12 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb sinds vorige week een Vogue Journey 3.
Ik hou ervan! Ik woon midden in het centrum . En kan makkelijk overal langs.
Echt lange stukken heb ik nog niet gereden. Max 1.5-2 km naar pap en mam. Ivm bekken pijn.
Maar wel bijna elke dag gebruikt voor kleine stukjes. Nog geen een keer de batterij hoeven bijladen.
Nu gebruik ik m voor mijn peuter en dreumes. En de maxi cosi mee van steco zit er al ingemonteerd ook.
Voorheen had ik een cangoo groovy E. Ook een hele fijne! Voor mijn idee een stuk lichter. Wat kleiner ook. Maar toen woonde ik in een klein dorpje achteraf, dus niet echt ervaring met in een stad rijden. En ik vond dat de batterij snel kapot was.

2 jaar geleden
Wij hebben een elektrische bakfiets van Lovens. Wel een van de duurdere merken (zelfde prijsklasse als Urban Arrow) maar zo ontzettend blij mee. Het is een tweewieler waar 3 kinderen in kunnen (mits je een extra bankje laat monteren, standaard uitvoering is voor 2 kids). Wij kozen een tweewieler vanwege de wendbaarheid (kabelbesturing ipv een stang wat veel bakfietsen hebben) . Een driewieler vonden wij niet fijn sturen. Deze fiets heeft een bosch accu en heeft oa voorvorkvering wat voor de kinderen in de bak heel fijn is. Ik kan je deze aanraden maar kan niet in je portemonnee kijken.

2 jaar geleden
Hier ook een kar achter de fiets dit ivm de fiets langer meegaat dan dat de kinderen erin zitten.
Je koppelt hem los als je ergens bent en hebt inderdaad een kinderwagen paraat altijd handig op sommige plaatsen.

2 jaar geleden
Hier losgekoppeld op een trekkerdagje. 2e hands zijn er veel te vinden dus even zoeken en je kan een leuke op de kop tikken

2 jaar geleden
En een andere vraag, hoe lang zitten jullie kids erin voordat ze het beu zijn? Ben benieuwd of ik ook lange stukken met haar kan gaan fietsen namelijk 😅

2 jaar geleden
Hier in de fietskar Max uurtje dan ergens wat doen en dan weer een uurtje terug. Ze hebben wel knuffels, drinken en wat te spelen (de oudste een autootje of iets) altijd bij zich.
Of dat ook in een bakfiets kan geen idee.
Maar ik zie hier in de omgeving families op fietsvakantie gaan met kar of bakfiets dus denk als ze er rustig aan wennen ze er wel een hele tijd in kunnen zitten.

2 jaar geleden
Wij hebben een paar dagen geleden een Urban Arrow besteld. Nog geen ervaring mee, maar heb wel een proefrit gemaakt.. wat een heerlijke fiets! Ik moet wel even wennen aan de lengte haha. Dus ik fietste een drempel over en ik had echt dat gevoel van: oh mijn voorwiel is er al haha.
Ik vind het wel spannend om straks te gaan fietsen met mijn kindjes in de bak. Wij hebben de bakfiets besteld met een bankje, fietsstoel adapters en fietsstoel voor onze dochter nu van 15 maanden, een extra bankje en maxicosi adapters voor als ons 3e kindje straks geboren is. We hebben er ook een regenhoes bij zodat onze kids lekker droog zitten in de winter.
Ik ben wel benieuwd hoe het fietsen voelt als de kinderen bewegen in de bak.
Doen jullie fietshelmpjes op bij je kids? Aangezien het toch vrij snel kan gaan.

2 jaar geleden
Wij hebben dezelfde kar als butengeweun en onze jongste van juni 2022 zit er zo een paar uren in. Ze valt er makkelijk in in slaap dus dan zijn we zo drie uren verder. Ook dagje dierentuin op eten na continue in de kar. De oudste van net 3 slaapt er smiddags ook wel in als we weg zijn maar die heeft het (als we niet fietsen) wel snel weer gezien en wil lopen haha