11 Reacties

4 jaar geleden

Je kindje kan ook pas indalen als je begint te bevallen.

4 jaar geleden

Ik las ergens dat je squat oefeningen kan doen voor indaling..weet niet in hoeverre dat klopt.

4 jaar geleden

Ik ben vandaag 39weken en vandaag op controle gemoeten. Ze is ook nog niet ingedaald maar dat komt heeel veel voor bij je eerste kindje. Dus gewoon afwachten. Het kan echt alle kanten uit het kan nog even duren maar kan even goed zijn dat ze bv aan 39weken wel is ingedaald. Of pas aan 40weken. De gynaecoloog heeft gewoon gezegt als ze aan de 40+3 of41 weken nog niet wil komen ze het zullen inleiden. Dus van mij mag ze gerust nog blijven zitten tot aan 41weken. Ze zal daar wel haar reden voor hebben馃榿

4 jaar geleden

Ik ben nu 40+1 weken zwanger en mijn kindje (ook eerste kindje) is ook niet ingedaald. De verloskundige gaf aan dat dit bij mij waarschijnlijk pas tijdens de bevalling gaat gebeuren. Dus als het goed is kan de bevalling gewoon spontaan beginnen en kan je kindje dan ook nog indalen!

4 jaar geleden

Bij mijn zoontje (2017) was hij tot de bevalling zelf ook nog niet ingedaald. Ik ben toen met 40+5 bevallen. Volgens mij zegt het indalen niks over wanneer je gaat bevallen want mijn vriendin is ook met 40+ bevallen van nummer 3! En baby was al met 34 weken helemaal ingedaald. Ons meisje nu is ook nog niet ingedaald ik ben nu 38+4. Ben wel heel benieuwd hoe het gaat lopen!

4 jaar geleden

Fijn om even te horen dames. Dit stelt me gerust. Ik probeer wel wat oefeningen te doen op mijn geboortebal, draaibewegingen met de heupen, misschien dat squats inderdaad ook helpen. Baat het niet dan schaad het niet denk ik toch.

4 jaar geleden

Reactie op KV.

Fijn om even te horen dames. Dit stelt me gerust. Ik probeer wel wat oefen ...
Bij mij heeft de bal geholpen (denk ik), week gedaan en toen lag de baby vast!

4 jaar geleden

Bij mij heeft de bal geholpen (denk ik), week gedaan en toen lag de baby va ...
Wat goed zeg, leuk om te horen. Blijf ik daar dus mooi mee doorgaan.

4 jaar geleden

De bal kan inderdaad goed helpen, rondjes, van links naar rechts, van voor naar achter. Traplopen kan ook helpen. Maar het is ook echt prima als het kindje pas tijdens de bevalling indaald, is erg normaal en verandert niks aan de uitkomst dus maak je vooral geen zorgen!

4 jaar geleden

Nog meer vrouwen waarbij het kindje niet was ingedaald en de bevalling wel spontaan op gang gekomen is? Met welke termijn ben je bevallen? Ik hoor veel verhalen van mensen waarbij het kindje niet was ingedaald en waarbij de bevalling ook niet op gang kwam. Dit maakt mij wat onzeker. Dus hoor graag andere positieve ervaringen.

4 jaar geleden

Reactie op KV.

Nog meer vrouwen waarbij het kindje niet was ingedaald en de bevalling wel ...
Ik ben inmiddels bevallen met 40+3 weken! Baby daalde in tijdens de bevalling waardoor de latente fase bij mij wel lang duurde. Verder een natuurlijke en positieve bevalling gehad! 馃槉