5 Reacties
5 dagen geleden
Ik blijf het ongelofelijk lastig vinden om elke keer weer iets op tafel te zetten wat zoonlief wel wil eten (3,5)
We hebben inmiddels wat keuze maar toch zijn we niet op het niveau waar ik zou willen zitten, zeker qua groenten. Hier een lijstje van wat hij (graag) eet
Pasta = we gebruiken verschillende volkorenpasta’s en ik maak zelf groentesaus van verschillende groentes die ik rooster in de oven met kruiden en olie en daarna in de blender doe. Dit is eigenlijk altijd goed en hij krijgt zo gelukkig allerlei groenten binnen. Als ik bijv een stuk broccoli op z’n bord leg dan vertikt hij het.
Pizza = mijn man is liefhebber dus die maakt ze vaak volledig zelf (deeg en saus) net even wat gezonder maar kind hoeft niet meer erop dan tomatensaus, kaas en soms ham.
Taco’s = dit is wel echt top want in het gehakt doen we mais en paprika en ik vul zijn hard shell taco 🌮 met verse guacamole, salsa, ijsbergsla, tomaat, komkommer en top het af met sour cream en soms wat kaas als ie wil. Ik noem het chips met vlees en dit werkt blijkbaar 😂
Curry en butter chicken= we houden echt van koken dus de butter chicken wordt ook zelf gemaakt maar hier zitten niet zoveel groenten in. Hij eet het met basmatirijst en raita. Als ik curry maak dan vaak met kip en groene currypasta en ik gebruik bloemkoolrijst, courgette en gele wortel om zo niet teveel kleur in het gerecht te krijgen (als ie gaat vragen wat er in zit dan 80% kans dat ie het niet meer wil eten)
Shoarma= ui en paprika door het vlees en wordt hier ook gegeten met pita gevuld met ijsbergsla, tomaat, komkommer en knoflooksaus en shoarmasaus die we zelf maken.
Hamburgers= we verstoppen soms wat groenten in het (kip)gehakt en hij eet het met kaas, sla en saus naar wens
Vis= alleen van die vormpjes van Iglo uit de airfryer gaan er goed in. Soms een beetje zalm in pasta maar een los stukje hoef ik hem niet voor te schotelen
Friet, pannenkoeken en kipnuggets doen het altijd goed
Heb laatst een klein wafelijzer aangeschaft en toen wortelwafels gemaakt! Zoonlief had geen idee en vond ze heerlijk dus dat is lekker ook weer iets waar ik op kan voortborduren!
Hij moet niks hebben van gekookte aardappels of puree 🤷♀️ al is er soms een momentje dat ie bij de gastouder (hoef ik het zelf niet te proberen 🤣) wel ineens een heel bord eet als we dit meegeven. We blijven het proberen! Risotto heeft ie een keer van gespuugd dus daar hoeven we niet meer mee aan te komen helaas. Wij bieden eigenlijk nooit wat anders aan dus als ie niet eet gaat ie zonder eten naar bed.
Sorry voor de lap tekst - ik blijf eten echt een ding vinden, zeker omdat wij zelf bijna alles lekker vinden, begrijpen we soms gewoon echt niet waarom ons kind dit gen niet direct heeft haha. Fruit gaat trouwens zonder problemen en we bieden als snack vaak komkommer en tomaatjes aan. Hopelijk valt het kwartje binnenkort en kunnen we nog meer variatie aanbrengen ! Wellicht zit er een tip tussen voor iemand! 💪🏻💪🏻💪🏻