12 Reacties
4 jaar geleden
Ik vind de bakjes van de ikea ideaal.
Wat ik handig vind is om pastasausen, curry, stoofvlees in bulk te maken dan hoef je alleen nog pasta of rijst te koken.
Lasagne en ovenschotels vind ik fijn om al helemaal te maken en dan per portie in zo'n bakje in te vriezen.
Leuk om hier ideetjes uit te wisselen!
Ik hoop heel erg op dezelfde kraamhulp als vorige keer. Die was superlief en kookte elke dag voor een weeshuis, dus onze vriezer is serieus door haar gevuld met voorraad

4 jaar geleden
Reactie op Noordb
Koken jullie partners niet? Ik heb echt nog geen seconde nagedacht om iets ...
Die is ook druk met zorgen voor onze baby, onze peuter, het huishouden, en na de eerste 2 weken ook weer gedeeltelijk aan het werk.
Dus ik vind het fijn als we back up meals in d'r vriezer hebben voor de dagen dat het niet zo vlot loopt de eerste weken/maanden
4 jaar geleden
Reactie op Noordb
Haha ja zeker wel! Maar het is nu meer de ervaring van de vorige keer. We hadden toen maar 3 uur per dag kraamzorg (wegens tekort personeel/drukte) waarvan alle aandacht naar mijn herstel (complicaties), de kleine man en de bv op gang komen ging. Er werd helemaal niks in het huishouden gedaan, voor de lunch was ze al weg.. dus zelfs geen boterham gesmeerd ;). Het is even een hectische tijd en als je dan het hele huishouden, de was, de peuter en de newborn al hebt is het echt heel handig om wat eten gereed te hebben. Ik dacht de vorige keer dat dat niet nodig was maar vond het toen erg fijn als mijn schoonmoeder met bijv een bak lasagna voor de deur stond! Dus vandaar wil ik nu wel wat op voorraad hebben zodat we ons daar iig niet druk om hoeven te maken 馃槉
4 jaar geleden
Reactie op Esmee A
Ik vind de bakjes van de ikea ideaal.
Wat ik handig vind is om pastasausen ...

Die bakjes zien er idd goed uit! En stoofvlees is ook een goed idee.. lekker wat stoofpotjes!
Wat fijn dat jullie zo鈥檔 goede kraamzorg hadden! Wij helaas niet (wel een goede maar te druk in de regio) dus ga ervan uit dat het nu ook amper halve dagen zullen worden! Hopelijk nu geen complicaties dan kan ik zelf nog het eea doen 馃槉
4 jaar geleden
Reactie op Noordb
Ik ben rustig wat extra's aan het voorbereiden tijdens onze dagelijkse maaltijden. mijn partner wil koken maar is daar niet zo'n held in. Ik denk ook dat hij de eerste dagen mee de zorg op zich wil nemen dus dat ontdooien en opwarmen ideaal is 馃
4 jaar geleden
Reactie op Redband
Nou voor mij hoeft de kraamzorg niet te koken. Na 3 uurtjes zeg ik haar ged ...
Dat mag zeker. Ze hoeft voor mij ook niet te koken maar het is meer dat je wereld even op zijn kop staat en dan zijn bepaalde dingen fijn als het als gedaan is zoals een lekkere gezonde maaltijd! 馃槉 er is zoveel anders te doen 馃槣