1091 Reacties

één jaar geleden

Ik had dit ook inderdaad! Onze dochter kwam elk 1,5 a 2 uur voor voeding en daardoor raakte ik uitgeput. Ook had ik geen idee hoeveel ze dronk en aan het einde van de dag leken m’n borsten leeg terwijl ze maar om voeding bleef vragen. Daarom ben ik meer gaan kolven en geef ik vaker een fles. Hierdoor heb ik meer zicht op wat ze drinkt en komt er steeds meer een ritme tussen haar voedingen. Borstvoeding geven is toch lastiger dan ik dacht!

één jaar geleden

Reactie op SharD

Ik had dit ook inderdaad! Onze dochter kwam elk 1,5 a 2 uur voor voeding en ...
Hoe is jouw schema nu dan als ik mag vragen? Bv om en om en hoeveel tijd laat je er dan tussen?

één jaar geleden

Had mijn oudste kindje ook. Ook daarom ben ik toen over gegaan op fulltime kolven , meer ritme. Maar als je dat niet wilt zou ik sowieso die voor de nacht afkolven en ik een flesje geven.. scheelt weer wat slaap😅

één jaar geleden

Ik heb hier een dame van precies 3w. Bij geboorte viel ze 10% af, en erna kwam ze niet goed aan. Conclusie: melkproductie deed er wat langer over om op gang te komen vanwege de keizersnede en een verkort tongriempje. Gelijk gestart met donormelk, powerkolven en nakolven. Dat powerkolven vond ik een ramp omdat ik het idee had dat mijn borsten niet gemaakt waren voor kolven. Kwam niks uit, hooguit 20cc. Toch doorgezet 1.5w. In overleg met lactatiekundige langzaam afgebouwd met bijvoeding. Sinds een week gestopt met alles, gewoon alleen borstvoeding. Gisteren gewogen, 200g aangekomen, op puur borstvoeding! Het heeft dus gewerkt! Wel is ons meisje ook regelmatig onverzadigbaar, al noemt de lactatiekundige het anders: ze heeft blijkbaar veel behoefte aan veiligheid en geborgenheid, en dat is voor nu gewoon de tepel. Dus ze komt ook met regelmaat om de 1,5u, en tussen 19:00-23:00 vaak constant! Ook slaapt ze alleen op of naast ons. Volgens alle zorgmedewerkers is dit normaal en veelvoorkomend. Iedereen zegt dat we nu mogen oefenen met het aanbieden van een speen, en haar af en toe weg mogen leggen en troosten, en weer oppakken als ze huilt. Merk dat ik me nog regelmatig zorgen maak of ze voldoende binnen krijgt, maar ik hoop dat dat met elk weegmoment zal afnemen. In gedachten houdend dat ik in okt weer ga werken: Vanaf een week of 5 ga ik een live borstvoeding maaltijd vervangen door een flesje om haar te laten wennen, en ga ik weer kolven. Ben benieuwd hoe dat gaat. Hopelijk nu meer productie! Tot zover mijn borstvoedings avontuur.

één jaar geleden

Reactie op Ab itsme

Hoe is jouw schema nu dan als ik mag vragen? Bv om en om en hoeveel tijd la ...
Ik geef haar overdag nu om de 3 uur een flesje van 90cc. Dit gaat heel goed! Haar laatste flesje krijgt ze tussen 23.00 en 00.00 en dan slaapt ze meestal 4 a 5 uur. Dan geef ik haar de borst en kolf daarna af. Meestal heb ik dan voldoende om de volgende voeding weer uit een flesje te geven. Het geeft mij rust omdat ik weet dat ze voldoende binnen krijgt en zij komt steeds meer in een ritme. Ik hoop dat je voor jullie ook een manier vindt dat werkt voor jullie beide!

één jaar geleden

Reactie op SharD

Ik geef haar overdag nu om de 3 uur een flesje van 90cc. Dit gaat heel goed ...
Oh top ga het ook eens proberen vanavond

één jaar geleden

Reactie op SharD

Ik geef haar overdag nu om de 3 uur een flesje van 90cc. Dit gaat heel goed ...
Ik wil eigenlijk ook meer ritme creëren, dit klinkt als een goeie optie. Wij voeden nu bv in de fles op verzoek, maar er is weinig regelmaat in te herkennen en ik denk dat haar dat ook wat onrust brengt. Ze drinkt soms zo veel in 1x en blijft dan komen voor voeding, niet te doen. Rupsje Nooitgenoeg hier 😅

één jaar geleden

Onze kleine heeft het ook. Komt soms elk uur. Morgen komt de lactatiekundige ben benieuwd of ze nog nieuwe dingen weet. Ik kolf ook circa 80 ml. De kleine man gooide net een groot deel eruit dus ben ik kunstvoeding erbij gaan voeden. Na 40 ml was die verzadigd en slaapt die. Op dit moment heb ik beetje kramp in mijn hoofd van slaap tekort. Hopelijk wordt dat nog beter 😀

één jaar geleden

Reactie op ROOS123456

Onze kleine heeft het ook. Komt soms elk uur. Morgen komt de lactatiekundig ...
Oh ben benieuwd wat ze zegt. Ik ben ook van plan morgen de lactatiekundige te bellen

één jaar geleden

Zijn hier dames die ook kv geven gecombineerd? Zo ja, welke kv is dit dan?

één jaar geleden

Reactie op Debele

Zijn hier dames die ook kv geven gecombineerd? Zo ja, welke kv is dit dan?
Deze gebruikte ik bij me vorige kindje 😊

één jaar geleden

Hier ook een bv vraag. Ik geef volledig borstvoeding, kleine is nu 3 weken. Hij groeit hier prima op en krijgt 1 borst per voeding. Nu wil ik graag een voorraadje van ongeveer 4 voedingen in de vriezer hebben. Wanneer kan ik nu het beste kolven en hoeveel zou ik voor 1 voeding ongeveer in moeten vriezen? Ik dacht zelf aan de volle borst (dus niet waar ik mee gevoed heb) afkolven direct na de eerste voeding en bij de volgende voeding de andere borst. Ik gok dat ik dan voldoende heb voor 1 volledige voeding. Wat denken jullie? Zodra ik overigens dat kleine voorraadje heb, wil ik ook niet blijven kolven tot ik het weer wil aanvullen.

één jaar geleden

De knoop is doorgehakt na 7 weken pijn en ellende. Ik stop met live voeden want het gaat gewoon niet. Met 2 bloedende tepels, een krijsende baby en de tranen over mijn wangen besloten dat dit hoofdstuk klaar is. Ik ga gewoon door met kolven zo lang als ik dat vol hou

één jaar geleden

Reactie op Moes1990

Hier ook een bv vraag. Ik geef volledig borstvoeding, kleine is nu 3 weken. ...
Ik merk zelf dat in de ochtend kolven na de eerste ochtendvoeding heel goed werkt. Ook ‘s nachts kolven levert veel op. In de nacht heb je blijkbaar meer productie.

één jaar geleden

Reactie op Bobo96

De knoop is doorgehakt na 7 weken pijn en ellende. Ik stop met live voeden ...
Lijkt me een prima keuze ❤️

één jaar geleden

Net met de lactatiekundige gebeld en ik voel mij alles behalve gehoord. Ik zou pas na 12 weken bv structuur kunnen verwachten. Nou dat trekt mijn brein niet hoor 😅. In het ziekenhuis ook 2 lactatiekundige gezien mbt pijn bij aanhapprn en daar ook geen echte hulp gehad naar mijn gevoel. Ze wil dat ik Ivar morgen even kom wegen en op basis daarvan gaat ze mij een advies geven. Dus ik wacht morgen nog even af, maar als het mij niet meer structuur gaat en kan brengen dan maar over op kv waar ik dat wel bij kan en mag verwachten volgens haar

één jaar geleden

Mama heeft haar best gedaan 💓🍼🙏 Hier is de lactatiekundige 1.5 -2 week terug geweest. Doordat onze baby te vroeg was lukte drinken aan borst niet. Dus via kolven en flesje. Oefenen met Borstvoeden incl bij voeden via inspuiten in tepelhoedje. En mond oefeningen. Wat een gedoe 😅 en erna te moe om de volgende fles zelf te drinken. De baby had een sonde. Nu een borstontsteking verder en totaal geïrriteerde tepel(hoven) van het kolven. En afbouwen is lastig. Dus de knoop doorgehakt ; huisarts gebeld. Ik krijg medicatie om te stoppen. Overigens loopt ook niks meer gelijk qua tijden van voeden en kolven. Power kolven lukte ook niet om de productie op gang te brengen.

één jaar geleden

Leggen jullie de baby altijd op dezelfde manier aan? En welke houdingen gebruiken jullie?

één jaar geleden

Reactie op Poppybloem

Leggen jullie de baby altijd op dezelfde manier aan? En welke houdingen geb ...
Probeer ik wel. In het begin de rugbyhouding veel gebruikt, maar ondertussen is meneer te lang in zijn benen en te sterk geworden. Dus nu de doorgeschoven rugbyhouding

één jaar geleden

Na het gesprek met de lactatiekundige, maar weer gewoon aangelegd. Nu dronk hij 5 min uit borst 1 en 10 min uit borst 2. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen en niet wakker te krijgen met zachtjes blazen of onder zijn voeten kriebelen. Wat mij alleen opviel was dat hij echt dikke stroperige melk nog in zijn mond had. Klinkt echt stom maar een beetje zoals zo heel dikke speekselsliert toen ik hem loskoppelde. Herkennen jullie dit? 🙈