Hallo allemaal,
Graag hoor ik adviezen of tips of ervaringen.
Kort na de geboorte van onze 2e zoon kregen wij te horen dat onze oudste zoon ( in behandeling voor het vermoeden van tos) zeer hoog scoort op de vermoedens van autisme. Dit gedrag kunnen we goed plaatsen en het vergt soms veel energie en geduld. Ondanks dat is en hij blijft hij onze mooie kleine man die wij voor geen goud zouden willen ruilen! Hij staat nu op de wachtlijst voor het expertisecentrum voor autisme. Echter zit ik vast.. ik werk momenteel onregelmatig en merk dat ik grote paniek voel om te gaan werken en hem achter te laten. Heb graag de controle en vooral omdat hij zichzelf niet verstaanbaar kan maken. Ik vind vooral de avond en slaapdiensten erg moeilijk omdat dat de spitsuren zijn en ik dan graag bij hem ben.
Nu gaat hij straks 3 dagen naar deze groep maar welke geen idee... daarnaast zijn dit dagen van 9 tot 2 uur. En moet hij gebracht en opgehaald worden.. wel zou ik graag juist op die dagen werken.. zodat ik er ben als hij thuis is. Ik vind t alleen zo lastig om iets te vinden... werk in de zorg dus duis vind weinig structuur.. het werken nu geeft me zoveel paniek en klachten maar toch voelt het alsof er aan me getrokken wordt terwijl het belangrijkste de Kids zijn..
Ik ben ten einde raad... blij met alle reacties!
Is er iets mogelijk in overleg met je werk? Dat je zou kunnen bespreken hoe de situatie thuis is en dat je mogelijk een tijd meer regelmatige diensten kunt werken?
Misschien ook uitleggen hoeveel paniek jij er zelf van krijgt