23 Reacties

25 dagen geleden

Ik gebruik zelf de producten van zilte zusjes. Op haar instagram en website legt ze veel uit over welk product goed is voor welke klacht. Sheabutter werkt bij ons goed tegen eczeem

25 dagen geleden

Reactie op I Iris

Ik gebruik zelf de producten van zilte zusjes. Op haar instagram en website ...
Bedankt! Gebruik je dan alleen de Shea butter of ook andere producten? Ik zie dat ze heeeel veel hebben haha

25 dagen geleden

Reactie op Esmee--

Bedankt! Gebruik je dan alleen de Shea butter of ook andere producten? Ik z ...
Ik heb zelf alle drie in huis. De sheabutter, frambozenzalf en mangozalf. Maar gebruik het verschillend. Afwisselend in wat nodig is.

25 dagen geleden

Reactie op Esmee--

Bedankt! Gebruik je dan alleen de Shea butter of ook andere producten? Ik z ...
In haar stories op instagram kan je per zalf even wat dingetjes lezen. Zo zit er in frambozenzalf bijvoorbeeld natuurlijke spf waardoor t in de zomer dus super chill is om deze te smeren. Goed voor het huidje en tegen het zonnetje. Maar ook voor littekens kan je sheabutter en frambozenzalf gebruiken bijvoorbeeld

25 dagen geleden

Ik heb zelf last ervan en mijn dochter ook wat bij ons helpt is niet te vaak in bad/douchen water en dan lucht verergert het bij ons. Verder kook ik aardappelen en laat het water afkoelen en dan dep ik dat met een wattenschijfje op de plekken dit zorgt ervoor dat de jeuk minder wordt en de huid soepeler (tip van een dame toen ik 4 jaar oud was en in het ziekenhuis ingepakt lag tegen eczeem). Daarnaast hebben we van de huisarts een vetcreme die we iedere dag smeren en een zalf voor als er doorbraken zijn maar die gebruik ik het liefst zo min mogelijk. Shampoo/douchegel/parfum houdende dingen verergert bij mij en de kleine de eczeem.

25 dagen geleden

Bij ons hielp de Demalex baby eczeemzalf goed.

25 dagen geleden

Wij gebruiken de vette zalf van dokter Leenarts. In combinatie met de vette olie voor in bad. Werkt bij ons beter dan de zalf van de dokter 😊

25 dagen geleden

De huid en de darmen staan heel erg met elkaar in connectie. Misschien kun je ook eens kijken naar een goede probiotica. En misschien heb je hier iets aan: https://community.24baby.nl/forum/peuter/paardenmelkpoeder-voor-eczeem-EZ2k5X

24 dagen geleden

Zelf al vanaf geboorte eczeem en mijn dochter nu ook. Wij houden het onder controle door elke dag 2x lipikar baume van La Roche Posay te smeren. Bij uitbraken pak ik cicaplast

24 dagen geleden

Ik zou je heel graag willen verwijzen naar de crème van Tiny Todd. Dit is ontwikkeld door ouders die zelf twee kindjes hebben met zware eczeem. Op hun site vind je heel hun verhaal en ervaringen van tientallen ouders waarvan de crème super heeft geholpen bij hun kindjes. Incl voor en na foto’s. Heeft hier ook super geholpen maar ook na waterpokken / roodheid / waterwratjes etc. Echt een aanrader!

24 dagen geleden

Hier ook een kindje dat enorm veel last heeft van eczeem. Afbouwen kunnrn we ook niet voor het weer opvlamt. Toevallig van de week nog naar de huisarts geweest, omdat ik het beter onder controle wil hebben. Die gaf aan dat ik het al onder controle had, ondanks alle opvlammingen en permanente plekken. Ik heb nu van la Roche posse de lipikar bad/douche olie die ik gebruik voor de 1e of max 2e keer in bad/douche per week. Hij had die avond al meteen minder jeuk en de dag erna zag alles er rustiger uit dan normaal. Ik hoop vooral dat hij er overheen groeit. Zelf tm de puberteit last van gehad en daarna is het spontaan verdwenen

23 dagen geleden

Lipikar! Zowel de badschuim/douchegel als baume. Helpt goed :)! Beter dan crèmes van de dokter. Blijven smeren!

21 dagen geleden

Ik ben zelf erg eczeemgevoelig en heb psoriasis. Mijn zoontjes is helaas ook eczeemgevoelig. Wij steken hem maximum 3x in bad en dan met de badolie van a-derma of la roche posay. ‘S morgens en ‘s avond wrijven we hem in met de lipikar baume van la roche posay en werkt heel goed. Indien een opstoot gebruiken we een lichte cortisonezalf. Deze producten worden ook aangeraden door de dermatoloog en apotheker. Werkt heel goed voor ons

21 dagen geleden

Wij gebruiken tiny todd hielp gelijk !! Zijn heel blij hiermee.

13 dagen geleden

Reactie op JoyGB

Ik zou je heel graag willen verwijzen naar de crème van Tiny Todd. Dit is o ...
Ook tegen waterwratjes ja? Romée heeft eczeem op haar beentjes maar zit daarnaast helemaal onder de waterpokken. Dacht dat dat gewoon (+/- een jaar of wat) afwachten was tot het vanzelf verdwijnt. Heb de Tiny Todd zojuist besteld ivm eczeem, maar als het ook tegen waterwratjes helpt?? 🤗

13 dagen geleden

Reactie op Xx2021

Ook tegen waterwratjes ja? Romée heeft eczeem op haar beentjes maar zit daa ...
Waterwratjes bedoel ik, waterpokken heeft ze al een tijd geleden gehad.

12 dagen geleden

Wij smeren 2 maal daags La Roche Lipikad. Tiny Todd werkte hier niet.

11 dagen geleden

Reactie op stepie89

Ik ben zelf erg eczeemgevoelig en heb psoriasis. Mijn zoontjes is helaas oo ...
Is dat deze?

11 dagen geleden

Nog een tip! Wij doen als hij in bad gaat (max 1 x per week) een sok met knoop met haver (gewoon haver) in het badje, dan wordt het bad helemaal wit haha! Door de haver, de huid van mijn zoontje ziet er de volgende dag meteen minder rood uit