29 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb het na mijn 1e bevalling wel veel gedronken. Of het echt geholpen heeft durf ik niet te zeggen. Mijn bevalling was vrij heftig.. en herstel duurde daarna we eventjes. maar ik vond het als echte theeleut wel erg lekker! Je kan het oa kopen bij Holland & Barrett.

4 jaar geleden

Ik ken het niet voor rondom een zwangerschap/bevalling maar dronk het zelf tijdens menstruatie. Had dan minder bloedverlies naar mijn idee en minder krampen.

4 jaar geleden

Sommige vrouwen zweren hier echt bij. Ik overweeg het ook. Meer omdat ik toch gek op thee ben en het, voor zo ver nu bekend, geen kwaad kan. Ik was van plan om het vanaf week 36 te drinken omdat ik ook lees dat het de bevalling zou kunnen opwekken

4 jaar geleden

M’n zus heeft het bij 2 bevallingen gebruikt en raadt het mij ook aan. Of het echt werkt, geen idee, maar baat het niet dan schaadt het in elk geval ook niet! Ze zei dat het zorgt voor krachtigere, maar niet pijnlijkere weeën ofzo en zij heeft 2x wel echt een top thuisbevalling gehad

4 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje13

Ik heb het na mijn 1e bevalling wel veel gedronken. Of het echt geholpen he ...
Zie dat bij H&B er maar 30% frambozenblad in zit….

4 jaar geleden

Ik wil het ook gaan gebruiken. Je kan het kopen bij: https://www.deonlinedrogist.nl/jacob-hooy-frambozenblad-kruiden-80gr-p-21232.html Dat is 100% frambozenblad

4 jaar geleden

Ik heb het bij 38,5 week gedronken. Na 1 a 2 glazen braken die nacht m'n vliezen.. of het door de thee kwam? Wie zal het zeggen haha! 😅 had wel een zeer lange en geen fijne bevalling helaas..

4 jaar geleden

Wellicht iets om met dadels te combineren? Daar lees ik heel veel goede verhalen over

4 jaar geleden

Geen ervaring mee, wel al besteld (bij teabar.nl) samen met vrouwenmantelthee. Op deze site geven ze ook veel info, vandaar dat ik het daar heb gekocht.

4 jaar geleden

Reactie op xmp

Geen ervaring mee, wel al besteld (bij teabar.nl) samen met vrouwenmantelth ...
Waar is de vrouwenmantel voor?

4 jaar geleden

Vrouwenmantel is goed voor het herstel na de bevalling

4 jaar geleden

Waar is de vrouwenmantel voor?
Is inderdaad goed voor het herstel na de bevalling. Maar het helpt ook de bevalling opwekken, zeggen ze. Daarom mag je het pas drinken vanaf de uitgerekende datum

4 jaar geleden

Toevallig dames in deze groep die dit nu doen zo vlak voor de bevalling?

4 jaar geleden

Ik drink het nu 2 weken elke dag 3 koppen (die van Jabob Hooy 100% frambozenblad) de baby is nog rustig aan het chillen daarbinnen dus iets opwekken doet het bij in ieder geval (nog) niet maar het helpt ook bij versterken van de bekken en invloed te hebben op het beloop tijdens de bevalling (schijnt zo). Mocht het helpen vind ik het mooi meegenomen, maar hier doet het nu in ieder geval niets. Vind het heerlijke thee dus drink het nu vooral omdat ik het zo lekker vind :)

4 jaar geleden

Reactie op Melissa—

Toevallig dames in deze groep die dit nu doen zo vlak voor de bevalling?
Yup! Geen 3 koppen per dag, maar minstens 1 wel

4 jaar geleden

Reactie op Pinguin91

Ik wil het ook gaan gebruiken. Je kan het kopen bij: https://www.deonline ...
Er staat bij niet gebruiken tijdens de zwangerschap!!

4 jaar geleden

Hier 2 weken terug begonnen met 1 kop per dag en vanaf vandaag 2/3 koppen thee op een dag.. hoop stiekem dat hij wel eerder van zich laat horen en verder drink ik het om dezelfde reden als @hilde32

4 jaar geleden

Reactie op Ikieee

Er staat bij niet gebruiken tijdens de zwangerschap!!
Je mag het niet in het begin gebruiken, dan kan het gevaarlijk zijn. Maar vanaf 36 weken (wat overal ook staat beschreven) kan je het prima drinken. Wel een max van 3 koppen per dag. Ik drink het ook, elke dag 3 kopjes. Het schijnt voor en na de bevalling positief te werken 🤗 Ik haal al mijn kruiden bij pit-pit.com. Nu heb ik framboosblad van Jacob Hooy, omdat die van pit-pit uitverkocht was.

4 jaar geleden

Is er iemand die vrouwenmantel thee drinkt? Is dat lekker?

4 jaar geleden

Is er iemand die vrouwenmantel thee drinkt? Is dat lekker?
Ik heb vrouwenmantel thee gedronken voor mijn pms en om mijn menstruatie goed te laten lopen. Het is geen lekkere thee (vond ik) en ik mixte het altijd met iets anders. Let er wel op dat vrouwenmantel weeen kan opwekken en daarom mag je deze thee dus eigenlijk pas vanaf week 40 drinken. Anders even in overleg met je verloskundige ofzo.