34 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Hartjesmama
Dit bericht is verwijderd
Heb met mijn eerste 8 jaar geleden ook geen babyshower gehad. Heb er weinig aan gemist. Daarna 7 jaar bezig geweest om zwanger te worden van een 2e, dus heb nu wel zoiets...ja gezellig, maar wel met die mensen die ik erbij wil hebben😅😁 klein gezellig clubje dus
4 jaar geleden
Van mij hoeft dat ook niet zo, net als een gender reveal party. Ik heb dit dus tijdens mijn eerste zwangerschap ook niet gehad. Mijn vriendinnen weten dit en denken er bijna allemaal ook zo over, dus ik weet ook dat ze me er niet mee zullen overvallen haha. Je moet doen wat voor jou het beste voelt!
4 jaar geleden
Dit is mijn eerste zwangerschap en voor mij hoeft dit ook allemaal niet. Binnen 2 weken weten we het geslacht en dan zal ik wel een lekker taartje kopen om mijn ouders te verrassen met het geslacht. Maar meer hoeft voor mij niet. Dat is zwanger ben mogen worden, is voor mijn man en ik al een feest!
4 jaar geleden
Ik word deze periode meer dan genoeg verwend. Daarom vind ik een babyshower ook helemaal niet nodig. Ik zou me er vreselijk ongemakkelijk bij voelen. Gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over!
4 jaar geleden
Ik heb het heel duidelijk gemaakt bij mijn eerste zwangerschap dat als er een babyshower georganiseerd wordt, ik er niet bij ben. Ik ga serieus weer weg. Ik zit er niet op te wachten. Ik wil niet in het middelpunt van de aandacht staan en ik vind het gewoon raar om allemaal cadeautjes te geven terwijl de baby er nog niet eens is. Laten we de komst van de baby maar vieren als die gezond en wel in m’n armen ligt. Wil echt geen poespas, hou er helemaal niet van.
Ik vind alle extra aandacht tijdens een zwangerschap al irritant. Mensen die ineens aan je buik willen zitten (wtaf?!), vragen gaan stellen die totaal ongepast zijn (heb je nog seks? heb ik al vaak gehad), zich met van alles bemoeien (ga je borstvoeding geven?), sowieso mensen die zich ineens interesse in je tonen terwijl je ze al lang niet meer gesproken hebt.
Nee, ik vind zwanger zijn oprecht heerlijk, I love it, maar mensen kunnen me echt gestolen worden tijdens m’n zwangerschap. Ik erger me aan alles en iedereen, dus een babyshower zou sowieso niet bepaald gezellig worden 😂
Zo, dit ben ik ook maar meteen kwijt haha 💁🏼♀️
4 jaar geleden
Moet er niet aan denken, verschrikkelijk! gelukkig weet iedereen dit van mij en hoef ik er niet bang voor te zijn. Zou gewoon goed duidelijk maken dat je er niet op zit te wachten, you’re the boss 😉
4 jaar geleden
Ik hoef ook echt absoluut geen babyshower. Ik ben gewoon niet zo van al die aandacht en voel ik me dan al snel ongemakkelijk op sociale verplichtingen waar vrouwen bij elkaar komen die normaliter nooit met elkaar optrekken samen (geldt dus ook voor vrijgezellenfeesten etc).
Daarnaast ben ik tot op heden ook echt alleen op hele suffe babyshowers geweest, dus misschien is mijn beeld ook niet zo goed 🤣 Waarom worden er bijvoorbeeld alleen vrouwen uitgenodigd? Die man krijgt toch ook een baby? Waarom is het altijd zo tuttig met thee en koekjes? En nooit cocktails? (uiteraard alcohol vrij voor de mama, maar de rest mag van mij prima aan de alcohol).
4 jaar geleden
We hebben het met alle vriendinnen afgesproken. Geen babyshower. Genoeg feestjes en aandacht idd. :)