10 Reacties

één jaar geleden

Wel gek dat hij de ranja wel weg drinkt en de rest niet. Ligt dus niet aan tandjes o.i.d. je bent uiteraard geen slechte moeder. Je wil het beste voor jouw kindje en ze hebben nou eenmaal vocht nodig, ik zou wel kijken of je toch meer melk kan aanbieden dan ranja, want dorst heeft hij wel. Zo voorkom je denk ik dat hij daar straks aan gewend raakt en alleen maar ranja zou willen.

één jaar geleden

wat sneu… dus ze laten hem liever de hele dag dorst hebben? ik zou gewoon lekker geven aan jouw kind wat jij wilt. en hun hebben daar in principe niets over in te brengen behalve adviseren ? het is en blijft jouw kindje.. maakt je zeker geen slechte mama! denk dat de balans gewoon in orde moet zijn (als het even kan). en mijn tipje een fles maken en wat fruit erin doen.. kan van alles zijn.. (aardbei,besjes zelfs komkommer) even laten staan en dan heeft het water ook een lekker smaakje! misschien dat die dat lust.

één jaar geleden

en melk is wel de hoofdvoeding tot 1 jaar.. misschien kv bijgeven? of kolf je de bv?

één jaar geleden

Reactie op shea

wat sneu… dus ze laten hem liever de hele dag dorst hebben? ik zou gewoon ...
Hi! Bv en kv wilt hij beide niet extra,ook niet verdeeld over de gehele dag. Was ook niet erg aldus de CB omdat hij al goed vast voedsel eet. Maar dat betekent natuurlijk wel dat hij veel minder vocht binnenkrijgt. Water en thee blijven we inderdaad aanbieden, naast de ranja. Maar de ranje is echt heel minimaal. We zijn inderdaad ook aa het oefenen met fruit in het water! Maar alsnog heel erg bedankt voor de tip!

één jaar geleden

Reactie op shea

wat sneu… dus ze laten hem liever de hele dag dorst hebben? ik zou gewoon ...
De bv is gekolft

één jaar geleden

Reactie op ABCDF

Hi! Bv en kv wilt hij beide niet extra,ook niet verdeeld over de gehele dag ...
ah oke! nou zal dan gewoon je kindje volgen. denk dat het belangrijkste uiteindelijk is dat die niet uitdroogt.. als dat met een mini beetje ranja is dan ja so be it! nogmaals echt geen slechte mama!! je kan je kindje niet dwingen om wat anders te drinken etc.. dus blijven aanbieden lijkt me hier een prima oplossing.

één jaar geleden

Je kunt je kindje ook wat extra sappig fruit toestoppen. Een lekkere sappige peer, mango, appel, sinaasappel, idk. Dan komt ‘ie ook aan z’n vocht. Persoonlijk zou ik bang zijn dan m’n kind zou wennen aan de zoetere smaak van wat ranja en daardoor op een later moment misschien lastiger water zou drinken. Dus misschien kun je kijken of je de ranja langzaam eruit kunt werken? Als je daar zelf ook bang voor bent trouwens hoor, anders gewoon blijven doen wat je doet. Maar ik persoonlijk zou wel de wens hebben om de ranja eruit te werken 😅 ons zoontje van 2,5 drinkt thuis nog steeds enkel water, thee of melk. Dochter van bijna 10 maanden drinkt nog steeds enkel bv. Maak je geen zorgen, je bent zo snel geen slechte moeder 😉

één jaar geleden

Mijn kinderen waren (en de jongste nu) ook slechte water drinkers. Hier kregen ze 'gewoon' diksap. Nu zijn ze 9 & 11 jaar en drinken al jaren voornamelijk water. Om nu een beetje Ranja of diksap door het drinken te doen, betekend niet bij voorbaat al, dat ze dus nooit geen water leren drinken. En het is ook niet zo, dat ik zelf het goede voorbeeld geef🙈 Pure water is aan mij ook niet weggelegd 😜 Misschien doet de opvang minder moeilijk over diksap? Zal echt wel op m'n strepen gaan staan, kleintje heeft toch echt het vocht nodig!

één jaar geleden

Reactie op Jafano

Mijn kinderen waren (en de jongste nu) ook slechte water drinkers. Hier kre ...
Hi! Fijn dat iemand dit herkent! Wij geven hem bu gewoon de Raak zero in zijn beker en gaat super goed! We hebben een blij en tevreden mannetje!! Wij zijn er inderdaad ook van overtuigd dat het water drinken wel komt, vroeg of laat! En dan zeggen ze wel makkelijk ze gaan vanzelf water/thee drinken wanneer ze dorst krijgen. Moet hij dan eerst uitdrogen? Zover ga ik her niet late komen. Bedankt voor je berichtje, geef me weer wat vetrouwen!😀😊

één jaar geleden

Reactie op ABCDF

Hi! Fijn dat iemand dit herkent! Wij geven hem bu gewoon de Raak zero in zi ...
Ja ik raak een beetje allergisch voor die reacties, dat ze eerst dorst of honger moeten krijgen. 'als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan'. En die zin gebruik ik in bijna alle situaties 🤣