10 Reacties
4 jaar geleden
Mijn eerste echo was gister, ze schatte dat ik 7+4 weken was. Het was niet nodig om inwendig te bekijken. Daar was ik wel blij mee 馃槄
Ik heb wel eerder inwendig een echo gehad. Het deed geen pijn ofzo... Maar vond het gewoon ongemakkelijk. Dat doen ze, in mijn ervaring, alleen als het uitwendig niet lukt om iets te zien.
4 jaar geleden
Mijn eerste echo was vandaag. Eerst heeft ze uitwendig gedaan. Maar omdat ik volgens de meeting niet overeen kwam met de berekening heeft ze ook inwendig gedaan. Deed geen pijn, kwam alleen maar een mooier beeld tevoorschijn van het kloppende hartje!馃槉
4 jaar geleden
Nog geen echo gehad met zwangerschap maar wel een IUI traject gehad waarbij regelmatig inwendige echo's zijn gemaakt. Doet geen zeer, vond het ook ergens wel bijzonder om zo te zien ofzo al (ook al was er nog geen zwangerschap).
4 jaar geleden
eerste echo was inwendig en k was daar super zenuwachtig voor, maar het viel reuze mee .. doet echt geen pijn maar vond het vooral ongemakkelijk omdat een vreemde daar beneden moet zijn馃槄
maarja toen we het hartje zagen kloppen verdwenen alle ongemakkelijke gevoelens
4 jaar geleden
Mijn eerste echo was vorige week met 7+6 (volgens de formele telling). Ik heb zelf gevraagd om een inwendige echo omdat je dan meer kunt zien. Voor mij heel prima, ik heb bij m'n eerste zwangerschap gynaecologisch onderzoek gehad met een eendenbek dus vind dit sindsdien echt peanuts. Mijn VK ging overigens heel voorzichtig te werk, vroeg ook steeds of ik nog oke was etc.
Bij m'n eerste zwangerschap was m'n eerste echo ook inwendig en toen vond ik het wel spannender dan nu maar ik bedacht me maar dat het zien van privates zo'n beetje dagelijkse kost is voor een VK. Dus die van mij zijn echt niet specialer/anders/wat dan ook dan van anderen
4 jaar geleden
Ik heb eergisteren mijn eerste echo gehad. Ik dacht zelf 7w4d te zijn, maar ben teruggezet naar 6w6d. Er is nooit gebabbeld geweest over een uitwendige echo, het was meteen duidelijk aan de zwangerschapsduur dat het inwendig zou zijn. Men kijkt dan met een soort van staaf + condoom + glijmiddel naar het vruchtje. Dit doet absoluut geen pijn, het is hoogstens een beetje ongemakkelijk.