15 Reacties
4 maanden geleden
Onze eerste was ook snel, tweede maand! Ik ben nu na 7 maanden weer zwanger geworden, en 1 miskraam tussendoor. Voor mijn gevoel ging het toen heel langzaam, maar 7 maanden is echt nog steeds snel.
Ik hoor verhalen van mensen om mij heen waarbij het bij de eerste heel lang duurde en bij de tweede was het snel raak. En ik hoor de verhalen precies andersom. Het is iets waar we helaas geen controle over hebben, maar zolang je in het proces zit kan het je erg onzeker maken 🥺 je weet niet hoelang het duurt!
Ben je al langer dan een jaar aan het proberen? In dat geval kan je bij de huisarts aankloppen
4 maanden geleden
Ik ben in februari 2020 zwanger geraakt van mijn dochter. Eigenlijk na de eerste poging al direct. Zij is in oktober geboren en ik ben niet aan de anticonceptie gegaan omdat we meteen een tweede wilde. In februari 2022 zou ik bevallen van onze tweede. 16 maanden later dus. Dit is een miskraam geworden en heb ik in juni 2022 een zoon op de wereld mogen zetten. Ook daarna ben ik niet aan de anticonceptie gegaan en ben afgelopen mei bevallen van mijn derde kind(weer een jongen) deze liet dus ook veel langer op zich wachten. Ik heb mijn er nooit druk over gemaakt. Ik was ook al wel tevreden met 2 en besloten te beslissen wat de natuur zou brengen. Nu zit ik (nog) niet aan de anticonceptie omdat ik nog niet weet welke ik wil. Wij willen in ieder geval geen vierde. Dus zal wel snel moeten beslissen.
4 maanden geleden
Voor de eerste een traject van 2 jaar en zwanger geworden via IUI, bij de tweede wisten we dat natuurlijk zwanger worden moeilijk was, dus sneller weer een traject in gestapt. Toen was ik vrij snel zwanger, ik denk 4mnd nadat we het traject zijn gestart
4 maanden geleden
Reactie op Juuuuulll
Onze eerste was ook snel, tweede maand! Ik ben nu na 7 maanden weer zwanger ...
We zijn nu ongeveer 9 maanden bezig dus ja wat is lang, voor je gevoel is het lang laat ik het zo zeggen. En ben er zeker bewust van dat het langer kan duren en anderen al veel langer bezig zijn bijv. Maar mijn cyclus is helaas heel erg onregelmatig en dat maakt het allemaal zoveel lastiger. Dan ga je steeds denken mankeert er iets omdat het bij de eerste zo snel ging en puur geluk was etc.
4 maanden geleden
Bij zowel mijn eerste (kindje geboren in juli ‘22) als mijn tweede zwangerschap in een keer raak, maar de tweede zwangerschap eindigde in een MA in sept ‘24. Daarna heeft het ruim een half jaar geduurd voordat ik weer in verwachting was - nu inmiddels laatste trimester van de derde zwangerschap.
Ik vond de onzekerheid ook echt verschrikkelijk en was echt tot alles in staat, uiteindelijk bleek mijn lichaam tijd nodig te hebben om de miskraam te verwerken en daarvan te herstellen.
4 maanden geleden
Het is bij mij gewoon ontzettend de onregelmatige cyclus. Ik ben nu na z'n 8 weken nog niet ongesteld weer geworden en daarvoor was het steeds om de 5 a 6 weken. Zwanger ben ik niet dus dat is ook geen reden helaas. Wordt er beetje verdrietig van soms en me afvragen waar het aan zou liggen omdat het bij de 1e binnen 2 maanden wel raak was
4 maanden geleden
Ik ben nu zwanger van de tweede, en ik was de 1e keer zwanger. Bij de eerste ook de 1e keer.
4 maanden geleden
Bij de 1e was het met gelijk raak maar een miskraam.
Daarna heeft het 6 maanden geduurd en een zoontje gekregen juni ‘2022.
Nu voor de “2e” duurde het 6 maanden voor ik zwanger raakte maar dat werd een MA die een bijna een half jaar heeft geduurd.. nu aan het wachten tot mijn menstruatie weer begint en zijn volgende maand alweer een jaar onderweg 🙃
4 maanden geleden
Een jaar en uiteindelijk met behulp van ovulatie-inductie zwanger. Eerste kindje duurde nog langer.
vorige maand
Hier was het beide keren meteen raak. Ik besef heel goed dat het ook anders kan en wat voor geluk wij hiermee hebben gehad en dat het ook allemaal goed is gelopen. Eigenlijk was ik best in shock, want beide keren had ik zoiets van dit kan best wel even gaan duren dus laten we maar voorzichtig gaan 'proberen'. Zonder echt focus erop. Ik ben ook nog eens 'op leeftijd' als je kijkt naar de 'norm'. En dan heb ik van de eerste keer ook nog een litteken over gehouden (spoedkeizersnede), wat er ook voor kan zorgen dat je minder vruchtbaar bent. Mijn hormonen zijn na de 2e overigens nog steeds behoorlijk van slag. Dus ik denk dat het nu niet nog eens zo makkelijk zou gaan.
Ik hoop voor jullie dat het snel gaat lukken 🍀 Het is inderdaad heel normaal dat het wat langer kan duren.