12 Reacties

3 jaar geleden

Ik ga naar de manuele kindertherapeut. Toevallig nu onderweg na de behandeling. Wij wisten t niet maar t blijkt dat onze dochter haar spieren aan de linkerkant aanspant en dr nekje niet goed kon draaien evenals haar bekken. Gelijk na de eerste keer waren dr spieren al wat lossen want ik had elke dag een poepluier. Normaal om de 3 dsgen. Vandaag kwam haar nekje verder dan de 1e keer. Ik ben dr blij mee. Erik pels kindertherapie. Hij kan aan dan overal in t land zijn manier werd gebruikt. Ik zal thuis zijn kaartje even toevoegen. Of missch kan je even zoekn onder manuele therapie erik pels.

3 jaar geleden

Reactie op Aye

Ik ga naar de manuele kindertherapeut. Toevallig nu onderweg na de behandel ...
Dank je wel! Ik ga op zoek

3 jaar geleden

Ik ga naar de manueel kinderfysio icm kinderfysiotherapeut. De manuele fysio behandeld en de kinderfysio kijkt naar ontwikkeling en geeft tips passend bij de leeftijd. Ik had zelf aan de bel getrokken al vroeg wegens overstrekken en voorkeurshouding. Heeft erg goed geholpen.

3 jaar geleden

Zie de site onderin.

3 jaar geleden

.

3 jaar geleden

Ik heb ook de kinderfysiotherapeut gehad ivm voorkeurshouding, maar ook vanwege onrijpheid in zijn bewegingen. Hij wapperde vrij lang met mijn armpjes en was hij vrij gespannen in de spieren. Slapen ging ook slecht overdag, nu gaat het super goed. Je kan zonder verwijzing terecht bij de fysio! Ik zou het zeker doen!

3 jaar geleden

Wij hebben kinderfysio vanwege een voorkeurshouding. Die komt standaard aan huis en dat is echt een voordeel. Ik zou een verwijzing vragen bij het consultatiebureau!

3 jaar geleden

Toen mijn zoontje 6 weken oud was, zijn wij naar de osteopaat geweest omdat hij een voorkeurshouding had. & Toen bleek dat zijn nekje volledig geblokkeerd zat door de langdurige bevalling, er zat ook een zenuw gekneld en ze merkte ook verbogen reflux op. Wij zijn toen 5 x op consult geweest en sindsdien is hij veel rustiger en slaapt hij veel beter. & Voor zijn verborgen reflux krijgt hij medicatie. Voor ons was het echt een enorme hulp!

3 jaar geleden

Ik ben ook naar een osteopaat geweest voor mijn zoontje, hij huilde een tijdje erg veel, niet tevreden en erg last van buik krampen. Ik ben 5 keer naar een consult geweest. Bleek dat zijn schedelplaatjes nog niet helemaal uit elkaar geschoven waren (schuiven “in elkaar” tijdens de bevalling en na de bevalling schuift het weer uit elkaar.) hier had hij last van en zorgde voor stress. De stress sloeg weer op zijn darmen, mede hierdoor last van krampjes. Ze hebben 5 keer een behandeling op zijn hoofdje gedaan en 2 keer op zn buik. Sinds toen gaat het nu super goed en een heel tevreden mannetje dat veel meer ontspannen is. Voorheen altijd gebalde vuistjes en nu zijn ze bijna altijd (ontspannen) open.

3 jaar geleden

Hier ook met 6 weken naar de kinderfysio gegaan vanwege voorkeurshouding. Alleen had het gevoel er iets meer aan de hand was in zijn nek. De oefeningen hielpen niks. 3x bij de osteopaat geweest steeds vanalles bij zijn schedel nek buik en bekken gedaan. Zijn nek zat vast vanwege de snelle bevalling. Ik merk nu echt al dat hij meer naar de goede kant kijkt. Verder sliep hij wel goed. Ook last van reflux maar met andere voeding gaat het erg goed.

3 jaar geleden

Wij zijn bij beide een paar keer geweest, kinder fysio en osteopaat. Moet zeggen dat ik de fysio zonde van m’n tijd vond, die keek en gaf oefeningen (voorkeurshouding) en de keren erna was t ‘ja, hij heeft t nog steeds, ga zo door’ 🤷🏻‍♀️. Bij de osteopaat werd hij heel subtiel behandeld in zn nekje om de spanningen los te laten en dit hielp enorm. Dat schijnt ook weer in verbinding te staan met t middenrif waardoor hij lang krampjes had. Beide zijn nu over!

3 jaar geleden

Reactie op Mistique

Wij zijn bij beide een paar keer geweest, kinder fysio en osteopaat. Moet z ...
Dank voor de tip!