334 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Elodie0308

Louis is geboren met 36w en 5d op 20 mei om 15u54. Hij woog 2kg900 en is 47 ...
Gefeliciteerd! Ik weet dat het in dit topic eigenlijk niet mag, maar waar heb je dit super leuke broekje vandaan? (Ze moeten dit bericht maar verwijderen als het te veel wordt, maar wilde wel proberen antwoord te krijgen

één jaar geleden

Milow 21 mei met precies 37 weken! 3484gr en 50cm. Voor het eerst in mijn leven is alles een keer volgens plan gegaan in het ziekenhuis. Waar ik vorige keer een fluxus had van 3liter, is nu alles goed gegaan en zijn zowel mama als baby gezond 🥰

één jaar geleden

Reactie op Ab itsme

Gefeliciteerd! Ik weet dat het in dit topic eigenlijk niet mag, maar waar h ...
Deze komt van bij Kiabi. Ik weet niet als je van België of Nederland komt? Ik heb deze in België gevonden 😊

één jaar geleden

Op 23 mei 2022 werd onze Isaac geboren 🥰 zondagavond ingeleid en maandagavond uiteindelijk met een keizersnede ter wereld gekomen op 38w+3! Hij weegt 3,57kg en meet 50 cm 💙

één jaar geleden

Op 23 mei om 17:48 uur is onze zoon 💙David💙 geboren met een termijn van 34+4 weken na het spontaan breken van mijn vliezen. Gelukkig gaat alles super goed hier: de kleine weegt maar liefst 2985 gram, zijn longen functioneren volledig en we hebben beide geen complicaties overgehouden aan de bevalling (keizersnede ivm stuit) ❤️ Het was éven schakelen, maar we zijn super trots en blij! 🥰

één jaar geleden

Joa Marley 22-05-2022 Met 37+6 geboren 3542 gram en 50 cm Op woensdag 18 mei braken mijn vliezen en op vrijdagavond 20 mei begonnen de weeen. Een vrij pittige bevalling met heftige weeen maar weinig ontsluiting. Na weeen opwekkers een weeenstorm en een ruggenprik (en bijna 24 u later) nogsteeds maar 5cm ontsluiting. Dus een keizersnede waarna Joa om 00:52 is geboren. Helaas had hij meteen een te hoge bibli waarde en moesten we met spoed overgeplaatst worden naar het lumc. Daar ligt de kleine man nu nogsteeds onder de blauwe lampen en in de coufeuse. Hopelijk gaat het snel beter met hem en kunnen we hem snel vasthouden en knuffelen💙

één jaar geleden

Lasse 24 mei om 13.09u 38+5 3605gram en 53cm Op zondag 22 mei braken spontaan m'n vliezen. Maar de weeën kwamen niet op gang. Dinsdag 24 mei in de ochtend gestart met inleiden dmv weeën opwekkers. Die rond 9.30u opeens z'n werk gingen doen. Binnen een uur waren ze intens en zat ik op 6cm. Ik heb toen remifentanil pompje gekregen en ruim een uur later zat ik al op 10cm en kreeg ik persdrang. Lasse was een sterrenkijker, dus het was pittig persen en met behulp van een knip heb ik hem gelukkig eruit gekregen en zelf aangepakt! Lasse heeft al fantastisch gedronken aan de borst en slaapt heerlijk. We blijven nu nog 1 nachtje ter observatie. Morgen lekker naar huis.

één jaar geleden

Melle & Veerle 24 mei om 0:52 en 1:35 36+1 2785 en 2125 gram (Lengte is niet gemeten) Op zondag 23 mei braken de vliezen van Melle. Na een nachtje opname, ctg, echo etc. bleek dat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik ben daarna direct ingeleid mbv weeënopwekkers. Na een lange aanloop zonder enig effect kwam ik met 1 cm ontsluiting in een heftige weeënstorm terecht. Gelukkig kon ik direct een ruggenprik krijgen, waardoor ik geen pijn maar had en al mijn energie kon sparen om 2x te persen. Melle is eerst geboren in hoofdligging en Veerle kwam er daarna in stuit achteraan. Ondanks hun vroege termijn en het lage geboortegewicht van Veerle (dysmatuur) doen ze het super! Het lijkt er zelfs op dat we al snel weer naar huis mogen. Helemaal verliefd ❤️❤️

één jaar geleden

Yinthe 23-05-22 Geboren met 37+5 Gewicht 3110 gram, lengte is niet gemeten. Zondagmiddag ineens veel bloedverlies. Verloskundige kwam meteen, hartje klopte gelukkig nog super goed. Wel meteen naar het ziekenhuis en werd medisch. Bloedverlies kwam waarschijnlijk door de ontsluiting. De weeën kwamen wel later die avond op gang. Mijn vliezen werden gebroken om 00.00 uur en daarna ging ik aan de morfinepomp. Uiteindelijk om 4.30 uur begonnen de persweeen en een uur later om 5.37 uur werd na 4 keer persen onze dochter geboren😍 ik ben een liter bloed verloren, maar even laten zien dat ik kon douchen en eten en toen waren we rond 10 uur weer lekker thuis🥰 Nu heerlijk genieten!

één jaar geleden

Jake is geboren op 24-05-2022 om 16:33 middels een spoedkeizersnede op een termijn van 37 weken. Hij weegt 2312 gram. 24 mei werd ik in de ochtend ingeleid wegens pre eclampsie. Om 7 uur had ik 3 cm ontsluiting. Na het breken van de de vliezen kreeg ik vrijwel meteen weeën. Helaas bleken deze niet sterk genoeg om voor ontsluiting te zorgen. Daarom kreeg ik een infuus met weeënopwekkers. Ik ging onder de douche om de weeën op te kunnen vangen en na een kwartier met veel paniek daaronder vandaag getrokken, zijn hartslag was gedaald. Op bed gelegen en zijn hartslag krabbelde weer omhoog. Wel moest ik op bed blijven. Om 13;00 had ik hele intense weeën, die ik niet goed op bed kon opvangen. Ik vroeg om een ruggenprik. Nog steeds 3cm, daarom werden ook de weeënopwekkers weer opgehoogd. Weer paniek in de tent want zijn hartslag begon te dalen. Ik werd losgekoppeld van het infuus en zijn hartslag ging omhoog. Om 15:45 weer inwendig onderzoek en nog steeds maar 3 cm. Weeënopwekkers weer opgevoerd en weer daalde zijn hartslag. Deze keer ging het niet zo snel omhoog na het afkoppelen van het infuus. De niet vorderende ontsluiting in combinatie met zijn hartje wat steeds reageerde op de weeënopwekkers heeft de artsen doen besluiten tot een keizersnede. Hij klein, maar doet het goed. Hij had vandaag al naar huis gemogen. Maar omdat ik toch tot en met morgen moet blijven in verband met de keizersnede, blijft Jake lekker bij mij in het ziekenhuis.

één jaar geleden

Jade Geplande keizersnede met 38+5 25-05-2022 om 15.10 3860 gram 53 cm

één jaar geleden

Kai is geboren op 25-05 om 13.30 Uur. 3860 gram en 52cm. Ingeleid met 38+2 weken ivm grootte. Heftige maar snelle bevalling van begin tot eind 4,5 uur begon al wel met 4cm ontsluiting door eerdere strippogingen

één jaar geleden

Naam: Ilvy Geboren: 25-05-2022 om 02:50 Geboren met 38+5 weken Gewicht 3215gr en lengte 48cm Bevallingsverhaal, Vlot en relaxt. Waarbij ik bij haar broer 26u10m overdeed is zij geboren in 7u50m. Na het breken van de vliezen. Dmv inleiding met ballon. Het ging vrij snel allemaal en binnen 24 uur waren we alweer thuis aan het genieten. Om 16:00 melden in ziekenhuis (wat ook al een heel verhaal is waarom zo laat pas) 16:30 ballon geplaats Om 19:45 ballon eruit gevallen 20:00 vliezen gebroken. Om 23:30 ruggenprik gekregen en om 02:30 dat ik op 7cm. Na 3 weeen 10 cm. En om 02:50 is mevrouw geboren in alle gezondheid. Om 11:00 in de ochtend na controle van de kinderarts mochten we weer naar huis. Grote broer is ook erg trots!

één jaar geleden

Naam: Pom Geboren: 27-05-2022 om 4.45 uur Geboren met 39+1 weken Gewicht: 3030 gram Lengte: 49 cm Super snelle en fijne thuisbevalling gehad. Rond 2.30 uur wakker geworden van de weeen. Om 4.00 uur was de verloskundige hier. Ik zat toen op 4 cm ontsluiting. Om 4.30 heeft ze mijn vliezen gebroken. Ik zat toen al op 8 cm en om 04.45 uur is ons meisje Pom geboren na 2 min persweeen. Pom is ons 3e kindje en dit was echt een droombevalling. Hoewel het echt wel pijn deed, wist ik wat ik kon verwachten en kon ik heel relaxt blijven. Zo fijn! Nu genieten! 🥰

één jaar geleden

Seff 17-05-2022 36+6 weken 45 cm / 2110 gram Geplande gentle sectio ivm 2 eerdere vroeggeboortes door een slecht werkende placenta. Dit heeft een enorm hoog herhalingsrisico dus vandaar deze termijn. Na 2 dagen op de high care is Seff ontslagen naar de kraamafdeling en nog een dag later mochten we al samen naar huis en genieten we volop van ons kleine wonder! 👶🏼💙

één jaar geleden

Tirza 27-05-2022 om 09.12 uur 39+1 d.m.v. een geplande keizersnede 4284 gram Lengte nog niet gemeten, omdat ze in suitliggen lag. Wordt vandaag gemeten. Bevallingsverhaal: Om 07.00 uur moesten we ons melden in het ziekenhuis en werden we voorbereid. Rond 07.30/07.45 uur, werden we naar de holding ruimte gebracht. Rond 08.30/08.45 uur, werd we naar de OK gebracht. Daar werd alles klaargemaakt voor het plaatsen van de spinaal ruggeprik. Het plaatsen heb ik wel gevoeld, maar deed niet heel veel pijn. Direct na het plaatsen, merkte ik dat ik moeite kreeg met ademen, en door de pijn die ik voelde van het plaatsen van de catheter, raakte ik in paniek waardoor m'n bloeddruk kelderde. Gelukkig was dat vrij snel goedgekomen. De gentle sectio zelf is goed gegaan, want om 09.12 uur, was ons meisje er. Een flinke dame met een enorm bos haar. Mijn man mocht zelfs haar navelstreng knippen, toen de kinderarts haar ging nakijken. Lengte meten hebben ze niet meteen gedaan, daar haar beentjes te ver open liggen. Dat wordt vandaag gedaan. Ze werd daarna meteen bij me gelegd en is ook de hele tijd bij me gebleven. Kortom, is het al met al, eigenlijk wel meegevallen. Ze hebben ook hele mooie en veel foto's kunnen maken. Ons meisje is er, en ons leven voelt nu helemaal compleet!

één jaar geleden

Milia 26-05-2022 21:24 uur. 37+3 dmv keizersnede 3705 gram 50 cm Bevallingsverhaal: Ik ben in dezelfde ochtend geweesr naar de stoffenmarkt om de mijn oude bed weer te bekleden. Daarna ben ik op kraamvisite geweest en daarna ben ik nog langs het winkelcentrum gegaan. Daar in een van de winkels voelde ik mij niet meer zo fit en ben ik naar huis gegaan. Preventief pijnstiller ingenomen en ben ik in bed gaan liggen. Ik voelde een beetje steekjes in mijn rug (alles was zeer te verdragen maar dacht voor de zekerheid toch het ziekenhuis te bellen) de baby ligt in stuit vandaar zkh. Eenmaal aangekomen en aan de ctg bleken die lichte steekjes best wel hoge weeen te zijn. En ja hoor 5 cm ontsluiting. Toen ben ik naar de ok gereden omdat ik geen stuitbevalling wou en hebben ze de kleine gehaald

één jaar geleden

Ace 19-5-2022 om 14.41 34+5 weken 1930 gram en 43 cm Ruim 5 weken te vroeg geboren, ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging.

één jaar geleden

Kate 26 mei geboren met 37+2 weken. 2810 gram 46 cm Ik dacht de avond ervoor dat de bevalling begonnen was dus vk gebeld en zij kwam s avonds langs maar dacht aan voor-/ indalingsweeen. Toen ze weg ging werd het wel steeds heviger maar ik had me nog een paar uur ‘kranig’ gehouden totdat het niet meer ging. (Ik vind dat toch moeilijk bellen in de nacht..) Toen kwam opnieuw de vk en was ik in de actieve fase. In het zk aangekomen had ik al 8 cm ontsluiting en werd in totaal na 5 uur zwoegen Kate geboren. We hadden een hele fijne vk en kraamvrouw van het zk en zij en mijn vriend hebben me er heel fijn doorheen geholpen en we mochten dezelfde dag nog naar huis en het gaat goed (al kost het borstvoeden wat tijd, maar dat is prima). Succes vrouwen die nog gaan bevallen! En voor degenen die ook al zijn bevallen, gefeliciteerd en ik hoop op een zo’n mooi mogelijke kraamtijd voor jullie! 💝💙

één jaar geleden

Isa 22-05-2022 om 5:55 36+6 2.675 gram en 47 cm Het was een bliksem bevalling van minder dan 4 uur. Om 2:15 braken m’n vliezen, de weeën begonnen direct maar nog goed op te vangen met behulp van de Tens (die de dag ervoor was binnengekomen en waarvan we de gebruiksaanwijzing nog moesten lezen). Snel werden ze erg hevig en zonder pauzes. Omdat het m’n eerste bevalling was dacht ik dat dit nog maar de begin fase was waarin mensen nog taarten gaan bakken en die nog uren kon duren. Ik dacht echt ‘Hoe dan?!’ Maar in het ziekenhuis aangekomen had ik gelukkig een uur later al 10 cm ontsluiting en volle bak persweeën. Na 45 minuten was ze geboren en werd dit mini meisje in m’n armen gelegd. Wat een bijzondere ervaring! Had sinds 34 weken al de slijmprop verloren en 1 cm ontsluiting. Dus heel blij dat ze nog tot deze termijn is blijven zitten. Als randprematuur moesten we een dagje in het ziekenhuis blijven, maar ze deed het al snel super goed.