8 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb het aan mijn gynaecoloog gevraagd en zei zij dat dit niets heeft te maken met hoe smal je bent aan de buitenkant. Het is blijkbaar de inwendige vorm van je bekken die belangrijk is. Als deze vorm rond is dan is er geen probleem, maar er zijn ook mensen die een ovale of hartvormige opening hebben, maar dit heeft helemaal niets te maken met de uitwendige bouw van je bekken. Dit zien ze dus ook pas op het moment zelf.

4 jaar geleden

Reactie op Mino

Ik heb het aan mijn gynaecoloog gevraagd en zei zij dat dit niets heeft te ...
Ik kan dus nu niet een doorverwijzing vragen naar de Gynae om dit even te checken of ik een ronde of ovale vorm heb? Thanks voor de uitleg

4 jaar geleden

Heb dit aan begin van mijn zwangerschap gevraagd, gezien mijn moeder een te smal bekken had met bevallen van mij en ik bang ben dat ik dit heb geërfd. Maar verloskundige zei dat ze dit niet kunnen/gaan onderzoeken. Het is ook niet perse erfelijk. Als het te smal is, zal de baby niet indalen, zei mijn moeder. (mijn moeder was twee weken overtijd en kwamen na weeën opwekkers erachter dat het dus niet ging passen)

4 jaar geleden

Denk niet dat ze dat op voorhand kunnen zeggen. Is allemaal een beetje tezien hoeveel je lichaam (uitzet)

4 jaar geleden

Reactie op Yasmna

Ik kan dus nu niet een doorverwijzing vragen naar de Gynae om dit even te c ...
Nee dat klopt.

4 jaar geleden

Nee hier kunnen ze niks aan onderzoeken. Zelf bij eerste bevalling zat de kleine echt vast (ernstige schouderdystocie). En nu op extra controles voor de groei van de kleine maar ze kunnen dan niet kijken of dat gaat passen zeg maar

4 jaar geleden

In Belgie doen ze in sommige ziekenhuizen blijkbaar wel een bekkenmeting vooraf. Mijn ziekenhuis doet dit niet. Bij mijn eerste bevalling (keizersnede wegens stuit) had gyn gezien dat mijn bekken erg smal was (en dat dat de reden was waarom dochter in stuit lag) Gyn geeft ook wel aan dat alles afhangt van de grootte van je kindje, de vorm van het hoofdje,.. of je al dan niet zou kunnen bevallen met een smaller bekken.

4 jaar geleden

Ik was hier ook heel bang voor bij mijn eerste, maar toen zeiden ze ook dat je het niet kunt zien en het dus van het moment moet laten afhangen. Ik heb dus in mijm bevalplan laten opnemen dat ze niet te lang moeten pushen als het niet past, maar laagdrempelig over moeten gaan op een keizersnede. Ook niet ideaal, maar beter dan het trauma dat mijn moeder eraan over had gehouden. En dit op voorhand bespreken gaf mij wel meer rust (uiteindelijk viel het bij mij mee en paste het gelukkig prima)