34 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb het niet gedaan de eerste keer, en ga het nu ook niet doen. Babyshowers zijn sowieso pas sinds kort een ding dus waarschijnlijk deed 6 jaar geleden nog helemaal niemand het. Het is echt aan jou.

4 jaar geleden

Ik! Gender reveal party, baby shower. Beetje overdreven allemaal. Van mij hoeft het niet

4 jaar geleden

Reactie op Hartjesmama

Dit bericht is verwijderd
Heb met mijn eerste 8 jaar geleden ook geen babyshower gehad. Heb er weinig aan gemist. Daarna 7 jaar bezig geweest om zwanger te worden van een 2e, dus heb nu wel zoiets...ja gezellig, maar wel met die mensen die ik erbij wil hebben😅😁 klein gezellig clubje dus

4 jaar geleden

Ik heb het bij mijn 1ste zwangerschap gehad. Was super leuk maar nu bij mijne 2e zit ik er echt niet op te wachten dus helemaal begrijpelijk

4 jaar geleden

Van mij hoeft het ook niet zo. Toch hadden mijn vriendinnen er eentje georganiseerd bij mijn eerste zwangerschap en toen merkte ik dat ik het gebaar wel ontzettend leuk vond. Was dan ook serieus verdrietig dat hij gecanceld werd omdat corona uitbrak 😞

4 jaar geleden

Van mij hoeft dat ook niet zo, net als een gender reveal party. Ik heb dit dus tijdens mijn eerste zwangerschap ook niet gehad. Mijn vriendinnen weten dit en denken er bijna allemaal ook zo over, dus ik weet ook dat ze me er niet mee zullen overvallen haha. Je moet doen wat voor jou het beste voelt!

4 jaar geleden

Ik vind al die dingen, gender reveal, babyshower etc, commerciele onzin😅 Vriendinnen en zussen weten ook dat ik er niet op zit te wachten. Liever dat ze gewoon keer extra komen als de kleine er is😄

4 jaar geleden

Dit is mijn eerste zwangerschap en voor mij hoeft dit ook allemaal niet. Binnen 2 weken weten we het geslacht en dan zal ik wel een lekker taartje kopen om mijn ouders te verrassen met het geslacht. Maar meer hoeft voor mij niet. Dat is zwanger ben mogen worden, is voor mijn man en ik al een feest!

4 jaar geleden

Ik doe hier allemaal niet aan mee. Geen gender reveal, ik vind dat persoonlijk echt verschrikkelijk en snap niet waarom je een feestje zou organiseren hiervoor. Babyshower kan ik nog iets meer inkomen, maar heb meteen gezegd dat ik dat absoluut niet wil. Mijn ding is het niet.

4 jaar geleden

Dit is mijn eerste zwangerschap en voor mij hoeft dit ook allemaal niet. Bi ...
Precies!

4 jaar geleden

Reactie op Inge275

Ik vind al die dingen, gender reveal, babyshower etc, commerciele onzin😅 V ...
AMEN 🤣

4 jaar geleden

Ik word deze periode meer dan genoeg verwend. Daarom vind ik een babyshower ook helemaal niet nodig. Ik zou me er vreselijk ongemakkelijk bij voelen. Gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over!

4 jaar geleden

Ook voor mij hoeft het niet (babyshower/reveal), ik vind het zo vreselijk overdreven allemaal.

4 jaar geleden

Ik heb het heel duidelijk gemaakt bij mijn eerste zwangerschap dat als er een babyshower georganiseerd wordt, ik er niet bij ben. Ik ga serieus weer weg. Ik zit er niet op te wachten. Ik wil niet in het middelpunt van de aandacht staan en ik vind het gewoon raar om allemaal cadeautjes te geven terwijl de baby er nog niet eens is. Laten we de komst van de baby maar vieren als die gezond en wel in m’n armen ligt. Wil echt geen poespas, hou er helemaal niet van. Ik vind alle extra aandacht tijdens een zwangerschap al irritant. Mensen die ineens aan je buik willen zitten (wtaf?!), vragen gaan stellen die totaal ongepast zijn (heb je nog seks? heb ik al vaak gehad), zich met van alles bemoeien (ga je borstvoeding geven?), sowieso mensen die zich ineens interesse in je tonen terwijl je ze al lang niet meer gesproken hebt. Nee, ik vind zwanger zijn oprecht heerlijk, I love it, maar mensen kunnen me echt gestolen worden tijdens m’n zwangerschap. Ik erger me aan alles en iedereen, dus een babyshower zou sowieso niet bepaald gezellig worden 😂 Zo, dit ben ik ook maar meteen kwijt haha 💁🏼‍♀️

4 jaar geleden

Hier ook totaal niet zodig. Wij doen het alleen bij de 1e en geen gebruikelijke babyshower maar gewoon ergens een hapje eten samen met vriendinnen.

4 jaar geleden

Moet er niet aan denken, verschrikkelijk! gelukkig weet iedereen dit van mij en hoef ik er niet bang voor te zijn. Zou gewoon goed duidelijk maken dat je er niet op zit te wachten, you’re the boss 😉

4 jaar geleden

Ik hoef ook geen babyshower. Bij mij heeft het met eerdere miskramen te maken. Ik wil pas een kraamfeestje geven als de baby gezond op de wereld is.

4 jaar geleden

Ik hoef ook echt absoluut geen babyshower. Ik ben gewoon niet zo van al die aandacht en voel ik me dan al snel ongemakkelijk op sociale verplichtingen waar vrouwen bij elkaar komen die normaliter nooit met elkaar optrekken samen (geldt dus ook voor vrijgezellenfeesten etc). Daarnaast ben ik tot op heden ook echt alleen op hele suffe babyshowers geweest, dus misschien is mijn beeld ook niet zo goed 🤣 Waarom worden er bijvoorbeeld alleen vrouwen uitgenodigd? Die man krijgt toch ook een baby? Waarom is het altijd zo tuttig met thee en koekjes? En nooit cocktails? (uiteraard alcohol vrij voor de mama, maar de rest mag van mij prima aan de alcohol).

4 jaar geleden

We hebben het met alle vriendinnen afgesproken. Geen babyshower. Genoeg feestjes en aandacht idd. :)

4 jaar geleden

Het lijkt mij wel geinig maar dan echt niet zo cliché met stomme spelletjes zoals babypotjes proeven en al die zoetige hapjes enzo😂😂😂 Voor de rest denk ik ach als iemand de moeite neemt zoiets voor mij in elkaar te flansen vind ik dat alleen maar hartstikke leuk 😉😁