14 Reacties

4 jaar geleden

Ah heb ik ook, sins ik zwanger ben hoor ik niks anders meer. Maar trek het me echt niet aan, we zien wel. 🙈

4 jaar geleden

Enigste was dat ik beetje onzeker was. Hoe ik het straks in me eentje zou doen als de kraamzuster weg was en me man weer aan het werk. Voor de rest heb ik het zeker niet als vervelend ervaren. Ik hoor dat trouwens helemaal niet om me heen.

4 jaar geleden

Sws ff gebruik maken van de eerste week met de kraamverzorgster, geen idee of je man/vriend ook die week vrij pakt. Daarna gewoon jezelf aanpassen en weten van dat het de eerste paar weken wat heftig kan zijn, neem anders zelf als je kindje slaapt ook even rust doe ook een oog dicht maar zet een wekker dat je weer wakker wordt. Zo moet ik dat ook gaan doen als mijn tweede kindje komt in juli.

4 jaar geleden

Hoi! Ik heb echt een prima kraamtijd gehad hoor. Ja het is pittig. Maar ook heel mooi! Neem/probeer je rust wel te pakken waar het kan. Dus bijvoorbeeld in de middag nog n dutje als baby slaapt en de kraamzorg er is. En wat ik -achteraf- best prima vond, bij ons mocht bezoek alleen komen als de kraamzorg naar huis was. We deden dan ook 1 stel na het avondeten. Zo van kwart voor 7 tot half 8. Mooi tussen 2 voedingen in.

4 jaar geleden

O haha ik vond de kraamtijd juist heerlijk. Vond het pas zwaarder worden toen ons kindje wat ouder werd 😅. Ik kijk nu ook heel erg uit naar de kraamtijd juist. Ja, je hebt waarschijnlijk nog last van je onderkant en de hormonen gieren door je lijf, maar je hebt ook je kindje bij je.. die je constant kunt bewonderen. Wij hebben dan ook de eerste weken geen bezoek, behalve de oma's en broer/zus met partner. Vrienden, kennissen en overige familie hebben we pas na weken laten komen. Ik wilde gewoon wennen met z'n 3tjes en lekker een huispak aantrekken als ik dat wil.

4 jaar geleden

Mooiste tijd die ik in mijn leven heb gehad tot nu toe. De nachtelijke voedingen zo bijzonder, zo sereen en rustig alleen met je partner en kindje. Ieder kuchje of hikje wakker worden en kijken bij je eigen gemaakte mooie baby. Ik kijk daar zo naar uit en ik hoop dat het weer net zo bijzonder mag worden als met mijn 1e 8 jaar geleden🥰

4 jaar geleden

Wij hebben al een zoontje van 3,5 en ja wij hebben het wel als heel pittig ervaren. Geen horror natuurlijk maar echt zwaar, emotioneel en fysiek. Ik ben heel abrupt in het ziekenhuis beland op 34 weken en wist dat ik niet meer buiten mocht zonder kindje, ben ingeleid na 2 weken daar te liggen, dus mijn “rustig aftellen naar de bevalling” en naar het mama worden was me volledig afgenomen en dat heeft bij mij wel zwaar gewogen. Het was een zware bevalling. Heb echt wekenlang last en pijn gehad onderaan.. Ik bespaar je de details😬🙈 Ons zoontje had enorme reflux en weende veel dus dit allemaal samen heeft het voor ons heel zwaar gemaakt. Tuurlijk ben je fier, gelukkig, enorm verliefd op je kindje maar de roze wolk heeft voor ons toen een beetje vertraging opgelopen☺️ ik zeg dit niet om jou schrik aan te jagen maar gewoon omdat ik eerlijk wil delen hoe het bij ons is gelopen❤️

4 jaar geleden

Mijn kraamtijd was geweldig! Ik was knettertje high door alle hormonen, dus ik stond eigenlijk gewoon een paar weken keihard te spacen. Ben thuis in een bevalbad bevallen en dat was allemaal heel chill. Stel je erop in dat het enige wat je 'moet' doen is eten geven(fles of tiet), knuffelen, slapen en luiers verschonen. Probeer zo lui mogelijk te zijn & het zoveel mogelijk over je heen te laten komen. Ik gaf zelf borstvoeding en we sliepen samen in bed, dus ik kreeg best wat slaap, en dat maakte ook een groot verschil! Dus ja, die roze wolk kan er zeker gewoon zijn! 😊

4 jaar geleden

Onze kraamweek van 2 jaar geleden heb ik als leuk en gezellig in herinnering. We pittig om te leren borstvoeding geven, maar daar kreeg ik hele goede begeleiding bij door de kraamhulp. Wel grappig dat we van tevoren hadden besproken met z'n tweeën of we wel of niet veel kraambezoek wilden. Het leek ons allebei wel heel gezellig. Uiteindelijk mocht het niet vanwege corona en hebben we alleen wat mensen aan de deur gehad. En bij nader inzien vonden we dat het ALLERbeste. Gewoon echt alle rust. Geen kind die van arm naar arm moest midden in slaapjes. We hadden het chillste baby'tje aller tijden!! Misschien mede daarom.

4 jaar geleden

Een 1e kindje is het heftigst omdat je totaal overrompeld wordt door alles; de nachten, de verzorging, wie gaate r uit bed, jij bent gammel van de bevalling, lukt de borstvoeding, huilt de baby veel. Hoe verloopt alles met jullie samen ;) wij hebben in maand 2 en 3 toen bij de 1e best wat ruzie gehaf vanwege slaapgebrek; je komt jezelf en de ander tegen en leert elkaar opnieuw kennen. Maarja...als die kleine heerlijk bij je ligt, je hebt een kop thee, chocola en Netflix kan de hele wereld gestolen worden. En dat zonder dat er nog 1,2 of 3 andere kids om je heen aandacht!! Dus; echt echt heeeeel erg relax genieten van die 1e!! Succes!

4 jaar geleden

Ik vond de kraamtijd heerlijk. Iedereen ervaart het op zijn eigen manier. Wij hebben een heel makkelijk mannetje. Borstvoeding ging ook heel goed en alle visite vond ik heel gezellig. We hadden ook een hele lieve kraamhulp. Kortom het hoeft geen "horror" te worden hoor...🥰

4 jaar geleden

Heel dubbel de kraamtijd. Mega intens door alles wat erbij komt kijken. De gebroken nachten en alle andere nieuwe dingen. Maar die nieuwe liefde die je op de wereld hebt gezet doet ook zoveel tussen je partner en jou, ik kijk daar echt weer naar uit. 1 team 1 taak zegmaar 😉 Wel een tip, hieronder ook al benoemd: neem. je. rust. Ik stond na 2 dagen alweer vrolijk beneden en dat is niet bevorderlijk voor je fysieke én mentale herstel. Oh en wat ook echt heerlijk is: plan weinig kraamvisite in. Max om de dag. Ik vind die visite vreselijk. 😅

4 jaar geleden

ik heb een fijne kraamtijd gehad. precies toen de corona uitbrak bevallen van me eerste zoon. heb een super kraamvrouw gehad die goed hielp. hoop haar weer te krijgen. ik moet alleen zeggen dat ik de dag na dat de kraamhulp weg was ik heeel erg in kraamtranen zat. dat ik verdrietig was om elk klein dingetje omdat zij er niet meer was. en ik haar nog graag even had willen vragen om dit of dat of zus of zo. maar het is allemaal goed gekomen. ik ben blij geweest met mijn kraamtijd :)

4 jaar geleden

Ik vond de kraamweek fantastisch! Tuurlijk is alles nieuw en spannend en ja de nachten zijn gebroken..... maar eindelijk was ons lang verwachte meisje er! Nu had ik ook een fijne kraamhulp en werk zelf met kinderen dat scheelt misschien ook wat onzekerheid. Het enige wat ik nu anders zou doen is nog meer genieten die eerste week en het kraambezoek iets meer afhouden... nu had ik ochtends vaak "haast" voor het bezoek dat was achteraf toch jammer. Laat je niet gek maken en geniet van elk prachtig moment die eerste week!♡