8 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op JYB
Hier ook weer wat zeurderig momenteel. Maar dat herken ik van de 2 oudsten ...
Oh is dat het 馃ぃ
Ik dacht eerst Sinterklaas, maar die is inmiddels weer gevlogen.
2 maanden geleden
Hier ook veel moeilijk... Aan en uitkleden, wil opeens niet meer naar peuterdans en peuterspeelzaal (als we er eenmaal zijn is het goed), kort lontje en weer verlatingsangst.
Het is een fase.. het is een fase... 馃馃徏
2 maanden geleden
Ik vind het nog steeds heel zwaar. Ze is echt terror. Niet luisteren, constant de grenzen opzoeken, schreeuwen, driftbuien om de meest kleine dingen. Slapen kent ze helaas ook niet. We hebben een newborn en zij is vaker wakker dan hij 馃
4 weken geleden
Hier steeds een strijd met eten. Ik laat hem gewoon in zijn sop gaar koken, hij moet gewoon blijven zitten en tegen de tijd dat wij klaar zijn is hij meestal alsnog gewoon aan het eten. Als hij er een hele brulpartij van gaat maken mag hij even op de gang zitten want ik wil niet dat hij elke keer om niks de hele sfeer aan tafel verpest. Doen die van jullie dat ook? Komt elke keer uit het niets, we eten gewoon de dingen die hij normaal zonder moeite eet maar nu is ineens alles vies.
En heel veel gooien met dingen. Er wordt niet gespeeld maar gegooid. Of alle kussens van de bank op de grond. Springen op de bank en over de leuningen heen klimmen. Of dingen kapot maken als je even niet oplet, boekjes kapotscheuren; met dingen slaan, vanmorgen had hij zijn (gloednieuwe) nachtkastje op zijn kant gezet om er een glijbaan van te maken. Ik word er echt moedeloos van af en toe, afspraken maken is er niet bij. Hij zegt doodleuk ja mama maar volgende keer doet hij het gewoon weer.
Het ergste is dat hij zijn zusje van bijna 2 dit nu ook allemaal leert. Op de PSZ is hij blijkbaar voorbeeldig, hebben ze geen kind aan hem en kijkt hij liever eerst de kat uit de boom. Op zich ben ik daar heel blij mee maar waarom moet het thuis dan zo extreem 馃檲