11 Reacties

3 jaar geleden

Ja heb ik ook! Lijkt een soort van blauwe plek ofzo? Ik dacht dat het gewoon een bloeduitstorting was van de zuigkracht. Het is bij mij ook niet meer weggetrokken. Bij mij lukt alleen de zachtste stand nog maar vanwege de aanhoudende pijn. Ik heb ook last van vaatspasmen maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft

3 jaar geleden

Geen ervaring mee maar heb je goed passende schilden? Als deze te groot of te klein zijn kan het zijn dat je tepels hier last van krijgen. Ik heb van de week een lactatiekundige op bezoek gehad en ik had wat te grote borstschilden en moest een maatje kleiner. Ik kolf nu meer melk en ze zitten fijner. Goed om even te checken!

3 jaar geleden

Dit heb ik ook! Baby zit al twee weken aan de borst maar zie nog steeds die blauwe vlekjes. 1 borst doet ook nog steeds bij aanzuigen (van baby of kolf) pijn. Het gaat maar niet weg..

3 jaar geleden

Reactie op Bobo96

Ja heb ik ook! Lijkt een soort van blauwe plek ofzo? Ik dacht dat het gewoo ...
Het heeft inderdaad iets weg van een soort bloeduitstorting. Ik heb (voor zover ik weet en merk) geen last van vaatspasmen dus zou denken dat het op zichzelf staan🤔

3 jaar geleden

Reactie op LizBG

Geen ervaring mee maar heb je goed passende schilden? Als deze te groot of ...
Ik heb nu 21, zal eens een grotere proberen. Over het algemeen heb ik altijd wel veel melk.. had 1 sessie laten vallen waardoor het behoorlijk terugliep maar nu je dit zegt lijkt dit wel ook samen te vallen met het paars zijn van mijn tepels..

3 jaar geleden

Reactie op Melissant

Dit heb ik ook! Baby zit al twee weken aan de borst maar zie nog steeds die ...
Vervelend hoor. Hopelijk zijn we er snel alsnog vanaf!

3 jaar geleden

Hoe gaat het met jullie? Ik heb het idee dat het wat afneemt gelukkig! Maar weg is het nog niet!

3 jaar geleden

Helaas hier nog hetzelfde. Begin te twijfelen of ik er toch maar even mee langs de dokter ga

3 jaar geleden

Ik zie dat de tip over de maat borstschilden al gegeven is, maar het is ook raadzaam je tepels een beetje extra te verzorgen met lanolin zalf. Bij zowel borstvoeding als kolven helpt het goed. Die schilden, ook als je de juiste maat hebt, kunnen als ze net even iets te scheef oid zitten toch best irriteren na afloop.

2 jaar geleden

Is het bij jullie nog weggegaan? Ik heb hier nu ook last van

2 jaar geleden

Reactie op June 💗

Is het bij jullie nog weggegaan? Ik heb hier nu ook last van
Ik kolf nu ook fulltime (3 a 4 keer per dag) maar geen last van, nooit gehad ook. Maar wellicht komt dat omdat ik geen harde schilden, maar siliconen schilden heb. Ik kolf met de Horigen Elody.