13 Reacties
4 jaar geleden
Sowieso geeft ook kraamzorg het advies om in ieder geval de eerste dagen de baby bij je te laten slapen. Zeker met het oog op het feit dat je misschien amper in staat bent om uit bed te komen…
Wij hebben een co-sleeper via marktplaats aangeschaft. Ik vind het ideaal omdat je de kleine heel dichtbij hebt, direct kan pakken/aanraken etc. Zeker gezien ze de eerste nachten nog geen dag/nacht ritme hebben. maar zijn ook genoeg mensen die het ledikant verplaatsen.
4 jaar geleden
Wij hebben ook een 2e hands co-sleeper. Ik ga hem proberen de eerste dagen te gebruiken maar ik word van het minste geluid wakker dus weet niet hoe lang ik het volhoud. Ik kan al niet tegen de normale ademhaling en bewegingen van mn partner en slaap zowat altijd met oordopjes. Een bewegende, geluidjesmakende, baby naast me lijkt mij niet ideaal dan.. beter dat hij wat verderaf ligt en ik enkel gewekt word als hij weent...
4 jaar geleden
Absoluut co sleeper hier voor de eerste 6 maanden. Makkelijker voor jezelf voor de nachtvoedingen en veel meer geborgen en veilig gevoel voor je baby. Minder kans naar t schijnt op wiegendood ook.
4 jaar geleden
Wij waren van plan het ledikantje in onze slaapkamer te zetten voor de eerste weken/maanden. Maar een paar weken geleden toch een co sleeper gekocht, ook de Chicco next 2 me. Lijkt me zo makkelijk om straks zonder dat je er helemaal uit moet even kunt “aaien” oid om te laten weten dat je dichtbij bent .. ughhh kan niet wachten🥰
4 jaar geleden
Ik raad je aan op een co sleeper aan te schaven (wij hebben maxi cosi Iora). Je hoeft dan niet iedere keer midden in de nacht naar een andere kamer wandelen en jouw baby’tje heeft jouw nabijheid echt nodig. Je krijgt nog genoeg tijd en kansen om jouw kindje te leren slapen in zijn eigen kamer.
4 jaar geleden
Wij hebben een wiegje gekocht voor bij ons in de slaapkamer. Om voor die korte tijd een prijzige co-sleeper aan te schaffen vonden we zonde, zeker omdat we niet weten hoe het op 1 kamer slapen gaat bevallen 😅