11 Reacties
4 jaar geleden
Je kan altijd je zelf wel eens prikken met een apparaatje. Zoon apparaatje kost niet heel veel en kan je af en toe even kijken als je je zo naar voelt. Ik doe dat ook en merk dat ik vaak te laag zit dan te hoog ook al heb ik een suikertest moeten doen vanwege me bmi en 1ste zwangerschap
4 jaar geleden
Ik heb zelf ook altijd een te lage bloedsuiker, al bekend voor de zwangerschap.. schommelt meestal rond 3 en geeft soms ook wel wat klachten. Is ooit aangetoond door een suikerabsorptietest. Komt in mijn geval omdat bepaalde enzymen ontbreken, heeft niet te maken met insuline. Het is nog vrij onbekend, dus vaak wordt een verkeerde diagnose gesteld en ik merk ook dat er vrij weinig mee wordt gedaan. Tijdens de zwangerschap wordt iig gezegd dat het 'normaal' is. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou het geval is! Heb je wel laten testen of je een te laag bloedsuiker hebt? Dit wordt volgens mij standaard gedaan tijdens zwangerschap?
Lees anders eens wat op internet over hyposucrasia / sucrase deficiëntie https://hyposucrasia.nl/
Kun je kijken of wellicht de symptomen bij jou passen en evt. verder onderzoek laten doen.
4 jaar geleden
Reactie op Johanneke
Je kan altijd je zelf wel eens prikken met een apparaatje. Zoon apparaatje ...
Wat was er bij jou uit die suikertest gekomen?
Omdat ik me zo slecht voel de afgelopen dagen, heeft de gyn gevraagd dat ik een suikertest doe. Die had ik een maand geleden geweigerd, omdat ik er geen reden toe zag.
Maar nu dus erg last van te lage suikerspiegel symptomen.
4 jaar geleden
Reactie op Violetsareblue
Ik heb zelf ook altijd een te lage bloedsuiker, al bekend voor de zwangersc ...
Ik heb twee keer bloed geprikt voor mijn suiker. Enkel geprikt zonder glucose test.
En die tijd had ik verder nergens last van. Pas sinds kort heb ik heel erg last van de symptomen. Niet een klein beetje, maar dat ik echt niet overeind kan en het gevoel heb bijna mijn bewustzijn te verliezen.
Als datgene wat je zei nog vrij onbekend is in Nederland, zal het hier waar ik woon waarschijnlijk nog onbekender zijn.
Ik heb de link gelezen, maar niet veel van begrepen. Ik ga er meer over zoeken online. Dankjewel.
4 jaar geleden
Reactie op Mama-oum
Ik heb twee keer bloed geprikt voor mijn suiker. Enkel geprikt zonder gluco ...
Was je suiker toen bij de testen normaal dus? Het schijnt ook dat tijdens je zwangerschap je suiker sowieso wat lager kan liggen, maar als je zoveel last hebt.. zou ik het toch nog eens laten testen.
Het zou ook aan je Hb gehalte of lage bloeddruk kunnen liggen wellicht, als je het idee hebt dat je flauw valt.
Persoonlijk zou ik gewoon even opnieuw de controles/ bloedwaarden laten testen die hiervan de oorzaak kunnen zijn. Als een van de waardes dan te laag is, kun je altijd nog verder onderzoek doen (bijvoorbeeld een suikerabsorptietest). Maar nu is zo te lezen nog niet bekend waar het vandaan komt? Ik denk dat je arts hierover het beste kan adviseren uiteindelijk. Een keer extra testen kan geen kwaad 🙂
Die hyposucrasia is echt een oorzaak van te lage suiker. Maar dan is het wel handig om te weten of je daadwerkelijk een te laag suiker hebt.
4 jaar geleden
Ik zou die suikertest dan gewoon doen, maar ook vragen wat je kan nemen/doen als je voelt dat je "laag zit". Misschien helpt een druivensuiker/dextro dan al wel om je weer beter te voelen?
En misschien kun je een keer een afspraak vragen bij de diabetesverpleegkundige? Meen dat die vaak spreekuren draaien in de huisartsenpraktijk.
4 jaar geleden
Ik moest dit ook doen, had niet de verwachting zwangerschapsdiabetes te hebben maar was helaas wel het geval
4 jaar geleden
Reactie op Violetsareblue
Was je suiker toen bij de testen normaal dus? Het schijnt ook dat tijdens j ...
Ja mij suiker was toen nuchter 4.8
Normaal voor zover ik het begrijp.
Ik heb vaak bloedarmoede, die symptomen herken ik. Dit voelt toch anders.
De gyn heeft me inderdaad doorverwezen om het eea te prikken. Om de oorzaak te achterhalen.
We gaan het zien🌹
4 jaar geleden
Reactie op Mljg
Ik zou die suikertest dan gewoon doen, maar ook vragen wat je kan nemen/doe ...
Ik probeer zo regelmatig mogelijk wat te eten om het te voorkomen. Als het eenmaal zover is, dan heb ik het zo erg dat het lang duurt voordat het weggaat. Hoeveel zoets ik ook eet. Waarschijnlijk heb ik dan te lang niet gegeten.
Ik ben wel van plan een glucosemeter aan te schaffen, zodat ik het een beetje bij kan houden.
4 jaar geleden
Reactie op Mama-oum
Had je wel last van symptomen achteraf gezien?
Misschien net wat meer dorst dan normaal en kindje is net wat groter maar niets van dit valt echt op