4 Reacties
vorige maand
Peuter 3 jaar en 4 maanden.
Ontbijt: bord brinta
Tussendoor: fruit op de opvang. Thuis banaan of koekje (koekje kan van alles zijn)
Lunch: 2 of 3 boterhammen/ tosti, of rijstwafel/ cracker met stroop erbij
Tussendoor: smoothie of appel. Al fruit gehad in de ochtend dan rozijntjes of paprika of tomaat
In het weekend een bakje chips of een paar snoepjes
S avonds: avond eten.
Soms een toetje hij krijgt anders elke dag teveel zuivel binnen
vorige maand
8:00 havermout met appel, banaan, kokos en gember
10:00 snacktijd (cracker met notenpasta, of een stuk komkommer, handje nootjes en mandarijn etc
12:00 brood: wij hebben de regel alleen zoetigheid in het weekend dus ze neemt meestal kaas of een notenpasta, in het weekend ook appelstroop of honing. We hebben geen hagelslag oid in huis.
14:30 nog een snack, cracker, popcorn, gedroogd fruit, snackgroente etc
17:30 warm eten, is heel magertjes bij haar, is geen groenteliefhebber. Ik bepaal wat we eten, zij hoeveel. Dus er gaat iedere avond een stukje groenten in, een beetje koolhydraten en met eiwitten wat meer succes.
Als toetje yoghurt
We drinken alleen water of thee!
vorige maand
Reactie op BlissfulMara
8:00 havermout met appel, banaan, kokos en gember
10:00 snacktijd (cracker ...
Hoe leg je uit dat alleen weekends ze bepaalde dingen wel of niet krijgen? Mijn zoontje snapt niet wat weekend is. Maak je het visueel?
vorige maand
Reactie op aylinalken
Hoe leg je uit dat alleen weekends ze bepaalde dingen wel of niet krijgen? ...
Die van mij accepteerd dat gewoon, maar ik heb ook een kind dat serieus niet houdt van ijsjes, koekjes en snoepjes e.d. dus dat is misschien wel makkelijk! Appelstroop en honing zetten we gewoon niet op tafel.