Hoi!
Ik vroeg me af of er ook moeders zijn die hun moedermelk gebruiken bij het koken? Ik maak wel eens boekweitpannenkoekjes met moedermelk en banaan. Ik zit nu te kijken naar omelet maken, maar hier moet ook melk bij. Ik wil eigenlijk alleen maar mijn eigen melk gebruiken. Ik weet niet of je dat mag combineren met ei? Weet iemand dat? En mochten jullie je moedermelk gebruiken in de keuken, waarvoor dan? Ben ik even nieuwsgierig naar.
Eigenlijk alles waar normaal melk, water of room in zou gaan vervang ik door moedermelk. Havermout, pannenkoekjes, ijsjes, straks smoothies ook. Ik doe wel melk bij de ei. Zou niet weten waarom dat niet zou mogen?
Ik doe moedermelk onder de groentenhapjes, bij fruithap (bij banaan geeft het een babybananenmilkshake 馃き)
Maar echt koken deed ik er nog niet mee. Ik voeg het op het allerlaatste toe en meng het er onder
Ik doe voor mijn dochter ook alles waar melk in moet met moedermelk maken...
omelet, aardappelpuree, koken met bittere groenten, noem maar op. ipv koemelkroom vries ik ijsblokjes van borstvoeding in, en kun je later van zon ijsblokje makkelijk de vette "room" afsnijden. Ik doe maar wat haha馃槀. Had laatst gelezen dat je er zelfs yoghurt van kunt maken!
Vanavond risotto met melk gemaakt! Dat was echt een succes. Het wordt er ook lekker romig van dus zo kon ze het ook wat makkelijker pakken met haar handjes. Dat de helft in haar haren plakte vergeten we maar even 馃檲