13 Reacties

4 jaar geleden

Ik had hier het zelfde. Maar ik ga er vanuit dat het nog wel komt😅

4 jaar geleden

Zelf vind ik dat niet zo heel belangrijk. Iedereen is welkom met of zonder cadeau. Ik denk altijd maar... ik kan niet bij iedereen in de portemonnee kijken. Maar leuk is het natuurlijk wel als iemand wat meeneemt!

4 jaar geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

Zelf vind ik dat niet zo heel belangrijk. Iedereen is welkom met of zonder ...
Is ook zeker zo! Maar het hoeft natuurlijk niet iets duurs te zijn al neem je een rompertje mee ofzo

4 jaar geleden

Iemand toont interesse door langs te komen, diegene had ook niet kunnen komen of naar je omkijken. Beetje te materialistisch. Geniet van de mooie momenten, <3

4 jaar geleden

Ik ga niet op kraamvisite met lege handen. Zou het zelf ook raar vinden als iemand met lege handen bij mij op kraamvisite komt 🤣

4 jaar geleden

Ik vind het inderdaad wel apart want ik zou zelf nooit met lege handen komen, maar ach het gaat erom dat ze langskomt en interesse toont toch?

4 jaar geleden

In België is het normaal om een spaarrekening voor je baby of geboortelijst te vermelden op het geboortekaartje. Vaak storten mensen dan wat geld of kopen ze iets van de lijst, voor het bezoek al. Dan komen ze natuurlijk met lege handen toe. Zelf hecht ik daar geen belang aan of mensen iets geven. Ieder doet wat hij/zij wilt

4 jaar geleden

K zou t eigenlijk ook heel raar vinden. Maar heb je misschien tijdens een babyshower een gezamenlijk cadeau oid gehad?

4 jaar geleden

Ik zou al blij zijn als ze langs komen en intresse tonen in de baby. Dat vind ik belangrijker. En wie weet komt er nog een cadeau maar wou ze eerst zo snel mogelijk langs komen om het kleintje tezien. En uiteindelijk is het maar een cadeautje staat ook geen verplichting op. Als ze maar liefde tonen en geven dat is veel meer waard😊

4 jaar geleden

Ik heb al zoveel spullen, dat ik zelfs zeg dat ze niks mee hoeven te nemen😅 Belangstelling tonen vind ik vele malen belangrijker en hecht ik veel meer waarde aan, dan knuffeltje nr 5 of hydrofiele luier nr 25😅

4 jaar geleden

Kan het misschien iets cultureels zijn? Bij de familie van mijn ex zijn cadeau’s niet gebruikelijk, ook niet voor verjaardagen e.d. Ik merk nu wel bij bezoek dat vrouwelijk bezoek vrijwel allemaal een cadeau meenemen en ook de baby willen vasthouden en mannen vaak niet.

4 jaar geleden

Persoonlijk vind ik het juist ontzettend irritant dat iedereen langskomt met weer een romper die we niet gaan gebruiken of nog erger: een knuffel🤦‍♀️. Heel lief, maar doe maar niet. Maargoed dat is persoonlijk natuurlijk. Vind het vooral gewoon leuk dat iemand de moeite neemt om even langs te komen. Vriendinnetje van me is bevallen toen ik in het buitenland woonde. Heb haar ook nooit een kraamcadeau gegeven. Iemand die naar je omkijkt en tijd voor je vrij maakt is veel waardevoller 🥰

4 jaar geleden

Persoonlijk ben ik blij dat het merendeel zonder cadeau komt… allemaal die goed bedoelde pakjes en rompers in totaal andere stijl dan de mijne. Ik vind het voldoende dat ze tijd vrijmaken en mij komen steunen en de kleine bewonderen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.