Ik heb nu al 4x dezelfde hydrofiele doeken gewassen, maar ze blijven stinken. Wat ik precies ruik weet ik niet, maar misschien is het nog zure melk?
De kraamverzorgster waste alles op 40 graden, zodat ik de hydrofiele doeken en z'n kleertjes bij elkaar kon doen. Anders blijf je wassen. Maar nu rook het dus heel erg, dus toch maar de hydrofiele doeken op 60 graden gewassen (zonder kleertjes), maar nog steeds stinkt het. Ik heb toen de wasmachine op 90 graden laten draaien zonder was, met wat schoonmaakazijn en 2 vaatwastabletten. Ook heeft mn partner de slang gereinigd en de rubbertjes van binnen schoon gemaakt. Toen nogmaals op 60 graden de doeken gewassen maar ze stinken nog steeds!!
Gebruik ik teveel wasmiddel? (Ik gebruik net zoveel als voorheen bij witte was en dat stonk nooit, met een schepje oxipoeder standaard. Wasverzachter gebruik ik niet).
Is er nog iets wat ik kan reinigen van de wasmachine?
Andere producten gebruiken vanwege de zure melk (borstvoeding)?
Een keer de doeken op 90 graden wassen?
Iemand tips aub? :)
Ik gebruik altijd witte natuurazijn bij elke was. Dit werkt als een wasverzachter en het neutraliseert luchtjes. Misschien dat je dat nog kan proberen.
Bedankt! Hoeveel gebruik je daarvan? In t bakje waar ook het poeder ingaat? ...
Nee, in het bakje van de wasverzachter. Ik doe er altijd een flinke scheut in, beetje afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed. Als het nu zo erg blijft stinken zou ik hem zeker tot over de helft vullen, of zelfs vol (als je trommel ook vol is)
Misschien buiten laten drogen op een rekje? Dat helpt bij wel weleens als de was een beetje raar ruikt. En hydrofiele doeken strijk ik altijd.. daar gaan ze ook lekker van ruiken vind ik 😅
Ik herken het. Ik geef ook bv en gebruik de hydrofiele doeken tijdens het voeden om tegen mijn andere lekkende borst aan te duwen (overproductie). De geur zit ook in mijn voedings bhs en zoogcompressen. Maar ik ruik het alleen als ik er echt op let...
Gek he dat dat niet weggaat na de was. Bij mij stonk echt de hele bijkeuken ...
Ja ik dacht misschien moet ik ze eerst voorspoelen of alvast in de week zetten met biotex. Maar dat vind ik teveel gedoe 🙈 heb jij een droger? Misschien dat dat iets helpt?