19 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb ze ook mee. Wij zijn nu al 3 weken op vakantie. Als ik terug ben dan gaat alles weer naar minder uiteraard. Ik doe eerlijk gezegd wat nu handig is op t moment. Beter dan stressen. Je kan t langzamerhand afbouwen. Verslaving zal t zeker niet worden.

2 jaar geleden

Hier ook een hit. İk heb zo hervulbare knijpzakjes gekocht op bol.com en ik vul die nu met verse fruitpap. Ze drinkt er zo vlot 3 achter elkaar leeg. İk maak de fruitpap iets meer vloeibaar door er meer appelsiensap in te doen en geen koekje.

2 jaar geleden

Het is nog steeds fruit dus echt niet slecht. Ik kies zelf, als het kan, wel altijd voor zakjes waar ook wat groente in zit

2 jaar geleden

Reactie op Bobo96

Het is nog steeds fruit dus echt niet slecht. Ik kies zelf, als het kan, we ...
Bestaat dat? Nog niet tegengekomen (toch niet die je koud kan drinken)

2 jaar geleden

Reactie op Liselotte Sels

Ja dat bestaat idd van olvarit maar hier ging ze kokhalzen ervan. Koude wortel met spinazie 😀

2 jaar geleden

Reactie op Liselotte Sels

Jawel hoor. Deze van ah bijvoorbeeld. Mijn dochter vindt ze lekker! https://www.ah.nl/producten/product/wi461580

2 jaar geleden

Reactie op Aye

Ja dat bestaat idd van olvarit maar hier ging ze kokhalzen ervan. Koude wor ...
Kwestie van gewenning denk ik. Ik vond groenten sapjes eerst ook te ranzig voor woorden maar door steeds meer groenten en minder fruit erin te doen, vind ik het nu echt prima te doen

2 jaar geleden

Wij gebruikten die ook op reis. Grote hit idd! Maar staat niet op die zakjes dat ze er maar Max 2 per dag mogen? Dat had ik zien staan dacht ik. Uiteindelijk kan het niet zoveel kwaad als het tijdelijk is, lijkt me. Thuis hebben we ook van die hervulbare waar ik zelfgemaakte smoothie in doe.

2 jaar geleden

Reactie op Bobo96

Jawel hoor. Deze van ah bijvoorbeeld. Mijn dochter vindt ze lekker! https: ...
Mijn dochter vind deze ook Echt lekker. Maar ieuwww deze is zo goor 😂

2 jaar geleden

Hi! Laat ik even voorop stellen dat mijn zoontje deze ook af en toe krijgt, misschien een stuk of 2-3 per week maar ze zijn zeker niet gezond. Zoals je zelf zegt ten eerste veel (fruit)suikers, de belangrijke vezels die in fruit zitten worden door het vermalen afgebroken dus deze gaan verloren, daarnaast gaat ook een groot deel van de voedingsstoffen verloren door verhitting (en ook door het vermalen worden de vitamine moleculen afgebroken). Ik zou het zelf persoonlijk niet als vervangend voedsel geven maar gewoon af en toe als “snoepje” of ja, op reis is het gewoon handig dus waarom niet wat vaker😉 tuurlijk is het wel fruit dus beter dan snoep of koek maar zeker geen gezond tussendoortje aangezien er uiteindelijk voornamelijk fruitsuikers overblijven.

2 jaar geleden

Reactie op Cilly2

Mijn dochter vind deze ook Echt lekker. Maar ieuwww deze is zo goor 😂
Ja smerig he 🤣. Ik maak volledige groentesmoothies die echt veel beter smaken

2 jaar geleden

Ohhh, wat werkt op vakantie, dat zou ik zeker doen. Je ziet later wel weer. Bij mijn tweede kindje denk ik dat ze uiteindelijk wel groot worden en vast niet minder worden van een periode wat meer knijpfruit. Ik kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden van de Consumentenbond een hele lijst zag met knijpzakjes en dat ik toen schrok dat er maar weinig waren met een groene score. Groen was echt geen extra suiker toegevoegd. Verder veel oranje scores en ook rood. Vanwege die test, koop ik altijd de bio zakjes van de Lidl. Die kwamen er het goedkoopst uit en hadden een goede score. Nu mijn jongste ineens vier kiezen tegelijk krijgt, wil ze niet goed eten en krijgt ze soms twee van die dingen tegelijk. Ik heb ook knijpskyr vd Lidl met aardbei of vanillesmaak. Dat had vergeleken met een danoontje 3 of 4 keer minder suiker. Ze moet toch wat binnen krijgen. Als de kiezen door zijn, probeer ik weer langzaam een zakje eraf te halen en er weer meer eten in te krijgen. Een strijd met eten is niet goed, geeft alleen maar macht. Maar het is nu ook een prinses. Ik ervaar dat soort dingen zo duaal met jonge kinderen!!

2 jaar geleden

Vakantie is vakantie en niet thuis. Zelf ben ik van ze afgestapt (enkel alleen in een vliegtuig gebruikt). Veel zijn met vruchtensap gemaakt, waardoor het gezond lijkt, echter geeft vruchtensap een enorme hoeveelheid suikers zonder dat ze de bijhorende vezels erbij krijgen. Bovendien, heb ik gehoord dat de kindjes ook gewend kunnen raken aan de textuur en smaak van knijpzakjes waardoor ze niet meer echte fruit willen eten.

2 jaar geleden

Tijdelijk lijkt me prima, juist fijn dat ze die zakjes wel wil en je dat op reis (iets vaker) kunt geven. Ik probeerde mijn dochter fan te krijgen voor onze reis naar NY maar die wil er (nog steeds) niet veel van weten. 😅

2 jaar geleden

Als dit thuis door zet; je hebt hervulbare knijpzakjes die je zelf kan vullen. Ik maak dan een smoothie ofzo en geef die soms met zo'n zakje aan mn dochter. Of als ze niet wilt eten bij ziek zijn; eten bleden en in zo'n zakje haha

2 jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Als dit thuis door zet; je hebt hervulbare knijpzakjes die je zelf kan vull ...
Welke zakjes gebruik jij daarvoor?

2 jaar geleden

Reactie op Hesba

Welke zakjes gebruik jij daarvoor?
Van kleinebuikjesvullen op instagram

2 jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Van kleinebuikjesvullen op instagram
Ik heb ze besteld. Bedankt voor de tip!