26 Reacties

4 jaar geleden

Garnalen mogen helaas niet, zelfs geen kroepoek. Zwangerhap is een goede app om te checken wat je wel en niet mag eten

4 jaar geleden

Over de garnalen zelf kan ik me niet uitspreken, maar ik zou het niet eten omdat het gefrituurd is. Tik eens gefrituurd + zwanger in in Google.

4 jaar geleden

Gefrituurde garnaal mag wel schijnbaar.

4 jaar geleden

Dit kan je wel eten maar met mate.. garnalen en andere vis soorten zitten veel kwik in vandaar dat je er beter niet teveel van kan eten

4 jaar geleden

Als je zoekt op garnaal mag het niet 🤷

4 jaar geleden

In België wordt er volgens mij niet gewaarschuwd voor garnalen. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord dat je dat niet mag eten. Die zwangerhap is ook iets Nederlands denk ik? Of vergis ik me? Want ook daar had ik nog nooit van gehoord 😊

4 jaar geleden

Gefrituurde garnaal mag wel, is door en door verhit 👍🏼

4 jaar geleden

Garnalen mogen helaas niet, zelfs geen kroepoek. Zwangerhap is een goede ap ...
Gefrituurde garnalen mag, is door en door verhit en kroepoek kan al helemaal geen kwaad hoor😬

4 jaar geleden

Het gaat niet om verhitten, het gaat om de stoffen die in garnaal zitten. Zwangerhap is inderdaad Nederlands. Kroepoek mag hier niet, maar goed, iedereen mag het natuurlijk zelf weten wat ze wel of niet eet

4 jaar geleden

Mijn vk gaf aan dat het met mate gewoon mag en je heel veel ervan moet eten in teveel verkeerde stoffen binnen te krijgen.

4 jaar geleden

Het gaat niet om verhitten, het gaat om de stoffen die in garnaal zitten. Z ...
Het zijn net die stoffen die niet meer kunnen schaden aangezien het door en door verhit is. Maar tuurlijk, iedereen volgt best zijn gezond verstand hierin🥰

4 jaar geleden

Reactie op NELE 90

Het zijn net die stoffen die niet meer kunnen schaden aangezien het door en ...
Dat is niet waar want kwik krijg je nog steeds binnen ookal is het verhit..

4 jaar geleden

Reactie op NELE 90

Het zijn net die stoffen die niet meer kunnen schaden aangezien het door en ...
Kwik verdwijnt niet als je het verhit. Anders dan bij zalm bijv. waarbij je uit moet kijken met Listeria, dat is wel veilig na verhitten

4 jaar geleden

Het is een vrij nieuw advies dat garnalen idd niet meer mogen! Ik wist het ook niet want 1,5 jaar geleden met mijn 1e zwangerschap ‘mocht’ het nog wel 😜

4 jaar geleden

Volgens mijn verloskundige is de hele ZwangerHap app, en zijn de huidige adviezen wel héél erg overtrokken. Zolang ik geen bakje garnalen per dag eet mag ik ze lekker eten van haar!

4 jaar geleden

Kwik verdwijnt niet als je het verhit. Anders dan bij zalm bijv. waarbij je ...
We zullen het hier bij laten denk ik😉

4 jaar geleden

Reactie op lucaevdb

Dat is niet waar want kwik krijg je nog steeds binnen ookal is het verhit.. ...
Ja maar niet in een hoeveelheid die schadelijk is maar ik ga hier echt geen discussie over maken hoor. Gewoon je gevoel volgen😊

4 jaar geleden

Kwik verdwijnt niet als je het verhit. Anders dan bij zalm bijv. waarbij je ...
In zalm zit trouwens ook kwik dus hier kun je eindeloos over discussiëren. Volg gewoon je gevoel. Niemand die zegt dat jij vis of kroepoek moeten eten

4 jaar geleden

Mijn moeder zegt dan, als het klopt wat jij allemaal niet mag eten, dan had jij nooit geboren kunnen worden! Vooral niet te veel van alles nemen. Een vriendin van mij kwam er pas met 24weken achter dat ze zwanger was en heeft dus "gewoon" gegeten al die tijd. Onze dochters zijn op dezelfde dag geboren en beiden zijn gezond.

4 jaar geleden

Garnaal mocht altijd, sinds maart/april is er een nieuwe richtlijn waardoor gefrituurde garnaal nu niet meer "mag". Vandaar alle verschillende adviezen online.