20 Reacties

3 jaar geleden

Hoe bedoel je, je komt elke keer maar aan 100gram? Waarom doe je er koek doorheen als ik vragen mag? Ik mix gewoon 1 of 2 soorten fruit door elkaar en thats it.

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Hoe bedoel je, je komt elke keer maar aan 100gram? Waarom doe je er koek ...
omdat hij dan minder lopend is. ik doe maar een halve banaan en appel.

3 jaar geleden

100 gram fruit is toch prima?

3 jaar geleden

Reactie op Tauriel

100 gram fruit is toch prima?
kind en gezin zij tot 150gram geven

3 jaar geleden

Reactie op anneliesvdc

kind en gezin zij tot 150gram geven
Consultatiebureau hier verwijst vaak naar het Voedingscentrum. Daar zeggen ze bij 7 a 8 maanden 3 borst/kunstvoedingen, 1 hoofdmaaltijd (brood of pap) en 1 tot 2 porties groente of fruit (dus 50-100gr)

3 jaar geleden

Vandaag deed ik vb een halve appel, 1 banaan, koekjesmeel (je kan ook 1 koek betterfood nemen, ik wissel af), en een kletsje water (was iets te dik vond ik). 140 gr was dit. Vaak doe ik er ook sinaasappelsap bij (vers geperst) ongeveer 1/4 van een sinaasappel. Maar geen water dan. Koek of koekjesmeel tegen het zuur (reflux).

3 jaar geleden

Reactie op Iris_x

Vandaag deed ik vb een halve appel, 1 banaan, koekjesmeel (je kan ook 1 koe ...
Oh werkt dat ook tegen reflux? 😃 Dan ga ik hier eens proberen er fijne granen door te doen.

3 jaar geleden

Maar wat voor koek geven jullie dan? Want de babykoeken die ik ken daar zit alleen maar suiker, glucose fructosestroop, glucosestroop en allerlei andere troep in waarvan ik niet begrijp dat dit aan baby's gegeven mag worden. Zijn er gezondere varianten dan?

3 jaar geleden

Reactie op BijDeMolen

Oh werkt dat ook tegen reflux? 😃 Dan ga ik hier eens proberen er fijne gra ...
Ja dat denk ik wel. Meeste fruit is zuur. Dus als je er koek of koekjesmeel in doet, is het minder zuur. Hij geeft zijn fruitpap bijna nooit terug, of er moet iets aan de hand zijn. (Virusje). Dus ja, ik denk wel dat dat werkt. Denk trouwens dat ik dat heel in 't begin als reden had gelezen waarom er betterfood wordt bij gedaan. Tegen het zuur. 🙂 maakt de smaak ook zachter volgens mij. En mijn zus deed er altijd betterfood in en men schoonmama ook. Dus slecht zal het niet zijn!

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Maar wat voor koek geven jullie dan? Want de babykoeken die ik ken daar zit ...
Betterfood. Wordt toch al jaar en dag gebruikt, nee? Of koekjesmeel van Nestlé ter afwisseling. Ik volg ook maar, en werkt hier goed.

3 jaar geleden

Waarom zou je koek enzo door een fruithapje heen doen… Ik heb dat betterfood opgezocht en dat lijkt mij niet echt heel gezond. De koekjesmeel lijkt me dan nog ietsje beter… maar ik zie er echt oprecht het nut niet van in Gewoon lekker puur fruit geven en geven wat je kindje wil. Ik weeg niks af, ze krijgt gewoon wat. Wil ze nog een beetje, helemaal prima. Heeft ze genoeg, ook prima.

3 jaar geleden

Reactie op vivje2404

Waarom zou je koek enzo door een fruithapje heen doen… Ik heb dat betterfo ...
het is koekjesmeel die ik gebruik van olvarit

3 jaar geleden

Reactie op Iris_x

Ja dat denk ik wel. Meeste fruit is zuur. Dus als je er koek of koekjesmeel ...
Ah met allemaal toegevoegde suikers enzo zie ik. Dat zie ik niet echt zitten. Maar misschien dat fijne granen, wat gewoon echt alleen granen is, ook wel werkt. Dat voelt toch wat beter voor mij. 😉

3 jaar geleden

Reactie op anneliesvdc

het is koekjesmeel die ik gebruik van olvarit
Kan je dan niet beter fijngemalen havermout doen ofzo? Lijkt mij gezonder dan koekjesmeel. Maar dat ben ik 😅 Of prakken ipv pureren. Wordt het ook een stukje minder dun van.

3 jaar geleden

Reactie op vivje2404

Waarom zou je koek enzo door een fruithapje heen doen… Ik heb dat betterfo ...
Dit dus!

3 jaar geleden

Reactie op vivje2404

Kan je dan niet beter fijngemalen havermout doen ofzo? Lijkt mij gezonder d ...
in de creche maken ze de fruitpap ook altijd met koekjesmeel

3 jaar geleden

Klopt het dat degene die koek gebruiken door fruithap uit Belgie komen? Kan me niet voorstellen dat CB het hier in NL aanraad😅 En nog even als reactie op de topic vraag; 100 gram is al best wat toch? Heeft de kleine daarna echt nog honger of niet?

3 jaar geleden

Reactie op Inge275

Klopt het dat degene die koek gebruiken door fruithap uit Belgie komen? Kan ...
ja ik kom uit belgie. bij ons zeggen ze mag tot 200, 250 gaan maar eet 120 of soms iets meer en nog beetje melk erna hij komt niet aan de hoeveelheid ml melk op een dag

3 jaar geleden

Reactie op Inge275

Klopt het dat degene die koek gebruiken door fruithap uit Belgie komen? Kan ...
Uit België idd. Tot 250 gr mogen we gaan. Dit zegt de kinderarts mij. (Wij gaan niet naar kind en gezin). Meestal zit mijn zoontje zijn portie tussen de 150-200gr. En vanaf 150 kan dus een fles vervangen.

3 jaar geleden

Reactie op Iris_x

Uit België idd. Tot 250 gr mogen we gaan. Dit zegt de kinderarts mij. (Wij ...
ik geef nog 30 of 60 melk erna omdat hij nog niet echt water drinkt en hij niet aan zijn hoeveelheid melk komt