Lieve dames.
Ik hoor/lees zoveel gemengde verhalen over gefrituurde garnalen.
Mag je dit nou wel of niet.. Het is door en door verhit, dus ik zou denken waarom niet.
Heeft iemand hier het verlossende antwoord op?
In België wordt er volgens mij niet gewaarschuwd voor garnalen. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord dat je dat niet mag eten. Die zwangerhap is ook iets Nederlands denk ik? Of vergis ik me? Want ook daar had ik nog nooit van gehoord 😊
Het gaat niet om verhitten, het gaat om de stoffen die in garnaal zitten. Zwangerhap is inderdaad Nederlands. Kroepoek mag hier niet, maar goed, iedereen mag het natuurlijk zelf weten wat ze wel of niet eet
Het gaat niet om verhitten, het gaat om de stoffen die in garnaal zitten. Z ...
Het zijn net die stoffen die niet meer kunnen schaden aangezien het door en door verhit is. Maar tuurlijk, iedereen volgt best zijn gezond verstand hierin🥰
Het is een vrij nieuw advies dat garnalen idd niet meer mogen! Ik wist het ook niet want 1,5 jaar geleden met mijn 1e zwangerschap ‘mocht’ het nog wel 😜
Volgens mijn verloskundige is de hele ZwangerHap app, en zijn de huidige adviezen wel héél erg overtrokken. Zolang ik geen bakje garnalen per dag eet mag ik ze lekker eten van haar!
Mijn moeder zegt dan, als het klopt wat jij allemaal niet mag eten, dan had jij nooit geboren kunnen worden! Vooral niet te veel van alles nemen. Een vriendin van mij kwam er pas met 24weken achter dat ze zwanger was en heeft dus "gewoon" gegeten al die tijd. Onze dochters zijn op dezelfde dag geboren en beiden zijn gezond.
Garnaal mocht altijd, sinds maart/april is er een nieuwe richtlijn waardoor gefrituurde garnaal nu niet meer "mag". Vandaar alle verschillende adviezen online.