7 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb die (van de vorige zwangerschap nog) en ik ben tevreden! Ik heb de electrische dubbele kolf.
De aventpotjes ben ik geen fan van. Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik/wij krijgen die deksels er nooit recht op waardoor het dus niet goed afsluit en lekt. We hebben ze later wel gebruikt toen we hapjes gingen pureren/klein snijden.
Ik zou dus andere potjes bestellen om de melk in te bewaren/evt te vervoeren.
Wij bewaarden het inderdaad in de vriezer; op de flesjes plakte ik altijd een sticker met van wanneer ze waren. Ook hadden wij zakjes, die zijn voor eenmalig gebruik, maar ook handig. Die zijn, als je ze plat in de vriezer legt, heel efficiënt in ruimte en nemen dus weinig plek in.
4 jaar geleden
Ik zelf heb de Mandela Flex kolf. (Wel pas aangekocht na de bevalling.(van de oudste) Nadat ik een week een kolf heb gehuurd via het ziekenhuis/zorgcentrum ) omdat ik wel zeker wou weten dat de borstvoeding aansloeg.. (anders toch een duur geintje als de borstvoeding niet aanslaat)
Je hebt van die borstvoeding zakjes. Ik heb ze hier ook van Mandela toen aangeschaft. En kan je ook datum enz opschrijven. Die deed ik bij de oudste in de vriezer. (Volgens mij heb je ook van andere merken Moetje evene googlen.) ik deed van potje die aan de kolf zat doormiddel van het deel dat aan de borst zit (lijkt op een trechter) zo in het zakje zonder te morsen.)
Van de potjes die aan de kolf konden heb ik ook aardig wat met dop toen gekocht. Ofja overgekocht via Marktplaats. Deze kunnen idd ook in de vriezer ideaal, voor als je die mee wil geven bij de opvang. En de zakjes gebruik ik voor thuis. En dan gebruikte ik ook het “trechter” deel van de kolf om in het potje/flesje te doen.
Alleen de kolf van mendala is aangekocht in de winkel ivm eventuele teruggaaf vanuit de zorgverzekering (eventjes bij je eigen verzekering kijken waar je evt wat vergoeding op krijgt)
Ik heb zelf zilvere kruis Achmea, 2 sterren pakket en dan krijg ik een x bedrag terug bij aanschaf van een kolf. (Je hebt er wel de bonnen van nodig) (de mijne is gekocht bij een prenatal en de prenatal gaf toen zelf al aan deze 2 heb je nodig voor de declaratie bij de zorg verzekering.
4 jaar geleden
Ik wilde eerst ook elektrische kolf gaan kopen maar uit vele ervaring van mijn omgeving heb ik als tip gekregen om handkolf te gaan gebruiken, dit gaat veel sneller en komt veel meer eruit
4 jaar geleden
Reactie op Esila Liya
Ik wilde eerst ook elektrische kolf gaan kopen maar uit vele ervaring van m ...
Denk ook dat het aan je eigen productie ligt.
Ik heb de elektrische mendela flex kolf en met de oudste kolfde ik er gewoon 180/200ml aan een borst uit per kolf beurt. Ik had zelf gewoon een productie voor 2/3 kindjes. (Waar de kraamzorg erg van opkeek.) dat er vervolgens toch overlegt werdt of ik toch wat langer tussen de kolf beurten wou doen ivm overproductie. En ik was nog geen 2 weken bevallen.
Dus denk niet dat veel uit zou maken voor elektrisch of handkolf.
Met de elektrische kolfde ik 10/15 minuten. (Ik mocht niet langer ivm de teveel aan melk anders)
Maar denk vooral wat voor jou fijn voelt.
Maar enige advies is wel. Schaf pas een kolf aan nadat je bevallen bent en het daadwerkelijk opgang is. Eventueel kan je via het ziekenhuis een week een kolf huren.. en dan in die week de kolf die je wil (en ook evt voor op je werk) gaan gebruiken dan halen. Maar dan weet je wel de eerste paar dagen of het goed op gang is gekomen. En of het werkt.
Anders is een kolf aan schaffen en uit eindelijk de productie niet goed een duur dingetje.
Wij hebben ook eerst een week gehuurd en vervolgens kreeg ik onze kolf die ik ook daadwerkelijk wou nog eens als kraamcadeau. (En heb daar niet eens ongevraagd ineens stonden m’n oom en tante met een cadeau voor de deur en daar zat die kolf in😅) maar ben wel eerst blij dat ik eerst een kolf een week gehuurd had. Voor ik er zelf 1 wou aanschaffen.
Succes @ABCDF met de laatste loodjes :) enne kies waar jij je het prettigst bij voelt. Maar neem de tip om het aan te schaffen na de bevalling aan. Tis allemaal al duur zat :)