17 Reacties

4 jaar geleden

Mss een rare vraag maar kan je goed naar de grote wc? Want ik ben nu 24weken en vroeger moest ik mss om de 2dagen en nu wel 2keer per dag. Als ik even geen fruit en vezelrijk eet heb ik ook dat gevoel. Maar vanaf ik fruit en vezels eet kan ik terug goed naar de wc en is dat gevoel ook weg.

4 jaar geleden

alsof je buik mega vol en strak staat? want dat heb ik zovaak na het eten, maar als ik dan even gelegen heb en rustig aan doe gaat dat weer weg

4 jaar geleden

Reactie op Lisaslisnlisi

Mss een rare vraag maar kan je goed naar de grote wc? Want ik ben nu 24weke ...
Ik kan gewoon dagelijks naar het toilet! Daar is gelukkig niets mis mee haha.

4 jaar geleden

alsof je buik mega vol en strak staat? want dat heb ik zovaak na het eten, ...
Ja zoiets, maar bij mij houdt het uren aan. Ik kan om 23u nog bommetje vol zitten. Zelfs na mijn ontbijt zit ik elke keer bommetje vol voor de komende 5 uur. En soms echt zo vol dat ik gewoon niet weet hoe ik lekker kan zitten of liggen haha. Terwijl ik niet gek veel eet ofzo. Dit duurt elke keer 1,5/2 weken en dan heb ik weer plek vanbinnen lijkt het haha.

4 jaar geleden

Ik was net op zoek naar deze topic. Ik ben ook 25+3 en de laatste 2 dagen zoveel pijn. Ik voel gewoon mijn buik rekken. Is ook altijd na het avondeten 😔

4 jaar geleden

Ik heb dit na een drukke dag na het avondeten. Als ik dan op de bank ga liggen dan gaat het na een paar uur weer beter. Vandaag 26+ 2

4 jaar geleden

Heet denk: harde buiken

4 jaar geleden

Ik herken het ook! In een podcast hoorde ik dat het kan helpen om een half uur voor en een uur na het eten niet te drinken. Heb het nog niet geprobeerd… want heb altijd zo’n dorst. 🤷🏼‍♀️ Maar misschien helpt het wel? ☺️

4 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Ja dat heb ik ook maar voelt nog anders hoor 🙈

4 jaar geleden

Heb ik ook, alsof de baby een groeispurt heeft maar mijn buik niet meegroeit..

4 jaar geleden

Ja heb dit ook altijd na het eten! Voelt als een enorme spanning vooral in de bovenbuik. Ik lees hier harde buiken maar dat is toch nog anders vind ik..

4 jaar geleden

Moest toenstraks overgeven omdat ik zo misselijk was van het volle gevoel 🤢

4 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Nee dit zijn geen harde buiken. Is mijn 2e zwangerschap dus ik weet wel hoe harde buiken voelen. Dit is echt een vol gevoel alsof ik mega veel gegeten heb.

4 jaar geleden

Reactie op moniqueoor

Moest toenstraks overgeven omdat ik zo misselijk was van het volle gevoel � ...
Rot he! Ik ook vandaag.

4 jaar geleden

Herkenbaar dit😂

4 jaar geleden

Zo herkenbaar!! De hele tijd maar kleine hoeveelheden en in de avond heb ik vaak na letterlijk 1 hap al genoeg?! Mijn hoofd wil dan nog zo graag eten, maar mijn buik niet 😭😂

4 jaar geleden

Ik heb het de laatste weken ook. Alsof m’n buikspieren willen scheuren van binnenuit. En geen enkele houding verlicht de druk. Maar heb het gevraagd bij de VLK en die geeft aan dat het gewoon je bindweefsel is wat het niet kan bijhouden qua rek als je kleine een groeispurt heeft. Denk dat het ook wat bij deze termijn hoort. Harde buiken vind ik anders: houden minder lang aan en is ècht alleen de baarmoeder en niet de hele buikholte.