18 Reacties

3 jaar geleden
Ik heb vandaah voor het eerst mn draagdoek van Freerider.Co uitgeprobeerd en ik ben nu echt fan.
Wel even een beetje bang dat ze het te warm zou krijgen en of ze nog ademt, maar ging prima!
Doek is van ecologisch katoen en heel licht en zacht, voor de zomer heerlijk luchtig 🥰 Knopen ging ook prima met de uitleg in het boekje.

3 jaar geleden
Wij hebben de bykay stretchy wrap. Pas 1x geprobeerd toen de kraamzorg er nog was maar vond het toen heerlijk licht dragen en haar er goed inzitten als newborn

3 jaar geleden
Ik heb een draagdoek van Bamboom. Wilde om dezelfde reden geen draagdoek, maar het knopen valt reuze mee en ze kunnen er echt niet uit ;)

3 jaar geleden
Geen draagdoek, maar een heel fijn alternatief, het womboo buidelshirt. Is een T-shirt met buidel waar de kleine in kan. Ideaal vind ik 'm, je laat de kleine er gewoon inglijden. Die van mij vind het heerlijk!

3 jaar geleden
Ik heb een geweven draagdoek van Little Frog, hier ben ik zelf erg blij mee! Het knopen valt me ook alles mee en ze zit er heerlijk in. 🥰 Op internet valt er genoeg te lezen over de verschillen tussen een geweven draagdoek of een rekbare draagdoek. Je kan jezelf er even in verdiepen en voor jou de beste keuze maken of je kan een draagconsult boeken als je het lastig vindt.

3 jaar geleden
Ik heb ook een draagdoek van bykay (stretch) en ben helemaal fan. Mijn zoon tot ruim een jaar erin gedragen en onze dochter nu ook vanaf het begin. Knopen is echt prima te doen en raak je heel handig (en snel) in. Ze slaapt altijd binnen een paar minuten en kan dan ook makkelijk tot de volgende voeding blijven slapen. Het is niet zwaar, omdat je de doek op de schouders kunt spreiden en het gewicht ook via je rug goed verdeeld is. En je handen vrij, terwijl zij geborgenheid ervaart is ideaal!

3 jaar geleden
Hier ook draagdoek maar vind het zelf vrij warm. Overigens gaat knopen heel makkelijk zoek even een filmpje dan heb je een beter beeld. Ik krijg een draagzak van kokadi die hebben draagzakken die gebaseerd zijn op de doek maar minder knoopwerk. Wel prijzig dus zou anders even bij een winkel verschillende passen wat fijn is.

3 jaar geleden
Dank voor de reacties. We hebben er inmiddels 1 gekocht. Nog wel even wennen met het knopen maar ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.

3 jaar geleden
Een doek knopen is wel een kunst apart. Heb het 6 jaar geleden geleerd na een consult en langzaam aan kan ik het steeds beter haha. Maar ben niet een onwijze doeken drager zeker nu met deze hitte niet.
Maar bijgevoegde foto links is eerste keer knopen na consult en 2e foto is bij m’n dochter 3,5 jaar later. Je ziet heel goed hoe een stuk strakker ik geknoopt heb al(minder plooien in de doek).
Dit is de fwcc knoop, met een geweven doek dé knoop goor kleine baby’s(ivm 1 laag over kleintje heen). Bij rekbaar mogen/moeten meerdere lagen doek over de kleine heen.

3 jaar geleden
Reactie op Kleine beer
Hier ook draagdoek maar vind het zelf vrij warm. Overigens gaat knopen heel ...
Hier ook kokadi fan voor de newborn fase. Later vind ik de kokadi niet fijn meer dragen(draagt toch wat zwaar op m’n schouders) en draag ik liever met m’n oscha cairis. Die heeft knoop banden waarmee ik het gewicht beter over m’n romp kan verdelen. M’n man blijft wel met de kokadi(heb ook toddler variant) dragen omdat hij helemaal niets met knopen te maken wil hebben.

3 jaar geleden
Reactie op Ilja mama
Een doek knopen is wel een kunst apart. Heb het 6 jaar geleden geleerd na e ...

Is die rechter een doek van de Middle Earth collectie van Oscha? 🙈 Zo mooi!!