23 Reacties
3 jaar geleden
Mijn dochter had het ook (een aardbijvlek op zijn hoofd) ook in het begin roze kleine vlekje daarna werdt het groter donkerder en dikker, ik had het eerder ook niet gehoord ik vondt het ook eng maar artsen zijden dat ik geen zorgen hoefde maken het is een onschuldig vlekje, nu is ze 2 jaar en het wordt kleiner en lichter gelukkig ( foto is toen zo nog ongeverrd 5 maanden oud was)

3 jaar geleden
Onze oudste heeft er 1 op z'n rug. 1x op controle geweest bij het Sophia kinderziekenhuis, maar het zat net naast z'n ruggengraat en vormde geen gevaar. Nu met 17 mnd is het al half huidskleurig geworden.
Ik weet wel dat als het in het gezicht zit, ze er anders mee omgaan.
Succes 😘
3 jaar geleden
Onze oudste zoon had er eentje op zijn rug. Daar zie je nu niks meer van (hij is acht jaar nu)
De middelste zoon heeft/had er eentje in zijn luchtpijp. Toen hij drie weken oud was werd hij benauwd en kon steeds moeilijker ademhalen. Na dagen in een regionaal ziekenhuis te hebben gelegen zijn we doorgestuurd naar het WKZ. Daar hadden ze snel de oorzaak gevonden.
Omdat niks doen voor hem geen optie was heeft hij Atenolol gekregen. Dit verminderd de zwelling. Google maar eens!
Inmiddels is hij bijna vier en heeft hij sinds zijn tweede geen medicijnen meer. (Een hemangioom groeit het eerste jaar en daarna breekt het langzaam weer af)
Je zou evt kunnen navragen of Atenolol een optie is voor je zoontje. Ik kan heel goed begrijpen dat je er van baalt.
Succes😘💕
3 jaar geleden
Onze dochter heeft een wijnvlek op haar onderarm en hand. Deze gaat waarschijnlijk niet zelf weg. We willen wel gaan kijken of we hier iets aan kunnen doen aangezien het echt een grote vlek is. Ook heeft ze een ooievaarsbeet in haar nek maar deze valt helemaal niet op.
3 jaar geleden
Onze dochter heeft een wijnvlek op haar onderarm en hand. Deze gaat waarsch ...
Heey! Hoe gaat t met Juul nu??
Merken jullie al verschil?
Als je wil kan je me toevoegen op insta :) https://www.instagram.com/xbakfietsx/
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft een aardbeienvlek op haar been, een kleintje dat wel. Volgens het cb kan dit nog wat groter worden en doet het geen kwaad, maar het trekt veelal ook weer weg zeiden ze! Ik zou het echt even de tijd geven, soms is het al voor de eerste of tweede verjaardag weg. Je kindje heeft er geen last van, een behandeling wss wel en ik vraag me af of ze dat al wel doen op deze leeftijd.
Ik snap dat je het heel rot vindt want het is toch een aangezicht dat je eraan doet denken, maar je kindje is prachtig en ook met zo een vlekje!! Laat dit je genot en verliefdheid op hem niet beïnvloeden, gaat vanzelf beter echt!
3 jaar geleden
Reactie op Nanni
Als je wil kan je ...
Hee, nou het is uiteindelijk geen wijnvlek maar een aardbeienvlek. Hier zijn we toevallig vorige week 3 dagen voor naar het radboud geweest om behandeling met medicatie te starten. Dit omdat de vlek rondom haar pols gewricht zit en om haar vingers. De kans dat de aardbeien vlek groeit en ontstekingen geeft is erg groot.. vandaar dat we toch voor behandeling gekozen hebben.
Ze doet het erg goed op de medicijnen en je ziet nu al verschil. Wel moeten we de medicatie gebruiken tot ze minimaal 1 jaar is.
3 jaar geleden
Reactie op Nanni
Als je wil kan je ...
Zit even te kijken op jou insta maar herken je nu pas haha 🤣😅 Hoe gaat het met Senna?
3 jaar geleden
Hee, nou het is uiteindelijk geen wijnvlek maar een aardbeienvlek. Hier zij ...
Hoi onze zoon heeft er ook een op zijn handje en 7 november moeten wij naar het radboud. Ben wel heel erg benieuwd naar de behandeling omdat ik op internet lees dat het behandeld wordt met bètablokkers. Kan je me vertellen welke medicatie jullie dochter krijgt en hoe dit allemaal in zn werk is gegaan?
3 jaar geleden
Reactie op Loona1991
Hoi onze zoon heeft er ook een op zijn handje en 7 november moeten wij naar ...
Hoi, wij zijn eerst bij de dermatoloog geweest in het radboud samen met haar hebben we besloten te gaan voor behandeling met medicatie namelijk propranolol. Juul heeft hier 3 halve dagen voor in het ziekenhuis gelegen om te starten met dit medicijn en om zo in 3 dagen op te bouwen naar de juiste dosering. Hierbij moest haar bloeddruk gecontroleerd worden aangezien het medicijn bloeddruk verlagend werkt en normaal gegeven wordt bij hart patiënten. We moeten het blijven gebruiken tot zij uiterlijk 1 jaar is, daarna kunnen we gaan kijken of we kunnen stoppen met de medicijnen of nog niet.
De arts gaf aan dat zij zoon 15 jaar geleden er achter zijn gekomen dat dit medicijn werkt tegen een hemangioom. Dat er hierna onderzoeken zijn geweest en dat een hele lage dosering al werkzaam is hierbij.
3 jaar geleden
Hoi, wij zijn eerst bij de dermatoloog geweest in het radboud samen met haa ...
Nouja dat is dus precies wat wij hebben gelezen... vind het een best heftige medicatie.. en vind de afweging wel echt lastig.. hebben dus zoiets van we gaan naar de afspraak en laten ons goed voorlichten en stellen de vragen die we willen. Maar wat is voor jullie echt de doorslaggevende factor geweest om toch voor behandeling te gaan? En fijn dat het minder wordt en Juul goed op de medicatie reageert!!!!
3 jaar geleden
Reactie op Loona1991
Nouja dat is dus precies wat wij hebben gelezen... vind het een best heftig ...
Ik zal zo wel even een foto plaatsen van de vlek van Juul, dan heb je er ook een beetje een beeld bij :)
Het zijn idd hele heftige medicijnen maar omdat de vlek van Juul rondom haar polsgewricht het ergste is en daar dus ook echt gezwollen word is de kans dat zij dadelijk haar handje niet meer kan bewegen erg groot. Ook zit het rondom haar vingers waarbij dus hetzelfde kan gebeuren. Ook zagen we nu al geregeld wondjes en de arts vertelde ons dat dit ontstekingen kunnen gaan worden die ook wel pijnlijk kunnen zijn voor haar. Vandaar onze keus om met medicijnen te starten.
3 jaar geleden
En dit is aan de onderkant, hier kun je goed zien dat het helemaal rondom haar pols zit