24 Reacties
3 jaar geleden
Hoi! Ik heb het idee dat die 5x meer is gebaseerd op flesvoeding. Ik geef zelf bv en mijn 17 weken oude dochter komt vaak 8/9 keer per 24 uur. Dit was veel vaker, ik merk dat het echt afloopt, alleen langzamer dan men zegt. Een vriendin van mij die ook bv geeft zat rond deze leeftijd ook nog op 9. Geen ideeee of er niet ook veel kindjes zijn die bv krijgen en veel minder drinken, maar ik heb inmiddels begrepen dat het normaal is, na ook onzeker te zijn geweest. Ze groeit trouwens ook hartstikke prima!
3 jaar geleden
Bij ons ook nog zo'n 6-8 voedingen per dag, gemiddeld ook zo'n 7. Is 5 voedingen ook voor borstvoeding gemiddeld, of voor kunstvoeding? Bij kunstvoeding wordt (m.i.) vrij snel naar weinig grote flessen overgegaan.
Ik vind het wel fijn dat ze nog wat vaker drinkt, dan blijft de productie goed op gang (hoewel ik er natuurlijk niet rouwig om zou zijn als ze een nachtje door zou slapen 😉).
Zou het mopperen bij het drinken sprongetjesgedrag kunnen zijn?
3 jaar geleden
https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding/voedingsschema-borstvoeding/
Toch even gaan kijken omdat 5 me zo weinig leek voor bv gemiddeld. 7 keer is dus wel vrij normaal. Neemt niet weg dat het voor je vriendin natuurlijk heel vervelend is dat het zo intensief is!
Bij ons zit er nu redelijk routine in, maar vond het eerst ook soms heel intensief, zeker als ze lastig aan het doen was. Wat mijn man deed om te helpen was vaak tijdens het voeden overdag even drinken neerzetten, een luisterend oor zijn als ik aan het mopperen was en s nachts de luier verschonen zodat ik m'n bed niet uit hoefde. Ik hoop dat het snel minder intensief wordt voor haar!
3 jaar geleden
Oeoe 5 voedingen is juist heel weinig voor bv. Eigenlijk is het gemiddelde 8. Zoals Gerloeske zegt, dat gaat over kv. Mijn eigen dochtertje komt zelfs wel 10keer 🙈
Bv kindjes reguleren goed zelf hun natuurlijke maaginhoud, en dat is over het algemeen vaker kleinere porties.
Het mopperen aan de borst is ook niet perse vreemd voor deze leeftijd. Ze moeten soms net even wat harder werken voor het toeschietreflex en komen in een fase dat ze alles willen bekijken.
3 jaar geleden
Hier eerder rond de 8-10 keer... (16 weken) Vind dat helemaal niet erg 😊
3 jaar geleden
Haha mijn dochter drinkt soms alleen al 4 keer in de nacht 😅.. niet per se heel veel elke keer, maar bv geven betekend niet dat het altijd draait om het voeden zelf. Het is ook troost, geborgenheid zoeken, mamahonger etc. Ik heb echt geen idee hoevaak ze komt per dag. Soms laat ze er maar 2,5 uur tussen, soms 5 uur. Soms drinkt ze 1 kant, soms 2 en soms maar een paar slokken. Allemaal prima en ik volg haar volledig. Houdt niet in dat ik het niet zwaar vind. Loodzwaar vind ik het soms.
Moppert jullie kindje aan het begin van de voeding? Constant tijdens het voeden? Kun je er wat meer over vertellen hoe het gaat bij jullie?
3 jaar geleden
Reactie op Mom2be-27
Haha mijn dochter drinkt soms alleen al 4 keer in de nacht 😅.. niet per se ...
Hier net hetzelfde! Is maar wat de baby nodig heeft…
3 jaar geleden
Reactie op Papi
Hier ook zo een 10 keer en soms eist meneer de koning vaker.
Meneer de Koning..🤣🥰
3 jaar geleden
Onze dochter komt ook minimaal 8 keer per 24u, soms 9 a 10 keer.
Zou het je vriendin kunnen helpen als jij een (paar) keer een flesje geeft? Al moet zij dan waarschijnlijk wel kolven.. maar wellicht kan dat het voor haar iets minder intensief maken.
3 jaar geleden
Reactie op Papi
Hier ook zo een 10 keer en soms eist meneer de koning vaker.
Haha meneer de koning 😁 wij noemen de onze soms onze kleine dictator (heel liefdevol en vooral als grap natuurlijk) want humor maakt alles dragelijker, nietwaar 😆 dat deden we vooral als hij alleen rondgedragen wil worden en huilt als je nog maar gaat zitten 😅 gelukkig is dat nu ondertussen al n beetje beter…
3 jaar geleden
Hier ook live BV en hij komt denk ik ook ong 7/8x. In de nacht kolf ik en ook op mijn werk. Nu kan mijn vriend ook af en toe flesjes geven. Soms ben ik aan het koken en dan komt voeden eventjes niet uit en geeft hij een flesje. Lief dat je inziet dat het zwaar voor haar is, maar borstvoeding is ook zwaar, maar ook heel mooi. Wellicht kun je haar op een andere manier ondersteunen. Ik ben wel benieuwd waarom de kleine moppert tijdens de voeding. Krijgt hij wel eens een flesje afgekolfde melk? Hangt hij lang aan de borst? Is hij over het algemeen tevreden en goed op gewicht? Mijn kleine is direct tevreden zodra hij aan de borst hangt.
3 jaar geleden
Onze dochter, ook 15 weken, drinkt momenteel nog 6x per dag, laatste voeding rond 22/22.30u en dan weer rond 7u. Ook zij heeft momenteel een fase waarin ze veel moppert bij de voeding en ook heel de tijd aanhapt en weer loslaat. Ik heb t aan een lactatiekundige gevraagd en zij gaf aan dat dat rond deze leeftijd normaal is, pittig, maar even doorzetten. Ik heb overigens de ervaring dat als ik haar maar even laat doen en haar niet aankijk (ze zoekt bij het loslaten namelijk echt oogcontact en de ene keer moppert ze dan maar de andere keer lacht ze breeduit) het wel helpt en ze weer rustig en goed verder drinkt