21 Reacties

3 jaar geleden

Wij warmen altijd koud kraanwater op in de magnetron en daarna de poeder er in. Volgens de kraamverzorgende. mag je tegenwoordig ook gewoon warm kraanwater gebruiken en dan de poeder er bij.

3 jaar geleden

Ik doe eerst het water in de fles en dan warm maken in de magnetron. Pas daarna de poeder. Met koud water mengt het niet zo goed 😊

3 jaar geleden

Wij koken water en doen dat in de thermo Dopper, die werkt prima maar na een uur of 8 is het water flink afgekoeld waardoor ik het dan zonder mengen kan gebruiken. Neem alles mee naar boven, werkt voor ons ideaal.

3 jaar geleden

Ik doe hetzelfde als de rest, eerst koken en dan laten afkoelen is niet meer nodig tegenwoordig :) Je kan alleen beter geen warm water uit de kraan gebruiken als je nog loden leidingen hebt (in oude huizen), dan zit er namelijk meer lood in dan in koud water.

3 jaar geleden

Nutrilon kan je gewoon opwarmen. Door eerst flesje water in de magnetron op te warmen. Wij doen ook vaak nu in de vroege ochtend / nacht. Warm water ui de badkamer pakken.. om de fles te maken.. Maar verder eigenlijk altijd rond de 30 seconde in de magnetron. Ligt er aan hoe groot flesje is en welk merk fles je hebt. En hoeveel watt je de magnetron hebt. Ik heb hier 1000 watt Dr brown fles 180ml water = 30/40 seconde in de magnetron 150ml water = 30 seconde in de magnetron 120ml = 20/30 seconden in de magnetron 90ml en lager ongeveer 20 seconde.. Of water koken en dan mengen met water 1/3e kokend water 2/4e koud water mengen. Tussen door even voelen en evt iets water bij of water uit en bij doen ect tot je voor je gevoel een mooie temperatuur hebt ;)

3 jaar geleden

Reactie op Laura R

Nutrilon kan je gewoon opwarmen. Door eerst flesje water in de magnetron ...
Wel eerst water opwarmen voor je poeder er in gooit! Als je poeder met het water in de magnetron opwarmt haal je bepaalde voedingstoffen uit de poedervorm. En dan missen ze voedingstoffen uit de fles.

3 jaar geleden

Je kan toch gewoon optijd een fles maken? Voorbereiden. Of water koken en laten afkoelen en dan in een thermosfles. Of gekookt water poeder erbij en laten afkoelen in een kan koud water.

3 jaar geleden

Kraanwater heb ik nog nooit gehoord? Ik ben van België en gebruik altijd flessenwater van Spa om de flesjes te bereiden. Is het kraanwater is NL dan zo schoon? Hier lijkt het me maar smerig op kraanwater te gebruiken. Ik drink het zelf nog niet eens.

3 jaar geleden

Hier ook koud kraanwater gemengd met gekookt water. Daarna poeder erbij In NL is het kraanwater inderdaad zo schoon. Wij (en 99%) van de mensen die ik ken drinken zelf ook alleen maar kraanwater, nooit spa of ander gekocht water uit een fles

3 jaar geleden

In België wordt afgeraden op kraantjeswater te gebruiken voor babyvoeding. Flessenwater moet de vermelding hebben dat het er voor geschikt is (staat op de fles dan). Maar koken en afkoelen doen we hier niet. Je kan zowel water op kamertemperatuur als warm water gebruiken.

3 jaar geleden

Reactie op Liefdesbaby3

Je kan toch gewoon optijd een fles maken? Voorbereiden. Of water koken en l ...
Misschien voed ze op verzoek? Dan lijkt mij dat lastig, maar anders is dat een goeie tip.

3 jaar geleden

Ik geef ook bv en als ik een keer een flesje kv geef, dan doe ik vaak 1/3e kokend water en de rest aanvullen met koud kraanwater. Soms doe ik het water koken tot 40 graden en dan poeder erbij even laten staan en geven. Maar inderdaad zoals eerder gezegd bij gebruik van magnetron eerst water opwarmen en daarna pas poeder erbij. Succes!

3 jaar geleden

Je kunt in NL tegenwoordig gewoon warm kraanwater gebruiken (tenzij je loden leidingen hebt), lekker makkelijk. En anders kun je voordat je naar bed gaat water koken en in een thermosfles doen en dan ‘s nachts samen met koud kraanwater mengen in de melkfles. Verhouding koud en gekookt water is bij ons ongeveer 2/3 koud en 1/3 gekookt (maar als het al een nachtje staat in de thermos dan is die verhouding wat anders). Magnetron kan natuurlijk ook zoals de meeste zeggen, maar wij hebben geen magnetron en ik had ook nooit zin om voor een nachtvoeding naar beneden te moeten dus wij deden het toen ik eenmaal gestopt was met BV op de tweede manier en namen een thermos + flesje + poederbakje met x aantal schepjes mee naar boven. (toen wist ik nog niet dat je gewoon warm kraanwater kunt gebruiken).

3 jaar geleden

Reactie op WondertjeJuli22

Misschien voed ze op verzoek? Dan lijkt mij dat lastig, maar anders is dat ...
Ik voed inderdaad op verzoek en begreep dat een fles max gedurende een uur na klaarmaken gegeven mag worden, vandaar..

3 jaar geleden

Hier alleen koud kraanwater. Is soms even een extra keer schudden, maar over het algemeen lost het goed op. Wij gebruiken Kruidvatvoeding

3 jaar geleden

Reactie op Suzifruus

Hier ook koud kraanwater gemengd met gekookt water. Daarna poeder erbij In ...
Dat wist ik niet. Handig dat jullie kraanwater zo schoon is!

3 jaar geleden

Reactie op LilOu92

Ik voed inderdaad op verzoek en begreep dat een fles max gedurende een uur ...
Ik voed ook op verzoek en dan zou ik gewoon kokend water meenemen in een thermoskan, een flesje koud water en een torentje poeder.

3 jaar geleden

Hier doe ik koud water in de fles, in de magnetron 30 sec 500 watt en daarna poeder erbij en klaar is Kees! :) Hier heeft het overigens wel gewerkt met langer verzadigd zijn

3 jaar geleden

Ik zou nooit kraanwater gebruiken zonder eerst te koken, het staat niks voor niks op de pak. En kraanwater van Nederland is niet zo schoon dat ze zeggen. Ik kook water daarna doe ik het in een thermokan blijft 6uur warm, de rest laat ik afkoelen en doe ik in een schone fles (glas niet plastic) en zo maak ik de flesjes van mijn zoontje.. ik doe beetje warm beetje koud water dan even voelen en al laatst melkpoeder.

3 jaar geleden

Reactie op hilde32

Hier doe ik koud water in de fles, in de magnetron 30 sec 500 watt en daarn ...
Geef je verder wel bv, of nu alles kv? Hoe heb je het langer verzadigd zijn gemerkt? En hoe grote fles geef je dan? Ik wil namelijk wel de grootte van een fles bv aanhouden denk ik, om niet haar maag alsnog op te rekken. Maar dat kan alsnog werken dan toch? Omdat kv langzamer verteert?