24 Reacties
4 jaar geleden
Wondermiddel als je het mij vraagt, gebruik het ook voor mijn gezicht. Er zit vitamine A in maar uit onderzoek is gebleken dat het via huidverzorging geen enkele kwaad kan.
Mocht je dit niet prettig vinden dan is er ook een lotion versie van dit merk waar geen vitamine A in zit.

4 jaar geleden
Deze zou je ook nog kunnen proberen. Gebruik ik zelf al jaren bij jeuk en stukke handen e.d.

4 jaar geleden
Reactie op ChristineS94
Deze zou je ook nog kunnen proberen. Gebruik ik zelf al jaren bij jeuk en s ...

Die gele fles is ook super!! Die gebruikt ik ook bij jeuk en droge huid enzo en werkt ook super, zelfs op mn gezicht als t rood is en geïrriteerd 😊
4 jaar geleden
Ik gebruik Cetomacrogol crème FNA. Kun je in de apotheek halen, zitten geen medicijnen in.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/verzachtende-en-beschermende-creme-en-zalf?product=cetomacrogol-creme-fna
4 jaar geleden
Ik smeer met de buikbalsem van naïf al die delen van mijn lijf in. Heerlijke creme en daarna netgens meer last van
4 jaar geleden
Ik gebruik jojoba olie om te smeren. Maar heb weinig tot geen last van jeuk. Je kan er etherische olie van lavendel bij doen, dat werkt heel verzachtend en is goed tegen jeuk. Misschien is bij extra droge huid een iets vettigere basisolie aangewezen zoals amandel olie en avocado olie. Argaanolie werkt ook jeukstillend en zou zelfs preventief werken voor zwangerschapsstriemen. Je zou een mengeling kunnen maken van verschillende basisolien en daar dan wat lavendel aan toevoegen.
4 jaar geleden
Het gaat vooral om de verhoudingen water/vet.
Water droogt de huid extra uit. In lotions zit veel water ten opzichte van vet, trekt lekker snel in, maar droogt vervolgens uit.
Iets vetter zijn de crèmes, zoals cetomacrogrol crème.
Heb je echt een droge, schilferige huid dan kun je beter voor de zalven gaan. Zalven hebben een hoge concentratie vet en een lage concentratie water. Hierbij kun je denken aan de Lanettezalf. (lanette is ook in crème te verkrijgen).