustus bezig met een kinderfysio maar niets heeft geholpen. Ik heb ook veel hoop op de 6 maanden grens en anders gaan we een slaaptraining proberen.

één jaar geleden

Geen oplossing, wel herkenning! Mijn dochter slaapt nu ook al bijna 2 maanden zo slecht, verschrikkelijk!

één jaar geleden

Hier ook van ca. 4 maand tot nu (5,5 maand)... voordien sliep ze goed in 's avonds en quasi door 's nachts maar nu dus niet meer.....

één jaar geleden

Reactie op hilde32

Ik heb ook echt m’n hoop gevestigd op die 6 maanden grens.. veel zou dan ma ...
Komt dan niet de 6 maanden slaapregressie om de hoek kijken 😵

één jaar geleden

Reactie op Papi

Komt dan niet de 6 maanden slaapregressie om de hoek kijken 😵
Dat is waar ook 😭

één jaar geleden

Reactie op hilde32

Ik heb ook echt m’n hoop gevestigd op die 6 maanden grens.. veel zou dan ma ...
Er komen dan nog zoveel sprongetjes en slaapregressies. Ik geloof niet dat met 6 maanden opeens beter wordt. Misschien volgend jaar november als alle sprongetjes voorbij zijn🤣

één jaar geleden

Zelfde hier... alleen al vanaf het begin vele uitdagingen. Bij sprong 4 dacht ik eigenlijk de piek gehad te hebben, maar sprong 5 komt er gewoon bovenop lijkt wel. Alles NOG zwaarder en meer ontregeld (zonder tussenpauzes). Het is tussendoor misschien 1 avondje goed gegaan, waardoor ik dacht 'dit was het'! Om vervolgens weer heel hard van de berg af te worden gegooid. Ik wist niet dat ik nog vermoeider kon zijn dan een paar weken terug, ik ben ook echt op. Gesloopt. Zie geen einde. Heb mezelf nu voorgehouden dat het eerste jaar gewoon overleven gaat zijn..... en dan valt het hopelijk mee als het licht aan het einde vd tunnel eerder komt. ✨️

één jaar geleden

Hoi lieve mama. Dit is echt heel erg normaal bij een baby! Bij mijn eerste kindje vond ik het ook zo enorm zwaar, de gebroken nachten, het continu zorgen. Het is zo'n enorme aardverschuiving om een kind te krijgen. Logisch dat je zelf ook van de leg bent en het allemaal minder goed trekt. Ik kan je geruststellen, dit gaat echt over! Een baby is gewoon enorm zwaar en intensief om voor te zorgen . Dat eerste jaar is loodzwaar. Onze oudste ging met 11 maanden doorslapen, en dat was nog aan de late kant. Vanaf 1 jaar wordt het pas echt leuk. Het eerste jaar is overleven. En mijn ervaring, een tweede kindje is makkelijker. Dan weet je beter wat je kan verwachten en ben je het zorgen gewend en veel minder onzeker als ouder. Het komt echt goed!

één jaar geleden

Bij mij heeft het geholpen om de term "sprongen" los te laten. Dat werkte voor mij alleen maar averechts. Hier gaat het met ups en downs, maar ik probeer zo veel mogelijk met haar mee te bewegen en onthoud maar dat er een einde aan komt. Wanneer je denkt een ritme te hebben gebeurd er wel weer iets zoals tandjes of zo ;). Op deze manier gaat het mij beter af in ieder geval

één jaar geleden

Hier ook. Sinds ik aan het werk ben. Corona, buikgriep, slecht slapen en overdag ineens ontevreden. Wil de hele dag aandacht. Waar hij eerst echt zichzelf heel goed kon vermaken. Ook ineens veel het speentje, eerder alleen in bed. De opvang merkt het ook. Misschien wel tandjes wordt er gezegd door cb. Heb al detinox geprobeerd maar dit helpt niet. We hebben ook best drukke weken gehad dus ik probeer nu echt alleen maar thuis te blijven, waar ik anders altijd met hem boodschappen ging halen of koffie ging drinken bij familie

één jaar geleden

Aukje is overmorgen 6 maanden en het lijkt alweer iets de betere kant op te gaan! Ineens sliep ze weer langer overdag, daarvoor ook altijd maar 45 min. (En daarvoor ook weer voorbeeldig haha). Het fijne van fases is dat je zo onwijs blij kan zijn met mini vooruitgang ten opzichte van een mindere tijd. Hou vol!! 🤞😊😘

één jaar geleden

Reactie op LMarij

Aukje is overmorgen 6 maanden en het lijkt alweer iets de betere kant op te ...
Wat goed! Zoals je zegt idd, 1 klein succesje maakt het alweer zo veel beter. Hopelijk mag dit bij veel baby’s hier zo gaan 🤞🏼

één jaar geleden

Ja.. rot fase! Maaar, na die fase is het hier opeens doorslapen van 19:30-08:00 Overdag de slaapjes gaan nu super, hoef er maar in bed te leggen en ze slaapt zo’n 2/3 uur. Dus het word beter, ik ga duimen dat het voor jou ook zo is! 🙏🏼

één jaar geleden

Mijn tip... Gooi die oei ik groei app weg. Je gaat je alleen maar focussen op het "negatieve" want oh oh oh de app zegt dat er iets aan komt. Dan ben je ongemerkt al gestresst daarover en zie je dat allemaal veel meer. Ik volg mijn jongens. Slapen ze slechter, primaaaa gaat mama vanavond eerder naar bed om toch voldoende slaap te krijgen. Wordt Joshua net als van zaterdag op zondag om 4 uur ochtends wakker of van zondag op maandag 4x snachts wakker voor een fles om vervolgens maar 60ml te drinken? Prima. Wil je niet zelf slapen overdag kindje? Prima, slaap je bij mama, dan ruim ik de keuken op als je wakker bent en even zelf in je wipper kunt spelen. En stofzuigen kan ook een keer overgeslagen worden en dan ff de Swiffer rondzwaaien. Mijn oudste is ruim 22 mnd, dus flink aan het peuterpuberen al. Die heeft tot 14 mnd 1 a 2 nachtflessen gehad, ik was toen al zwanger van de 2e. Dus ook moe. En toen de 2e kwam was het weer nachtflessen. In het begin maar 1. Toen 2. Wat ik zeg af en toe 3 of 4 keer. Kan prima een sprongetje zijn. Ik maak me er niet druk om. Het gaat wel weer over. Je leert er mee omgaan denk ik. Misschien is het wel ook een verschil dat ik het best goed doe op weinig slaap hoor 😅🫣 Maar babies en kinderen zijn net mini mensjes en geen robots of computers... Dus leuk zo'n app om te weten wat ze rond een bepaalde tijd waarschijnlijk zullen gaan ontwikkelen. Of dat het zou kunnen zijn dat ze rond een bepaalde leeftijd misschien slechter zullen slapen ivm ontwikkelingen... Maar een app kan niet zeggen oh uhm op 27 oktober gaat je kind een sprongetje krijgen. Dat is echt de meeste grote bullshit. Alle kindjes ontwikkelen op hun eigen tempo🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Hier 6.5 maand en het is een maand geleden dat we een goede nacht hebben gehad. Het is verschrikkelijk momenteel. Rond 22:30 wordt hij krijsend wakker en is er niks meer mee te beginnen. Een fles helpt maar voor een paar uur en dan begint de onrust weer opnieuw. Ik huil ongeveer elke dag van ellende en vermoeidheid. Het is zo zwaar. Maar als hij dan 's ochtends weer lacht (hebben gelukkig wel een hele blije baby) verzacht dat het leed weer van de nachten. Maar man man wat is het intens. Konden ze maar praten 😭

één jaar geleden

Ja.. rot fase! Maaar, na die fase is het hier opeens doorslapen van 19:30- ...
Wat heerlijk! Hoe oud is je kindje nu?

één jaar geleden

Reactie op Joyce0031

Mijn tip... Gooi die oei ik groei app weg. Je gaat je alleen maar focussen ...
Ik ben het zeker met je eens voor wat betreft ontwikkeling op ieders tempo, ik geloof niet zo zeer dat de sprong op de datum af komt maar ik geloof wel in lastige fases en tot nu toe loopt dat wel aardig gelijk met de app. Enerzijds vind ik het fijn om te weten dat het een fase is, dat biedt (wellicht een valse) houvast (en nog voelt het alsof het nooit meer goed komt), anderzijds benader je het idd bij voorbaat al te negatief. Dat helpt idd niet mee. Ik probeer m’n dochter ook zoveel mogelijk te volgen, ik kan ook niet anders want hoe zij zich voelt is nou eenmaal hoe het dan loopt en daar kan ik weinig aan veranderen. Dat stukje acceptatie kan ik de ene dag heel goed doen, de andere dag huil ik even mee.. iig bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Duidelijk is dat het de eerste jaren overleven is 🙈