10 Reacties
4 jaar geleden
Hi, ik kan al je vragen beantwoorden. Heb jaren op de reis alarmcentrale gewerkt.
FTF betekend dat je behandelend arts geen bezwaren ziet voor je om te vliegen.
Vliegtuigmaatschapijen vragen zwangere dit document mee te nemen, zodat ze op papier hebben dat ze geen verhoogd risico aan boord hebben. Dus mocht er dan tijdens de vlucht een noodlanding gemaakt moeten worden kan de maatschappij aantonen dat zij dit niet hadden kunnen weten, en dus geen aansprakelijkheid hebben.
Wanneer een arts dit niet wil afgeven geeft hij/zij aan dat het medisch niet verantwoord is om te vliegen.
Mocht je toch gaan het tijdens de vlucht/reis er iets mis gaan is je verzekering niet altijd geldig.
Mocht je vragen hebben laat het maar weten!
4 jaar geleden
Reactie op MaaikeB1988
Hi, ik kan al je vragen beantwoorden. Heb jaren op de reis alarmcentrale ge ...
Hi, bedankt voor je reactie.
Ik begreep dat veel verloskundige en geanacologen deze verklaring niet meer afgeven omdat als er wel wat gebeurd zij verantwoordelijk gehouden kunnen worden. Ook al is er nu geen medice reden om niet te vliegen. Dit is sinds een jaar of 2 geloof ik.
Dus tja daar sta ik dan met mijn goede gedrag haha.
4 jaar geleden
Reactie op Rozan
Hi, bedankt voor je reactie.
Ik begreep dat veel verloskundige en geanacolo ...
Klopt als artsen hebben aangegeven dat je geen risico loopt door te vliegen en ze moeten een noodlanding maken zijn zij aansprakelijk voor evt koste
4 jaar geleden
Ik heb laatst ook hele problemen gehad ermee. Na heel lang zeuren en bij m鈥檔 standpunt te zijn gebleven heb ik deze alsnog gekregen van mijn huisarts.
4 jaar geleden
Laatst met 29.5 heen gevlogen en 31.5 terug. Uiteraard nergens naar gevraagd. Op de heenweg had ik een zwangerschapsverklaring (geen fit to fly) Ryanair vroeg echt om fit to fly. Dat durfde ik niet aan want mijn vk zei ook ik geef alleen een zwangerschapsverklaring. Ben uiteindelijk gevlogen met Transavia, Ryanair durfde ik niet aan. De verklaring was eigenlijk niet geldig op de terugweg(7dagen zeggen ze) dus maar een trui van m鈥檔 vriend aangedaan op de terugweg馃檲 en hem voorop laten lopen. Hoeveel weken ben je? En hoelang ga je?
4 jaar geleden
Ik ben zelf verloskundige en het klopt dat een fit to fly die door ons wordt opgesteld op papier niet meer rechtsgeldig is. Dan volstaat een zwangerschapsverklaring.
Echter kan je op de site van de vliegmaatschappij bekijken wat ze nodig hebben van een zwangere. Er zijn genoeg maatschappijen die zelf een fit to fly document (dit document is de ene keer uitgebreider dan de andere keer) op hun website hebben staan die alleen maar geprint en ingevuld hoeft te worden! Ik weet zeker dat elke verloskundige/gynaecoloog hier een handtekening onder wil zetten als er geen medische bijzonderheden zijn.