31 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn nog schemaloos. Het enige houvast wat we sinds een paar dagen hebben zijn vaste voedings tijden en savonds badje en bedtijd. Ik ben ook net begonnen met middag dutje op bed. Het ochtend dutje doet hij nog beneden in de box.

3 jaar geleden

voeding; 7-11-15-19-23 ochtens slaapje vaak 8:30 middag 11:45 vaak en daarna slaapje in de box. Ga nu proberen om 20:30 naar bed te brengen en dan rond 23:00 wakker maken voor voeding. deed eerst laatste fles rond 22:30 beneden en dan naar boven en in bed. slaapt overigens wel de hele nacht door!

3 jaar geleden

ohja! soms pakt t iets anders uit en is ie soms wel 4 uur achter elkaar wakker🙊

3 jaar geleden

Geen schema 😅. Geef bv op verzoek dus volg onze kleine man.

3 jaar geleden

Vandaag; 06:30 Wakker (nja k werd wakker gemaakt door partner met hij heeft honger) Rond 8/9 dutje van een uur.. paar slokjes borst wakker/spelen 11uur beginnen met voeden, om 12 uur in zn bed tot wanneer hij weer wakker word meestal om de 2 uur. Hier is t 2 uur wakker 2/3 uur slapen. Meestal, behalve bij teveel prikkels

3 jaar geleden

Geen schema, ik geef ook borstvoeding op verzoek. En ze slaapt als ze moe is. Ik let niet op wakker-/slaaptijden, ik volg haar. 🤗

3 jaar geleden

07:00 de dag starten + voeding 08:00/08:15 - 10:00/10:15 slaapje in bed, daarna voeding 11:00-13:00 wandelen 13:00/13:30 voeding 14:00/14:30 weer naar bed tot circa 16:00/16:30 en voeding daarna Dan even wakker, soms een slaapje nog maar meestal rond 18:30- 19:00 klaar maken voor bed en naar bed toe Rond 22:30-23:00 droomvoeding En dan de echte nacht in, tussen 02-03:00 komt ze en soms om 05:00 voor een paar slokken.

VRIEND

3 jaar geleden

Hier vergelijkbaar. Rond 7 staan we op, fles beneden en gezellig zitten met onze peuter. 8:30 in bed 10:00 voeding. Als we op stap gaan proberen we om 10u daar te zijn en slaapt hij in de auto oid 11:30 in bed 13:00 voeding 14:30 in bed 16:00 voeding 17:00 ergens een dutje, maar lukt niet altijd. Dan is hij eerder moe en krijgt hij al 18:15 een voeding boven en ligt voor 19u in bed. Hij wordt altijd jengelig als hij moe is. In bed wordt hij dan snel rustig. Als hij rond 17u wel slaapt gaat hij iets later naar bed. Hangt soms ook van onze peuter af ;) Om 22:30 nog een voeding als wij gaan slapen. Daarna komt hij zelf om 3:00 of later.

3 jaar geleden

Met een baby met reflux is echt niets mogelijk. Maar zo ongeveer ziet onze dag eruit: - 7 uur wakker voeding - 9 uur voeding - 9:45 slapen (met geluk) - 12:30 uur voeding - 13 uur slapen. - 14 uur non stop huilen. - 15 uur voeden proberen. - non stop huilen. - 18 uur voeden. - non stop huilen. - 20 uur laatste voeding. - met geluk valt ze dan in slaap maar we zijn vaak tot 23 uur bezig haar stil te krijgen. - 2:30 voeding.

3 jaar geleden

Reactie op Lmlm89

Vandaag; 06:30 Wakker (nja k werd wakker gemaakt door partner met hij heeft ...
slaapt hij altijd zo lang? jaloer!! hier echt 45 min( denk dus 1 slaapcyclus en dan weer wakker overdag)

3 jaar geleden

Geen schema, ik geef ook borstvoeding op verzoek. En ze slaapt als ze moe i ...
Hier exact hetzelfde. Elke dag is weer een verrassing tot nu toe 😅

3 jaar geleden

Hier wordt nog nauwelijks in bed geslapen. Kleine meid is 10 weken. Ik probeer nu wel elk slaapje in bed te starten, half uur probeer ik. Slaapt ze niet pak ik de draagzak. Slaapt ze wel dan is t maar 1 cyclus en pak ik erna de draagzak en vaak plakt ze er dan nog 2 uur achteraan. Opstaan is ergens tussen 7 en 8. Drinken(bv) ergens in het uurtje dat ze wakker is. Na een uurtje wordt ze jengelig en breng ik haar richting bed. In bed lukt bijna niet na half uurtje proberen gaat ze in de draagzak. Lukt het wel doe ik haar na het slaapje alsnog in de draagzak. Even rondlopen en ze slaapt weer. Vaak is het een lang slaapje in de ochtend. Zodra ze wakker is houden we een wakkertijd van ongeveer 75 min aan. Vaak na 75 min begint ze ook onrustig te worden. Kan geen tijden geven. Maar meestal zijn het 2 lange slaapjes die we eruit krijgen en 1 korter slaapje. Rond etenstijd is ze vaak wakker. Zodra ze jengelig wordt gaat ze de draagzak in brengen we de andere kids naar bed. Rond half 8 is ze dan weer wakker en dan is ze hele tijd onrustig. Huilend waarbij niets helpt met moeite krijg ik haar aan de borst waarbij ze uiteindelijk wel ontspant. Dan paar keer wisselen van kant(tanken voor de avond) en rond 21:00 a 21:30 komt de rust en valt ze in slaap en nu in bed gaat vaak weer wel goed… In de nacht is t kwestie van drinken en verder slapen.

3 jaar geleden

Hier geen schema bij ons zoontje van 11 weken. Ik geef borstvoeding op verzoek. Doorgaans vraagt hij om een voeding om de 3 uur (ook 's nachts helaas). 'S nachts valt ie gelukkig zeer makkelijk terug in slaap, overdag gaat dat iets moeilijker. Mijn man en ik werken beiden in de media/journalistiek en hebben erg onregelmatige werkuren, vandaar dat ik bang ben om hem een strak schema aan te leren omdat ik binnen een maand weer aan het werk ga. Daar maak ik me soms wel zorgen over 😔

3 jaar geleden

laten jullie je kindjes overdag ook al in een slaapzakje slapen? of alleen de avond/ nacht?

3 jaar geleden

Geen schema! Enige ritme is dat hij elke 3 uur voeding krijgt tenzij hij eerder honger heeft. Slaapjes zijn gewoon in de box, op mij, in de wagen of in draagzak. Of in zijn eigen bedje, soms valt ie daar in slaap als ik hem even neerleg om boven iets te doen. Ik volg hem gewoon en t is maar net waar we zijn! Savonds wel een ritueel, luier verschonen, pyjama aan en in gedimt licht zijn laatste flesje in zijn kamer met wat white noise van een fohn op de achtergrond😂

3 jaar geleden

Hier eigenlijk vanaf vorige week een deel schema erin gegooid nadat ik erachter kwam dat volgende week de vakantie over is en ik dan toch op bepaalde tijden wat moet doen. En moet zeggen dat doet haar goed. 7:00 opstaan en dan hup fles erin 8:00-8:30 weer naar bed tot wanneer ze wakker word ( dus na 45 minuten naar boven voor tut er weer in en ze slaapt vaak nog één cyclus) 11:00 voeding 12:30 naar bed ca 2 uurtjes 15:00 voeding 16:30 naar bed of in de kinderwagen slapen 19:00 laatste fles boven en dan bed in Vanacht sliep ze hem helemaal door wij wekker niet om 23:00 voor een voeding als ze wil krijgt ze en anders nooit een slapende baby wakker maken Met deze tijden komt het ook uit met de oudste zijn schooltijden om te halen en brengen in de wakker tijden Hier elk slaapje dat in bed is is met slaapzak aan. Dat geeft haar wat meer geborgenheid.

3 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Hier eigenlijk vanaf vorige week een deel schema erin gegooid nadat ik erac ...
Hoeveel flessen van hoeveel cc krijgt jou kleinte en hoe oud is ze ?

3 jaar geleden

Reactie op Vlinder94

laten jullie je kindjes overdag ook al in een slaapzakje slapen? of alleen ...
Bij betere temperaturen wil ik dat gaan doen! Slapen associëren met de slaapzak lijkt me wel een goed iets.

3 jaar geleden

Reactie op H26

Hier exact hetzelfde. Elke dag is weer een verrassing tot nu toe 😅
Haja hier ook elke dag anders.

3 jaar geleden

Geen schema, ik geef ook borstvoeding op verzoek. En ze slaapt als ze moe i ...
Als ik alle schema’s zie word ik wel eens onzeker dat we het niet goed doen maar hier precies hetzelfde.. ze is altijd bij mij of m’n man dus leggen we d’r ook niet in het bedje boven als wij nog beneden zijn; meestal valt ze rond 21:00 in slaap en ik ga rond 22:00 of 23:00 naar bed, dan gaat ze mee naar boven. Dus ons ‘schema’: - ze is altijd bij ons - voeden op verzoek - slaapt als ze moe is (in nest, wandelwagen, auto, ons bed of haar eigen bed) - tummy time als ze echt wakker is