5 Reacties
vorige maand
ooh ben al bang wat me te wachten staat in beval in januari weer en men zoontje van 3 zoekt ook al de gehele zwangerschap de grenzen op al is hij ook wel vaak heel lief hoor maar als die kan dan daagt die wel uit 馃槄 denk dat het vooral aandacht is ik negeer het gedrag meestal zeker als het openbaar is bv in de winkel zeg ik gewoon daag en in draai me om die moment staat hy op en loopt die naar mij馃槵 of als die het thuis doet dan zeg in vaak ja doe maar koppig hoor je mag en ik negeer het verder duurt meestal ni lang dan .. hooplijk snel beter mama & proficiat met je 2de wondertje馃グ
vorige maand
Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van de kleine man! 鉂わ笍鉂わ笍
Jup.. hier ook gehad. Het kan even duren... De jongste is ondertussen bijna 2. Oudste bijna 5. Daartussen zit er nog een van bijna 3.5... dus 2 keer dit meegemaakt. Je kunt niet meer doen als je best.
Wat je zegt, de oudste er zoveel mogelijk er bij betrekken. En Op momenten dat de baby slaapt, proberen wat tijd voor de oudste maken. Het huishouden kan soms ook wel even wachten.
Quality time is soms belangrijker als de afwas 馃槄
Het is een fase, even zoeken naar haar nieuwe plekje als grote zus. En goed gaan begrijpen dat ook papa en mama maar 2 handen hebben, en nu ook 2 kindjes. Niet alles kan tegelijkertijd 馃槉
Succes!
vorige maand
Hier de jongste nu 5 maanden. Oudste was bijna 3 toen hij werd geboren.
De eerste twee maanden waren erg pittig wat dat betreft, gelukkig was mijn man veel thuis en konden we aandacht verdelen maar ook daarna was het wennen aan de situatie.
Vooral uitdagen als ik bijvoorbeeld borstvoeding aan het geven was.
Ik heb hem een aantal keer gewoon met een baby aan mijn borst op de trap gezet 馃槄 daarna was het snel klaar, hij wist toen dat het niet uitmaakte of ik bezig was of niet.
Nu 5 maanden verder is het soms nog steeds zoeken hoor maar dat hoort denk ook gewoon bij de leeftijd van 3 jaar denk ik.
Ik probeer hem vooral alle aandacht te geven als de kleine ligt te slapen, echt iets te doen want niet zo makkelijk gaat als hij wakker is (dus een spelletje doen, puzzel maken, echt iets voor hem).
Ja het huishouden blijft dan liggen, maar ik merk dat als ik het niet doe hij heeel vervelend wordt als de kleine dan weer wakker is en ik hem ook niet alle aandacht kan geven. Dan maar even geen perfect huishouden maar wel een wat gelukkigste peuter 馃槉
vorige maand
Gefeliciteerd!
Hier met 2,5 jaar grote zus geworden. En naast het hele lieve, trotse meisje herkende ik haar totaal niet meer. Ze was zich zo aan het afzetten tegen mij. Tegendraads, boos, niet luisteren. Het was echt vreselijk en ik voelde me heel slecht dat ik me moest opsplitsen en het bijna onmogelijk was om aan ieders behoeften te voldoen.
Maaaaar, het is goed gekomen! Nog steeds is aandacht verdelen soms lastig, maar die hele heftige periode gaat voorbij. 馃槉
4 weken geleden
Gefeliciteerd! Dan is jouw zoontje denk ik een weekje jonger dan mijn dochter.
Ik lees graag mee en herken het volledig. Hier is mijn zoontje op 29 oktober grote broer geworden van een klein zusje. Hij is superlief naar haar, trots en wil bij ieder kreetje/huiltje van zijn zusje helpen. Maar daarbuiten is luisteren echt onmogelijk geworden en zijn er driftbuien om alles wat niet gaat zoals hij het in zijn hoofd heeft.(dat had hij voorheen totaal niet zo). En inderdaad met kraamtranen en hormonen gaat dat niet lekker samen. Ik vind het soms ook gewoon zielig voor hem dat hij zich zo gedraagt, door de verandering van het krijgen van een zusje.
Soms werkt het hier door een driftbui tegen te gaan door maar een soort knuffeloffensief aan te gaan, maar ook dat werkt niet altijd.
Maar telkens boos worden, lijkt ook zeker geen zin te hebben.
Morgen gaat mijn man weer aan het werk, dus heel benieuwd hoe ik het dan ga redden thuis