12 Reacties

3 jaar geleden

Ah lieverd, heel begrijpelijk. 1 kindje is al pittig en jij hebt er 2. Je kunt je niet opsplitsen, maar dat zou je soms wel willen als je 2 kindjes hebt (ongeacht de leeftijd). Ik heb vaker gehoord dat een tweeling de eerste maanden super pittig is, maar dat het daarna juist makkelijker wordt omdat ze elkaar kunnen vermaken. 1 kindje moet je vaak constant zelf vermaken. Probeer nog even door te bikkelen mama. Je doet het super goed! En begrijpelijk dat je niet te veel bemoeienis wil, het zijn jouw kindjes.. Het kan straks alleen maar beter worden, denk daar aan. Jullie hebben dan een nieuw huis, de tweeling is wat ouder dus ze kunnen dan lekker samen spelen in de box en hopelijk heb jij dan juist je handen een beetje vrij!

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ah lieverd, heel begrijpelijk. 1 kindje is al pittig en jij hebt er 2. Je k ...
Dankje, heel lief! Ik blijf ook idd denken aan de betere tijden die eraan zitten te komen maar pfff.. lastig 😞 ik tel de dagen echt af. Vind het verder wel leuk als ze rustig zijn haha

3 jaar geleden

Super pittig. Je doet het hartstikke goed! Heb je vriendinnen (zonder kinderen) die een keertje kunnen komen helpen? Ik probeerde een paar jaar geleden mn beste vriendin met tweeling af en toe te helpen waar ik kon

3 jaar geleden

Reactie op Suzifruus

Super pittig. Je doet het hartstikke goed! Heb je vriendinnen (zonder kind ...
Ja heb ik wel maar ze werken echt allemaal fulltime waardoor ik me zo bezwaard voel om hulp te vragen 😞.. Ik probeer dat gevoel opzij te zetten maar elke keer als ik om hulp wil vragen denk ik, nog ff volhouden tot me man komt

3 jaar geleden

Reactie op z.M.F.

Ja heb ik wel maar ze werken echt allemaal fulltime waardoor ik me zo bezwa ...
Snap ik. Om hulp vragen is ook een drempel. Zeker als je man in t weekend ook door moet met klussen, misschien toch een vriendin vragen. Ik vond het leuk om mn vriendin met baby's te helpen, want wanneer krijg je als kinderloze (met kinderwens voor later) nou de kans om lekker te knuffelen, flesje te geven en oefenen met luier verschonen. Maar kinderloos kun je niet inschatten hoe hard een moeder hulp kan gebruiken met een newborn, laat staan met een tweeling. Dus vraag het vooral, want anders weten ze het niet. Nu ik zelf net moeder ben geworden, denk ik echt: wow, hoe deed die vriendin dat met 2. En ik heb zelf ook echt om hulp gevraagd nu we zelf een baby hebben. En als mn zus in november haar eerste kindje krijgt, neem ik ook vrij om haar te helpen. Nu pas weet ik hoe hard je hulp kan gebruiken!

3 jaar geleden

Ooo zo heftig! Ik vind het al zo pittig met eentje! Hulp zoeken. Overal waar je maar kan? Oproepje bij buren vrienden familie en kennissen. Is een drempeltje maar mijn ervaring leert dat mensen graag helpen en babies heel leuk vinden. Ik wens je toe dat er veel hulp en steun mag komen uit onverwachte hoek. Durf te vragen he! Je verdient hulp. Niemand is gemaakt om dit alleen te doen! Veel moed !

3 jaar geleden

Ahhh zoveel respect! Ik ben zelf een tweeling en wij hebben ons hele leven al zooooveel aan elkaar! Mijn moeder had het ook heel zwaar (mijn vader is lichamelijk gehandicapt en ze moest eigenlijk dus voor 4 mensen tegelijk zorgen), dus wij zullen ook echt af en toe wel even wat langer hebben gehuild o.i.d. We zijn allebei heel gelukkig en hebben warme herinneringen aan de opvoeding! Met vast ook echt veel noodoplossingen die niet ideaal waren. We hebben een top jeugd gehad! Dat krijgen jouw baby's ook! Knuffel xxx

3 jaar geleden

Wat zal het pittig zijn. Wees lief voor jezelf, zelf even een weekend weg om nieuwe energie te krijgen. Dan kijk je weer heel anders tegen de wereld. Vraag hulp, schoonmaakster, boodschappen online bestellen, oppas die helpt. Het zal gaandeweg makkelijkere worden maar op dit moment zit je er midden in! Houd vol!

3 jaar geleden

Reactie op LMarij

Ahhh zoveel respect! Ik ben zelf een tweeling en wij hebben ons hele leven ...
Wat lief dankjewel 🥹 en wat leuk dat je zelf een tweeling bent!! Hoop dat de mijne ook net zo gelukkig worden x!

3 jaar geleden

Lieve mede tweelingmoeder, ik wil je even een hart onder de riem steken, want ik weet hoe zwaar het kan zijn (en tegelijkertijd ook heel mooi). Wij zijn nog steeds met z’n tweeën thuis en weet niet hoe ik het in mijn eentje had gered, dus dikke vette respect (en een dikke knuffel)! Ik vind het sinds een paar weken makkelijker worden. Onze kids zijn nu 4 maandjes oud. We houden een redelijk strak ritme aan en dat helpt wel echt. Voor iedereen die helpt hebben we dit zoveel mogelijk opgeschreven. Daarnaast merk ik ook dat ze steeds geduldiger worden en daardoor het gehuil afneemt. Af en toe als we alleen zijn voeden we ze in de Stokke (met een kussen onder hun fles), dan hebben we ook onze handen even vrij. Probeer het jezelf zo comfortabel mogelijk te maken en als ze een keer heel erg huilen kan je ze ook altijd troosten met oortjes met noise cancelling in. Liefde krijgen ze ze vast en zeker genoeg 😘. Ps. Ik ben lid van een FB groep voor tweelingmoeders 2021-2022. Super fijn!

3 jaar geleden

Ohh wat goed dat je even hier je frustratie uit!!! Hartstikke pittig. Ik heb één dochtertje van 3,5 mnd en vind dat al pittig, laat staan twee kids. Ik heb ook heeeeeel erg moeten leren om hulp te vragen, maar zoals anderen ook schrijven; mensen willen je gráág helpen! Ook zij voelen zich machteloos naar jou toe en willen iets voor je doen heb ik geleerd. Mensen zijn superblij als ze zich nuttig voelen. En als ze niet kunnen; nee is ook een antwoord. Ik merk door de weken heen dat het langzaamaan ietsje makkelijker wordt…houd je daar aan vast. Maar dat neemt niet weg dat het nu zwaar is en dat je daar (heel erg) van mag balen, frustratie voelt, irritatie voelt, het soms níet leuk vindt! Daarmee houd je niet minder van je kids; dat maakt je moeder, een topmoeder! Zet ‘m op!

3 jaar geleden

Reactie op ILM92

Lieve mede tweelingmoeder, ik wil je even een hart onder de riem steken, wa ...
Dankje voor je lieve reactie! Wat fijn om te horen dat het iets makkelijker wordt voor je. Kan niet wachten op dat moment!! Ik weet dat het ook echt leuker wordt maar nu vind ik het echt even niet zo leuk.. Maar een strak ritme is heel goed. Bij mij wisselen de tijden nog wel eens omdat ze net wat korter of langer slapen. Ik heb helaas geen FB maar vind het al super fijn om hier het eea te mogen uiten en te lezen!