22 Reacties

3 jaar geleden

Is er ook een maximum wat je dan mag verdienen want dan gaan wij dat ook doen als kan

3 jaar geleden

Dit bericht is verwijderd
Dat zie ik nergens staan.. ik ga wel even bellen om het na te vragen.

3 jaar geleden

Is er ook een maximum wat je dan mag verdienen want dan gaan wij dat ook do ...

3 jaar geleden

De IACK is een stimulans om beide ouders te laten werken. Hoe hoger jou inkomen hoe hoger hij is. Is jou inkomen 27.350 euro per jaar of meer krijg je 2534 euro van de belasting terug. Het minimale wat je zou moeten verdienen om hier recht op te hebben is 5220 euro per jaar dan krijg je 598 euro van de belasting terug. In jou geval heb jij geen inkomen en alleen je man en heb je er dus geen recht op.

3 jaar geleden

Ik kende het ook niet, maar heb het meteen even doorgestuurd naar mijn vader. Die is accountant en weet meestal wel om dit soort dingen goed te lezen 😅. Zou wel een mooie meevaller zijn als het idd voor ons is

3 jaar geleden

Ik kende het ook niet, maar heb het meteen even doorgestuurd naar mijn vade ...
Ahh handig! Mocht je meer weten deel het aub! Ben benieuwd of beide ouders moeten werken..

3 jaar geleden

Reactie op baby on the way..

Ahh handig! Mocht je meer weten deel het aub! Ben benieuwd of beide ouders ...
Ja je moet beide werken. Als je kijkt op www.belastingdienst.nl IACK kan je er alles over lezen.

3 jaar geleden

Reactie op baby on the way..

Ahh handig! Mocht je meer weten deel het aub! Ben benieuwd of beide ouders ...
Zover ik het zelf lees moeten wel beide ouders werken

3 jaar geleden

Zover ik het zelf lees moeten wel beide ouders werken
Ik moet even zeggen maar als ik jou profielfoto zie krijg ik gewoon lach op me gezicht haha te schattig

3 jaar geleden

Ik ben er toevallig gisteren mee bezig geweest! Die voorlopige aanslag vond ik maar ingewikkeld, dus ik pak m mee bij m’n belasting aangifte volgend jaar.

3 jaar geleden

Ja klopt! Krijg je al beide ouders werken. Wij zouden volgend jaar bijna 2600 moeten krijgen..

3 jaar geleden

En als je alleenstaand bent? Weet iemand dat toevallig

3 jaar geleden

Reactie op susanne81

En als je alleenstaand bent? Weet iemand dat toevallig
Zolang je werkt heb je er recht op. Ligt er wel aan hoeveel dagen per jaar het kind op jouw adres woont. Bij coouderschap bijv ieder de helft Maar het word bij je belastingaangifte meegepakt elk jaar. Vind dat zelf handiger want als je het vooraf aanvraagd en je inkomen valt anders uit dan moet je mss wel terugbetalen.

3 jaar geleden

Wij zijn hier ook mee bezich geweest. Maar kan dus vanaf 6 mnd? Mijn dochter is nu 3 maanden dus woont dus ook nog maar 3 maanden op ons adres. Of bedoelen ze het toch anders?

3 jaar geleden

Reactie op Jasmijn123456

Wij zijn hier ook mee bezich geweest. Maar kan dus vanaf 6 mnd? Mijn dochte ...
Het is gunstig als je kind dit jaar in Juni is geboren. Want dan staat hij/zij 6 maanden voor het nieuwe jaar ingeschreven. Werd mij vertelt door de hypotheker.

3 jaar geleden

Weet iemand of je dat bedrag 2x krijgt als je 2 kinderen hebt? 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Kimmie88

Weet iemand of je dat bedrag 2x krijgt als je 2 kinderen hebt? 🙈
Nee ongeacht het aantal kinderen krijg je dit maar 1 x

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefdehier

Nee ongeacht het aantal kinderen krijg je dit maar 1 x
Das jammer 🤣👍

3 jaar geleden

Per 2024 komt deze regeling wel te vervallen. Maar dat telt geloof ik alleen voor mensen die voor het eerst een kindje krijgen in 2024.

3 jaar geleden

Reactie op JYB

Per 2024 komt deze regeling wel te vervallen. Maar dat telt geloof ik allee ...
Dat klopt. Volgens mij omdat ze vanaf dan kinderopvang gratis willen maken