7 Reacties
3 jaar geleden
Herkenbaar van mijn 2e bevalling!! Enige tip die ik kan geven, overleg eens even met een goede bekkenfysio. Ik heb toen ook doorgelopen en tijdens de laatste zwangerschap zei de fysio tegen mij. Had me maar gebeld. Had je nooit zo lang er mee hoeven lopen...dus dat goed opgeslagen. Na deze bevalling eigenlijk geen enkele klachten, dus nu niet nodig gehad gelukkig.
Bij mij ging het na enkele weken over. Het blijft helaas lang pijnlijk is mijn ervaring, maar wellicht dat de bekkenfysio je beter kan helpen!
3 jaar geleden
Ik heb tijdens mijn 3e zwangerschap bij de bekkenfysio gelopen. Daar bleek dat mijn stuit nog scheef stond vd bevalling van 8 jr geleden. Blijkbaar gaat het stuitje bij heel veel vaginale bevallingen scheef staan. Het is dus zo raar dat niemand ons hier iets over verteld. Als ik jou was zou ik langs een bekkenfysio gaan omdat ik eerder denk dat hij scheef staat dan gekneusd is. Ik ben maandag bevallen en ga over een week of 6 ook om het na te laten kijken. Bekkenfysio kan hem pijnloos weer recht zetten. Succes!
3 jaar geleden
Ik heb geen hele opbeurende reactie voor je vrees ik. Tijdens mijn vorige bevalling heb ik 4 uur volledige ontsluiting gehad (ruggenprik en nog even kunnen slapen) waardoor de baby heel lang tegen mijn stuitje aan heeft geduwd. Ik heb er bijna een half jaar last van gehad, ondanks veelvuldige bekkenfysio. Heb ook een sta zit bureau gekregen op werk hierdoor. Vk raadde in kraamweek arnica druppels aan (homeopathisch) en verder is er heel weinig behalve de fysio wat je kunt doen vrees ik.
3 jaar geleden
Herkenbaar van de eerste bevalling. Ook maanden mee gelopen. Kon moeilijk zitten, fietsen al helemaal niet. Pijn werd wel minder dan de eerste weken. Fysio heeft mij niet veel geholpen. Osteopaat heeft mijn stuitje behandeld en dat heeft de genezing wel degelijk bevorderd. Maar was toen al maanden verder.
3 jaar geleden
Ik heb het bij mijn vorige bevalling gehad. Heeft toch een half jaar geduurd voor ik pijnloos kon zitten en fietsen. Af en toe als ik op een slechte stoel zit komt het nog wel eens terug… volgens de kinesist was er niet veel aan te doen behalve tijd geven om te genezen… succes ermee!
3 jaar geleden
Ik ben in de zwangerschap van de trap gevallen op mijn stuit en heb deze toen gekneusd. Ik werd echt angstig van verhalen dat mensen er super lang last van hadden want ik kon niet eens normaal zitten of opstaan. Pijn was echt een hell. Heeft zo'n 4 weken geduurd uiteindelijk.. en daarna geen last meer van gehad. Nu na de bevalling heb ik net als na mijn vorige bevalling weer last rechts onder mijn stuit als ik "te lang" zit. Dit is de vorige keer na een paar weken weggetrokken, dus zal nu ook wel weer zijn.
De bekkenfysio kan je hier goed bij helpen. Zij kunnen hem evt ook pijnloos weer rechtzetten, mocht hij wat scheef staan.
Hechtingen kun je er evt uit laten knippen he, die knoopjes kunnen echt heel erg prikkelen en jeuken.