14 Reacties

vorig jaar

Wij zijn via Düsseldorf gegaan. Het is heel anders dan via Nederland. Ik had taksi in de beker van me zoontje zitten ze testen alleen of het geen drank was dus mocht het in z’n flesje blijven. Ook had ik water meegenomen om zijn fles te kunnen maken na de douane en in het vliegtuig die kreeg ik ook gewoon mee. Alleen geboorte akte had ik niet bij me dus ze deden even moeilijk of me zoontje wel echt mijn zoontje was. Dus mijn tip is neem een kopie van de geboorteakte mee als je vriend ook gezag/voogdij heeft! Zodat ze daar geen moeilijkheden over kunnen maken!

vorig jaar

Reactie op CelesteE

Wij zijn via Düsseldorf gegaan. Het is heel anders dan via Nederland. Ik ha ...
Maar ze controleren dus via je id of je wel echt die persoon bent en de marechaussee enzo dan?

vorig jaar

Reactie op TamaraAdiguzel

Maar ze controleren dus via je id of je wel echt die persoon bent en de mar ...
Jaa doen ze echt. Ik had gebeld met Nederland voor de vlucht. Toen zeiden ze als vader mee gaat en hij heeft het gezag en het kind erkend dan heb je geboorte akte niet nodig in Duitsland. Toen stonden we daar zonder geboorteakte en toen vroeg marechaussee of ik wel de biologische moeder was van het kindje. Toen kon ik aantonen via de overheid account dat hij erbij stond met z’n bsn toen was het goed. Maar heb wel mijn ouders gevraagd of ze naar mijn huis konden voor foto’s van de akte. Maar toen ik terug in Duitsland kwam deed marechaussee moeilijk bij me vriend of hij wel de vader was want ze zagen duidelijk aan het kind dat het op mijn leek en toen hoefde ik me eigen niet te laten controleren via de camera maar wel mijn paspoort. En qua paspoort id kijken ze idd echt ja of jij het wel bent. En je kind ook

vorig jaar

Maar ze controleren dus via je id of je wel echt die persoon bent en de mar ...
Ik vindt ze in Duitsland veel beter hun controllers doen dan in Nederland

vorig jaar

Wij zijn ook via Düsseldorf gevlogen, wat wil je nog even? Wij hebben in ieder geval voldoende tijd voor alles uitgetrokken. Dat was fijn. Er was een monorail van de parkeerplaats (die we vooraf geboekt hadden) naar de in check hal. In de in check hal was helemaal achter door een klein hoekje waar een aantal auto’s stonden waar je geld in kon doen, mijn zoontje heeft zich daar een hele tijd vermaakt. Met welke maatschappij vlieg je? Wij vlogen met eurowings en konden voor 100 euro per vlucht en stoel voor hem reserveren, de extra ruimte in het vliegtuig was enorm fijn. We weten ondertussen dat dit echt heel goedkoop is. Security check verliep heel soepel, we mochten met de kinderwagen naar de “korte” rij die ook voor rolstoelen was. Bij ons werd niet gevraagd over gezag en dergelijke. Tot het moment van boarden zijn we lekker in een restaurant gaan zitten, een drankje genomen maar wel fijn kunnen zitten integenstelling tot staand wachten in de drukte. Kleine buggy mocht mee tot aan de gate. Al met al een fijne ervaring, heb je nog vragen dan laat maar weten.

vorig jaar

Reactie op BriegRC

Wij zijn ook via Düsseldorf gevlogen, wat wil je nog even? Wij hebben in ...
Ohh dat is wel echt chill dat je met de buggy in de korte rij mocht hopelijk doen ze dat bij ons ook

vorig jaar

Reactie op BriegRC

Wij zijn ook via Düsseldorf gevlogen, wat wil je nog even? Wij hebben in ...
Precies dezelfde ervaring! Gaan aankomende week weer en verwacht geen moeilijkheden. Vriendelijk en gemakkelijk is onze ervaring.

vorig jaar

Reactie op Fleur041022

Precies dezelfde ervaring! Gaan aankomende week weer en verwacht geen moeil ...
Controleren ze ook op schulden enzo want een vriendin van mij heeft schulden en vliegt ook vanaf dusseldorf

vorig jaar

Controleren ze ook op schulden enzo want een vriendin van mij heeft schulde ...
Schulden? Geen ervaring mee, maar lijkt me niet gezien de AVG. Tenzij je je tickets niet betaald natuurlijk.

vorig jaar

Reactie op Fleur041022

Schulden? Geen ervaring mee, maar lijkt me niet gezien de AVG. Tenzij je je ...
Wat is avg?

vorig jaar

Wat is avg?
Privacy wet Maar lijkt me niet dat ze controleren op schulden; waarom zouden ze dat doen? 😅 Tenzij je idd niet betaald hebt oid. Hebben ze helemaal geen tijd voor lijkt me.

vorig jaar

Controleren ze ook op schulden enzo want een vriendin van mij heeft schulde ...
Als je schulden bij de belastingdienst hebt, mag je officieel niet het land uit. Dit gaat dan om schulden waarbij je de afbetalingsregeling niet nakomt

vorig jaar

Reactie op Banjer

Als je schulden bij de belastingdienst hebt, mag je officieel niet het land ...
Kan ik aan haar doorgeven waar ze dit kan bekijken?

vorig jaar

Kan ik aan haar doorgeven waar ze dit kan bekijken?
Als dat zo is moet ze vaak post krijgen van de belastingdienst. Maar je zal het ook wel op mijn belastingdienst kunnen inzien ga ik vanuit